Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

1
Eindelijk de strijd begonnen om af te vallen. Ben 1.61 en weegde 86 kilo. Ik ben in het verleden bij diverse dieetistes geweest maar afvallen lukte niet. Ik at vooral veel tussendoortjes, snoep, chips, koek ga zo maar door. Voordat ik mijn CPAP gebruikte woog ik 70 kg dus flink wat aangekomen. Ik heb ook altijd het gevoel alsof ik opgeblazen ben, dik gezicht, dikke ogen en opgezet net alsof ik heel veel vocht vasthou. 2 weken geleden was ik er klaar mee en dacht ga Sonja Bakkeren. Nou de eerste week veel drinken en het boek gevolgd elke dag 1/2 uur dansen. Ik viel toen 3 kilo af. Denk zelf vocht aangezien mijn gezicht er niet meer zo opgeblazen uitziet. De 2de week amper wat afgevallen terwijl ik me wel aan het dieet hou. Ook die week weer elke dag een 1/2 uur dansen.
Je zou dan denken goh je valt nu wel af maar nee. Altijd veel slechte tussendoortjes gegeten, slecht avondeten, geen beweging. Nu heel fanatiek bezig en zie amper in de 2de week dan resultaat. Weet iemand hoe dit zou kunnen? Ik heb altijd het gevoel dat het gebruik van die CPAP je dikker maakt. Graag hoor ik verhalen hoe het bij jullie is gegaan of welk dieet je hebt gevolgt. Ik kan ook niet zomaar alles volgen daar ik een spastische darm heb en dus wel veel vezelrijk voedsel moet blijven eten.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

2
Volgens mij is 2 kilo per maand het max haalbare als je gezond wil afvallen.
Ik ga 2 á 3 x per week 1,5 uur naar de sportschool. Ben in de eerste maanden niks afgevallen. Wel mijn vet% omlaag met 7% en 2 extra gaatjes in mijn riem moeten maken ;)
Daarbij ga ik nu naar de diëtist en probeer alleen maar vers te eten. De kilo's beginnen nu ook eraf te gaan. Zal dit natuurlijk wel moeten blijven volhouden.

Gr Joop
ResMed 9s met bevochtiger/ Verwarmde slang/ Resmed Mirage Quattro fulface masker
Druk 9,6
Begin AHI: zijligging 14/ rugligging 77
AHI nu: gemiddeld iets boven 1
Begonnen met CPAP 6-dec-2013

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

3
Na zo'n twintig jaar (ruim) van dieten (voornamelijk Weight Watchers en 2 maal Prodimed), wil ik nu niet meer diëten. Ik ben mijn leefstijl en eetgewoonten aan het aanpassen. Nu werd mij dat natuurlijk al veel langer geadviseerd, maar het lukte mij steeds niet. Ratio versus eigen (on)wil.

Met behulp van een psycholoog heb ik half december 2013 een hypnosesessie ondergaan. Dit heeft er voor gezorgd dat ik geen zin meer heb in friet (mijn grootste zwak). Ik heb sinds 18 december dan ook geen trek meer gehad in friet en het ook niet meer gegeten. Afgelopen week heb ik een tweede hypnose sessie gehad. Het doel is dit keer om mijn trek in chips en ander ongezond eten te verminderen en om mij eerder vol te laten voelen. Ook nu lijkt het weer te werken.

In totaal ben ik nu sinds 18 december bijna 10 kilo afgevallen. Ik eet wat ik wil en heb geen honger. Ik maak alleen andere keuzes, die ik voorheen niet kon maken. Natuurlijk ben ik niet zo maar aan het 'experimenteren'. Ik sta onder behandeling van een dietiste en internist. Verder werk ik ook met de eetmeter van het voedingscentrum. De app (of de website) maakt direct inzichtelijk waar je tekort schiet en hoe je snel kunt verbeteren.

Groeten,
Jacqueline

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

5
Net als Viersje ben ik aangekomen, van 72 kg naar bijna 90 kg in de periode dat ik mijn CPAP gebruik, nu ruim twee jaar.
Ik heb de laatste jaren van alles geprobeerd om af te vallen, maar het is zó frusterend dat ik ermee gestopt ben. Ik tel geen kcalorieën meer, ik eet gewoon matig en gezond én lekker (dat dééd ik al), drink op tijd een wijntje en geniet ook weleens van een stukje zelfgebakken gebak. Ik kook heel bewust, nooit uit pakjes, dus ik weet precies wat er in mijn eten zit en uit eten gaan we zelden.

Ik fiets regelmatig, neem altijd de trap in plaats van de lift en ik roei drie tot vier keer per week twee keer 5 km tot 10 km. Ik bak elke week zelf brood, dus ik sta dan wel een poosje te kneden en ik maak mijn pasta zelf.

Toch heb ik de grootste moeite om niet verder in gewicht aan te komen, dus ik let constant op en trek op tijd aan de noodrem.
Ik heb me erbij neergelegd (met tegenzin) dat ik nooit meer slank zal zijn en ik vind het zo jammer dat ik geen mooie kleding meer kan kopen, ik voel mezelf meestal een aangeklede aardappelzak als ik kleding pas.

Ik probeer vrolijk te blijven en alles te relativeren maar dat is ontzettend moeilijk, ik durf vaak niet meer van voedsel te genieten. Vooral omdat iedereen je voorhoudt dat je moet afvallen "...want als je zo dik bent dan is het logisch dat je apneu hebt...". De idioten! (ook de longarts). Ik was slank, ben eerst een beetje dikker geworden door de apneu en toen ik mijn CPAP kreeg zat er blijkbaar geen rem meer op, bijna 20 kg in 2,5 jaar!!!! Ik ben nu een serieus overgewicht, soms kan ik wel janken.

Kort samengevat: ik volg geen dieet want dat werkt toch niet!

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

6
Ok eet en leef gewoonten zijn HET grootste probleem van niet afvallen.
Mensen doen een hoop om die kilo's kwijt te raken maar niet het goede...

Alsjeblieft !!!!! wil je afvallen, EET !!!
Stoppen met eten of beduidend minder eten heeft een averechts effect, je lichaam gaat denken dat het geen voeding genoeg krijgt dus gaat alles wat het binnen krijgt vasthouden en opslaan..

Let wel op WAT je eet.
Vaak zie je mensen die denken dat ze prima bezig zijn met light producten en groenten, helaas dat werkt niet.
Goenvoer heel goed, uit een potje, NEE
Frisdrank NEE, ja maar het is Light, NEE
Vruchtensap JA, uit een pak, NEE
Aardappelen (met mate) JA, Jus, NEE
KIP JA, Gefrituurd, NEE
Biefstuk JA, gebakken in roomboter NEE
ZOUT NEEEEEE, Leer jezelf aan zoveel mogelijk zoutloos te koken.
Brood JA, Witbrood NEE, Roomboter, NEE, Bolletjes NEE
Boter NEE, olijfolie met mate, JA
Koken JA Bakken NEE
Koffie zwart JA
Suiker NEEEEEE
etc etc

DRINK MINIMAAL 2 LITER WATER PER DAG

Om de 2 uur eten daarmee houd je je spijsvertering op gang en houd je het honger gevoel tegen.
Liever om de 2 uur iets aan fruit of EEN sneetje brood dan de hele dag uithongeren en s'avonds een kilo of 3 aan aardappelen met andijvie naar binnen harken.

En ga naar een diëtist, laat kijken wat voor jou goed of slecht is om te eten en hoe je je eetgewoontes aan kunt passen om ook de kilo's er af te houden.
Minimaal 90 min intensief sporten, niet iedere dag maar om de dag. (dat betekent niet ouwehoeren op die sportschool met de buurvrouw of je beste liefste vriendinnetje maar zweten en afzien)
Niet alleen cardio maar ook kracht training, waar spieren zitten zit geen vet
En ja je valt niet af het eerste jaar, je gewicht word alleen maar meer en de frustratie groeit !!!

Spieren wegen nu eenmaal zwaarder dan vet bovendien groeien er onder je vetlaag eerst spieren en dan lijk je helemaal een 10 tonner !!

Maar uiteindelijk, bij de een sneller dan bij de ander, zul je zien dat er wel een verandering gaat komen, meestal pas echt zichtbaar na een maand of 8

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

7
Beste Raypelsteeltje,

Precies wat jij omschrijft bedoel ik.
Ik eet bewust, gezond en niet te veel maar vooral niet te weinig.
Ik gebruik nooit light producten, geen suiker, soms rietsuiker of honing. Ik gebruik weinig koolhydraten en als, dan goede koolhydraten, dus volkoren. Ik kook al mijn leven lang zoutloos, niet uit pakjes, dus ik weet wat ik eet. Ik drink wel regelmatig een paar glazen wijn, verder een kopje espresso, water of kruiden (munt) thee.
Ik gebruik wel eiwitten in de vorm van halfvolle melk en magere kwark en eieren, gekookt en een keer per week gebakken.
Ik roei ongeveer drie keer per week en dan minimaal 5 km, maar meestal 10 km.

Een diëtist vertelde me desgevraagd na het invullen van een eetdagboek, dat ik eigenlijk niks fout doe en dat ze niet zoveel voor me kan doen.
I
Het begint nu wel een obsessie te worden, dus ik begin tegen een grens aan te lopen. Met mijn gezonde en bewuste eetpatroon bereik ik niks. De medicatie voor mijn trage schildklier zijn naar mijn gevoel nog niet goed ingesteld.
Afvallen is gewoon onmogelijk geworden, dat prachtige leren jasje dat ik een paar jaar geleden heb gekocht en misschien drie keer gedragen, hangt ongebruikt in mijn kast, rijp voor de kringloop, maar daarvoor was het eigenlijk te duur, dus probeer ik toch maar af te vallen zodat ik daar weer in pas en daar word ik zo verschrikkelijk chagrijnig en depressief van.

Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

8
Hoi Anne Marie,

Als ik lees wat je eet en hoe je beweegt, dan lijkt het inderdaad ook op wat mijn diëtist mij verteld. En nog iets verder.
Ik vraag me wel af of je gewicht nu licht aan de apneu, of aan je schildklier.
Ik probeer me hier zelf ook beter aan te houden (weg met de pakjes, maar vers etc).
Met het sporten erbij voel ik me lichamelijk wel fitter, ben wat strakker, alleen mijn slaap lijkt weer naar het oude niveau terug te glijden.
Gr Joop
ResMed 9s met bevochtiger/ Verwarmde slang/ Resmed Mirage Quattro fulface masker
Druk 9,6
Begin AHI: zijligging 14/ rugligging 77
AHI nu: gemiddeld iets boven 1
Begonnen met CPAP 6-dec-2013

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

9
Volhouden het duurt gewoon een hele tijd voor je lijf beseft dat het alle opslag niet nodig heeft.
Regelmaat en zweten 4 X per week minimaal 90 minuten.
Voor ik het vergeet LET OP JE HARTSLAG.
een hoge hartslag val je niet van af dan ben je namelijk alles aan het verbranden behalve vet.

Het helpt ook je temperatuur te verlagen.
Dan moet het lijf het kacheltje opstoken en dat kost energie en dus je bent aan het verbranden.

Genoeg spiermassa kweken spieren vreten namelijk energie
Zeg niet dat je moet bodybuilden maar grote spiergroepen als rug, buik, benen vragen veel voeding.
Als je die opbouwd zal je eerst zien dat je nog groter word maar als diezelfde spieren net niet genoeg eiwitten krijgen gaan ze het ergens vandaan halen JE RESERVES !!!

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

10
Nou inmiddels ben ik ook niet meer op Dieet. Het Sonja Bakkeren kwam mijn neusgaten uit. Ik ben toen begonnen via internet met Calorieendagboek daar kan je lid van worden voor 2 euro p/m ik dacht ik ga dit uitproberen voor 1 maand. Het is erg makkelijk wat ik eet vul ik in en wat ik beweeg vul ik in. Ik ga onder mijn calorieen aan eten zitten dan wat ik beweeg en ja hoor ik val af. Dus bijv. over de hele dag verbrand (beweeg) ik 1125 calorieen. Ik eet dan bijv. voor 1050 kc. Lijkt weing maar als je goed alles in vult kun je gewoon je 3 maaltijden eten en tussendoortjes. Nu inmiddels 7 kilo kwijt en heb er eigenlijk 1 week niks meer aan gedaan wel opgelet en ik ben niet aangekomen. Dus weeg ik nu 79 kilo. Elke dag doe ik 45 minuten aan walk at home 1,2,3 miles of walk away the pounds een erg makkelijk, leuk en vol te houden dvd van Leslie Sansone. Je kan het ook downloaden via internet. Filmpje ook op You Tube. Ik ben ook best trots op mezelf heb nu veeeel meer energie om dingen te doen, merk ook dat heel veel me makkelijker af gaat zoals veters strikken bijv. Nadeel is wel dat al mijn kleding nu al veels te wijd zit en ja dan moet er kleding gekocht worden. Niet 1 dingen wel tig dingen. Gelukkig ben ik handig en kan ik nog het 1 en ander vermaken.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

11
Top dat het voor jou werkt!!!
Lekker doorgaan en niet stoppen met bewegen.
Kijk vooral niet naar gewicht of naar een ander maar naar wat het beste bij jouw lichaamsbouw past..
Je komt als je regelmatig beweegt en calorie arm eet niet in gewicht aan binnen een week.
Dit is omdat je lichaam in een patroon zit en het nog wel even doorgaat met afvallen ook al doe je niets.
Stop je daarentegen te abrupt met sporten kan het zijn dat je heel snel vocht gaat verzamelen en 2 keer zo snel weer aankomt..
Je lijf gaat dan weer reserves opbouwen voor de volgende keer dat je weer een periode van inspanning en calorie deprivatie gaat starten.
Het gevreesde jojo effect.

Onthoud wel, wat voor de een werkt heeft op de ander soms weinig tot helemaal geen effect.

Calorieën tellen werkt in principe goed, maar dan moet je wel iets weten over juiste voeding VOOR JOU en hoe dit voldoende te variëren en combineren. En daar gaat het bij veel mensen hopeloos fout..
Ook al eten ze minder calorieën dan dat ze op een dag nodig hebben..

Jouw combi van calorie inname werkt niet bij iedereen, een ander kan het juist tegenwerken.

Calorieën tellen en met een dagboek gaat het beste in combinatie met een goede diëtist om de verkeerde voedsel combinaties voor jou persoonlijk te voorkomen.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

12
Naar een dieetiste werkt voor mij ook niet ben daar al zo vaak geweest. Als je ziet wat je dan moet eten, dat eet een bouwvakker nog geen eens. Volgens mij eet ik aardig goed. ochtend 1 volkoren boterham met halva jam, 1 volkorenboterham met 30+ kaas of mager beleg, tussendoor meestal 1 stuk fruit, s'middags 2 volkoren beschuit, 1 met halva jam en 1 met hartig beleg mager, tussendoor weer fruit, avond eten 125 gr. aardappels of pasta, 75 gr. mager vlees of vis en 200 gr. groente. Voor de rest veel water of kruidenthee. Als ik erge trek heb in iets lekkers is het 1 cafe noir koekje of 1 mini kitkat of 2 tuc koekjes. Let ook veel op de calorieen als ik iets koop. Ik eet ook wel eens overpatat of geb.aardappels maar dan 100 gr. Dus zo is het voor mij vol te houden en ik eet af en toe gewoon iets lekkers tussendoor als ik trek heb.
Ja en wat je zegt bewegen dat gaat erg goed je voelt je er ook erg prettig bij. Kan weer normaal bukken zonder dat ik het benauwd krijg ik kan nog wel tig dingen bedenken.

Helaas zal ik nooit van mijn apneu apparaat af komen omdat het apneu bij mij niets te maken heeft met overgewicht. Kreeg pas overgewicht toen ik begon met een CPAP apparaat. De artsen zeiden toen u ziet er niet uit als een standaard apneupatient.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

14
En daar zijn ook waarschijnlijk ook weer verschillende visies op natuurlijk :)
Ik kan me niet voorstellen dat de hoeveelheid niet meeweegt. Als ik het schema van Viersje bekijk, mag ik beduidend minder pasta eten 50gr. Aardappel is ongeveer gelijk. Maar dat is MIJN schema wat ik heb gekregen van mijn diëtist. Dit hoeft geen betrekking te hebben op iemand anders...
ResMed 9s met bevochtiger/ Verwarmde slang/ Resmed Mirage Quattro fulface masker
Druk 9,6
Begin AHI: zijligging 14/ rugligging 77
AHI nu: gemiddeld iets boven 1
Begonnen met CPAP 6-dec-2013

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

15
AANGEPAST

Excuus was net wakker
Beter gezegd het gaat niet om hoe weinig je eet het gaat om de frequentie van inname...
Voor een topsporter die wat aan gewicht wil verliezen gelden andere regels als iemand met een buikje of mensen met obesitas..

Het gaat mij om de obesitas of flink overgewicht laten we zeggen 75% van de Nederlanders
Deze mensen hebben veelal een vertekend beeld van eten, Hoe, Wat, Waar, en Wanneer

Hoe: Leren om zelf gezond eten klaar te maken. Combineren met sporten.

Wat: Kleine hoeveelheden vers voedsel aangepast aan jouw streefgewicht. Combineren met sporten.

Waar: Niet bij de snackbar, chinees, pizzeria, falafel toko, shoarma boer, hotels, restaurants, viskraam. Combineren met sporten.

Wanneer: Om de 2 uur. Combineren met sporten.

Ik zie soms mensen in een scootmobiel lillen die ik er het liefste uit zou trappen en achter m'n trekhaak hangen voor 90 min per dag... Rennen kreng !!! :lol:
Het is soms helemaal niet nodig dat je in zo'n ding zit.

Ik hoor dagelijks vrouwen hun kinderen de schuld geven "Na m'n bevalling ben ik van maat 36 naar maat 52 gegaan"
BULLSHIT MIEP !!!
je had al tijdens je zwangerschap op moeten letten wat je in je gezicht propt, na je bevalling aan de bel moeten trekken, aan je inname patroon moeten werken, in beweging moeten komen en blijven.
Ja maar JIJ hebt geen 2 kinderen gehad..
Sorry hoor van maat 36 naar maat 52 ligt niet aan 2 kinderen, dan heb je er 20 gehad en er 18 opgevreten..

Mannen met last van hun knieën en rug, maar niet van het bier afblijven en maar vreten en zuipen tot je een navelbreuk hebt.
Voor dat die buik groter word dan een paar lovehandles en je jouw grote vriend niet meer kan zien,
IN BEWEGING KOMEN MET JE LUIE KADAVER..
In plaats van denken, ik word te dik, ik krijg een pens, zetten de heren om hun mannelijkheid veilig te stellen nog maar een extra Tattoo............. Dan ben ik toch ook stoer.

Veel gehoord excuus onder mannen "Hoezo sporten ik werk in de bouw en dat is hard werken"
Je zit met je dikke zuignap 8 uur per dag op een shovel 5 gevulde koeken per dag weg te harken pik, om over die kantoorballen maar niet te spreken met hun bedrijfskantine kroketten.

Overgewicht in Nederland neemt in alarmerende mate toe die Engelsen en Amerikanen weten er alles van, daar zijn al hele parken ingericht op Scootmobielen.
Triest genoeg, waar je vroeger een trap maakte met 10 treden doen ze nu vaak al 12 of 14 treden dan is het niet zo vermoeiend en is de opstap wat lager.
Laatst gewijzigd door Raypelsteeltje op 08 apr 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Welk dieet gebruik jij? Hoeveel ben je afgevallen.

20
Beste Raypelsteeltje,

Je hebt in jouw bericht van 8 april op een aantal punten gelijk.
Maar ik ben het met de toonzetting van jouw bericht niet helemaal eens.
Je had een en ander, naar mijn mening, op een iets vriendelijkere manier (zoals bij dit forum hoort) kunnen verwoorden.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.