Breas hme z1 bevochtiger/filter

1
Ruim anderhalf jaar heb ik een cpap. thuis heb ik een resmed en op reis een Breas Z1 cpap.
Dit werkt prima in allerlei situaties, zowel met de bijgeleverde batterij als via stroomnet of via een laptop trafo van 12 naar 16 volt aan boord van een klein bootje,
van zeeniveau tot ca 1200 meter hoog, net onder de sneeuwgrens in de Pyreneeën.In meer of duidelijk minder schone slaapzalen in gites, of refugios.
Ik ben erg tevreden over het apparaat.
Maar niet over de standaard bevochtiger die bijgeleverd wordt:
https://webshop.vivisol.nl/breas-z1-wat ... tiger.html
Een wat groot en zwaar ding, wat ook nog gemakkelijk ergens achter blijft hangen.
Tegenwoordig is er een nieuw model, dit is in Nederland niet leverbaar.
Ik heb een handiger model ook geproduceerd door Breas via amazon.com in de USA besteld en geleverd gekregen.
tot mijn verbazing is deze bevochtiger in België ook te koop:
https://henrotech.be/nl/accessoire/hydr ... -condenser

Re: hme z1 bevochtiger/filter

2
Bedankt voor de tip. Ik heb die andere bevochtiger gebruikt, overigens zonder noemenswaardige problemen. Ik gebruik zo'n bevochtiger trouwens minimaal een week, ik merk geen enkel verschil. Deze bevochtigers worden er overigens niet standaard bij geleverd, die moet je apart bestellen.

Een vraag off topic: kun jij de Breas Z1 cpap uitlezen op therapie effectiviteit? Ik heb Apple dus valt er helemaal niets uit te lezen. Geprobeerd op een Windows laptop maar ik krijg alleen het aantal gebruiksuren te zien. Volgens mij kun je dus, in tegenstelling tot hetgeen in het laatste blad van de Apneu vereniging staat, de therapie effectiviteit NIET uitlezen bij de Breas Z1. Ik heb hier eerder al heel wat over gemaild met diverse Breas helpdesks (Zweden, Amerika) en de eerste reacties zijn standaard dat dat wel kan, totdat ze mij daarbij willen helpen en vervolgens tot de ontdekking komen dat dat alleen kan bij de (veel duurdere) Breas APAP. De diverse sites van Breas zijn hierover erg misleidend. Ik vrees dat de onderzoekers van de Apneu vereniging hierin ook misleid zijn.... Of mis ik zelf iets??

Groeten,
Martin

Re: hme z1 bevochtiger/filter

3
Martin, ik heb voor de ApneuVereniging de Breas Z1 getest en de App op mijn telefoon gebruikt. Hiermee kon ik ook de Breas bedienen.

De App heet Nitelog. Gebruikt op een Android telefoon. Ik stuur je mijn testverslag wel toe. Heb je mail adres.

De Breas die ik getest heb was de apap die ook als cpap instelbaar is.

Daar zie je wel meerdere gegevens op

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: hme z1 bevochtiger/filter

4
Hallo Ruud, bedankt voor je reactie.

Dat is nou net mijn punt: er zijn qua uitlezen belangrijke verschillen tussen de Breas Z1 cpap en de veel duurdere apap. Dat verschil wordt in het artikel nergens vermeld. Er wordt gesuggereerd dat de Breas Z1 dit allemaal kan; dat is dus niet zo.

Groeten,
Martin