Devilbiss DV53

1
Beste leden,

Wie heeft er ervaring met de Devilbiss DV53?
En dan met name tijdens het inademen!!
Mijn ervaring is dat tijdens het inademen de Devilbiss DV53 een irritant geluid
maakt en je uit de slaap houdt en voor mijn patner geldt het zelfde.

Wie deelt deze mening en is hier iets aan te doen?
Het waterreservoir vul ik minimaal.

Vriendelijke groet,
Pepe.

Re: Devilbiss DV53

2
Ik gebruik vanaf 26 januari ook een DV54, met een Opus HC482U masker (dopjes in de neus).
Het valt mij ook op dat het apparaat een gierend geluid maakt, gelijk opgaand met mijn in- en uitademing. Het is niet heel luid, maar in de slaapkamer is het natuurlijk heel stil en ik slaap licht. Vooral als ik (weer eens te) vroeg wakker ben lig ik er naar te luisteren en dat maakt weer inslapen er niet makkelijker op!

Ik gebruik ook een verwarmde slang, maar het bovenste stukje (dat bij het neusmasker hoort) is niet verwarmd, zodat hier condensatie in optreedt. Druppeltjes vormen dan een obstructie voor de luchtstroom en dat geeft ook weer heel aparte geluidseffecten.
Al die geluiden en soms het gecondenseerde water in het masker veroorzaken toch wel behoorlijk veel last. Apneu's behoren tot het verleden, maar echt lekker slapen lukt dus niet echt.
Overigens: moet het waterreservoir nu vrij vol zijn ("vullen tot over het streepje") of moet er juist niet zoveel water in zitten? (Ik gebruik verwarmingsstandstand 3. De druk is 6 - 10,5).

Ik hoop dat iemand nog goede tips heeft!

Groeten

Martin

Re: Devilbiss DV53

3
freerk schreef:Waterreservoir moet tot san de onderkant van de Devilbiss sticker. Niet zo veel water dus. Te veel water heeft problemen met ademen. Zelf, toen ik de dv54 gebruikte, had ik geen verwarmde slang. De dv54 maakt meer geluid dan menig ander cpap. Zorg er voor dat de cpap zelf in ieder geval ten hoogte is van de onderkant van je matras of lager. Ik gebruik nu de dv6 serie die veel minder gelyid maakt en meer instellingen kent om het inademen te vergemakkelijken en een sd kaart aan boord heeft waarmee je met de software van Devilbiss proffesionele metingen kunt doen. De software moet je je wel zelf aanschaffen. Ik had vroeger ook een wisselende deuk en tegenwoordig een vaste druk van 9 ipv 5-10. Hoe groter het verschil des meer moet het apparaat hard werken om op de hoogste stand te komen. Tegewoordig is steeds meer de standaard om naar een vaste druk te gaan. Een apneu wordt hierdoor eerder getackeld. Groetjes Freerk

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk