Rare waardes DV54

1
Beste forum leden,

Heb sinds een tijdje een cpap. Bevalt me prima. Nu merk ik af en toe dat de weergegeven tijdsduur van slapen niet overeen komt met de werkelijke tijdsduur. Bijv ik slaap ongeveer 7 uur met gebruik van de cpap, maar dan geeft deze aan dat het maar 1,5 uur geweest en met een hoge AHi .
Iemand ook deze ervaring?
Groeten Onno

Re: Rare waardes DV54

2
Onno,

Als jouw cpap kuren vertoont moet je dit melden bij je leverancier.

Er zit namelijk garantie op een cpap die de fabrikant afgeeft aan de leverancier.

Jij hebt recht op een goed werkende cpap.

Dus als jij dit "hard" kan aantonen, melden dus.

Ik had ook een F&P Icon, waarbij de display waarde 20 % van de dagen een verkeerde waarde aangaf.

Na melding, na een jaar pas gemeld, kreeg ik direct een nieuwe cpap.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Rare waardes DV54

3
Hallo Onno. Mogelijk ligt dit aan de instellingen. De meeste apparaten kun je instellen wanneer de dag begint met tellen. Ook kan het zijn dat je klok niet goed staat. Ken jouw apparaat niet, maar ik zou je adviseren om eens contact op te nemen met je leverancier.
[i]CPAP mijn vriend en vijand[/i]
[size=85]Resmed S10 met bevochtiger, vaste druk 10,2 en F&P Simplus Fullface masker en Resmed Climate Line verwarmde slang[/size]

Re: Rare waardes DV54

6
Hallo Onno. Mogelijk ligt dit aan de instellingen. De meeste apparaten kun je instellen wanneer de dag begint met tellen. Ook kan het zijn dat je klok niet goed staat. Ken jouw apparaat niet, maar ik zou je adviseren om eens contact op te nemen met je leverancier. :P :roll: 8)

Re: Rare waardes DV54

7
Ik heb het met mijn Devilbiss DV54 ook een keer gehad, dat het apparaat zei dat ik het 1,5 uur had gebruikt, terwijl ik zeker wist dat ik meer dan 7 uur had geslapen en een hoge AHI waard, hoeveel weet ik niet meer (ja sorry, ik heb apneu).

Re: Rare waardes DV54

8
Ik heb dit soort dingen bijna dagelijks met m'n DV54. Het aantal geslapen uren klopt dan niet, maar wat consequent niet klopt is de AHI-waardes, als je die vergelijkt tussen de 1-dags uitlezing, de meerdaagse-uitlezing, en de uitlezing via de "smartcodes", dan zie je grote verschillen, kan nooit kloppen. Ik heb er geen vertrouwen meer in.

Re: Rare waardes DV54

9
De waarden van de AHI wil je graag op vertrouwen en ook ik kijk regelmatig nog hoe deze is. Maar bovenal is het "hoe voel je je" belangrijk. En als je je dus niet goed voelt, moet er zeker navraag gedaan worden of de waarden wel overéénkomen. Hoe oud is jouw Delvillbis Erik?

Was deze nieuw toen je hem kreeg of heeft hij er al wat draaiuren opzitten?

Na circa 15000 á 16000 draaiuren of circa 5,5 jaar dan wordt deze vaak vervangen. Je mag dan verzoeken om een ander merk cpap. Echter als je cpap niet naar behoren functioneert, dan moet deze worden gecontroleerd door de leverancier op zijn werking.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Rare waardes DV54

10
Thx. Nee, ik voel me nog absoluut niet goed, niet eens een enkele dag.

De DV54 kwam uit de verpakking en zag er helemaal nieuw uit. Het aantal draai-uren komt daar ook mee overeen. Dat zit wel goed denk ik. Hij heeft er nu iets van 6500 uur op zitten. Mechanisch werkt het allemaal wel. Dit lijkt meer op een fout in de software, die er altijd al in gezeten heeft.

De leverancier zal waarschijnlijk zeggen dat hij het gewoon doet, niet zeuren ;)

Daarom ben ik zo benieuwd naar de ervaringen van andere DV54 eigenaren, maar die zijn niet op het forum?

Re: Rare waardes DV54

11
Misschien wel, echter het aantal Forumleden komt en gaat met de jaren.

Stuur mij via een PB jouw e-mail adres en ik zal kijken of ik wat voor je kan betekenen.

Ben je lid van de ApneuVereniging?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Rare waardes DV54

15
In oktober 2016 bezoek gehad van Total Care voor de jaarlijkse controle van de CPAP, Devilbiss sleepcube DV54SE. Ik had bij het maken van de afspraak aangegeven dat het apparaat niet goed werkt, geeft regelmatig aan dat ik maar 1,5 uur heb geslapen met masker op en de AHI waardes lijken ook niet juist.
Sleepy Head geeft wel het juiste aantal uren weer en ook consequent een lagere AHI dan het apparaat zelf. De vraag is natuurlijk of Sleepy Head de juiste waardes aangeeft maar mijn gevoel zegt dat dit meer klopt dan de gegevens op de display van de Sleepcube.
Ik kreeg een vreemde reactie van de medewerker van Total Care dat dit alleen in mijn woonplaats Gouda voorkomt, zoals jullie allemaal wel weten hoor je deze klacht uit het hele land.
Apparaat is vervangen door een nieuwe en jullie raden het al, precies hetzelfde probleem als het andere apparaat! Ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met Total Care en mijn vraag aan jullie is, kan ik zonder problemen naar een andere leverancier overstappen? Hoor graag jullie ervaringen en reacties.

Groetjes,

Martin

Re: Rare waardes DV54

16
Beste Martin,

Je kan altijd contact opnemen met jouw verzekeraar.
Als zij meerdere klachten krijgen over een leverancier dan hebben zij iets om te reageren.
Natuurlijk kan je met het uiten van jouw klacht aandringen om een andere leverancier te kunnen krijgen.

Succes en houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Rare waardes DV54

17
De Dv54 is natuurlijk niet de nieuwste versie van de Devibiss serie die er is. Dat is de Devibiss Blue die wel accuraat is. In principe geeft de Devibiss een hogere waarden altijd aan dan Sleepyhead. Het probleem van de Dv54 is een bekend verhaal. Het meet niet altijd correct, slaat soms uren niet op terwijl je weet dat je bv de gehele nacht hebt geslapen met masker op en ook met masker bent wakker geworden en toch laat het apparaat de gehele nacht lopen als zijnde minder dan 4 uur te hebben geslapen. De Blue kent deze problemen niet. Jammer dat Totalcare vast houdt aan de Dv5 terwijl er al een nieuwere versie in de omloop is die wel goed is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Re: Rare waardes DV54

18
Martin, je kunt eerst eens op de website van je Zorgverzekeraar kijken met welke leveranciers zij werken. Vaak werkt een ziekenhuis met een bepaalde leverancier en als die ook een contract heeft met jouw Zorgverzekeraar dan blijft de cpap na de titratie periode bij jou.

Door te kijken met welke leveranciers je Zorgverzekeraar ook een contract heeft afgesloten, kun je sowieso aangeven bij TotalCare dat je wilt overstappen. Een klant verliezen kost hun geld. Zij zullen dan waarschijnlijk toeschietelijk worden. Vraag dan om een Resmed AirSense 10 of een Dreamstation van Philips Respironics. Zij hebben deze ook, maar de Devilbiss staat bij hun bovenaan het lijstje.

Willen zij niet meewerken dan overstappen naar een andere leverancier.

Je kunt ook van zorgverzekeraar wisselen per 01-01-2017.

Kijk vooraf wel welke leverancier zij onder contract hebben staan.

Mij is het bij Totalcare gelukt om de Devilbiss 54 om te ruilen met de Resmed S9. Dit omdat deze ook centraal Apneu registreert en dat dit ook noodzakelijk was.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Rare waardes DV54

19
Ik kan er inmiddels het volgende over melden.

Via diverse kanten is inmiddels toegegeven dat de waardes vanuit het apparaat (display en smartcodes) niet al te best kloppen. Schijnt te maken te hebben met een 24-uurs cyclus waar hij strict aan vasthoudt. Dat is eigen aan de manier waarop het apparaat e.e.a. uitrekent.

Het is uiteindelijk vrij simpel. Als je tevreden bent over de vooruitgang met je apneu, dan is de DV54 een prima apparaat. Bediening is makkelijk en hij doet gewoon wat-ie moet doen, daar is geen discussie over.

Aan de andere kant, als het nog niet zo goed gaat en je hebt goede informatie nodig, dan heb je gewoon niks aan de DV54. Het heeft geen zin om dat links- of rechtsom toch te proberen voor elkaar te krijgen, dat zit er gewoon niet in.

Na "enigszins aandringen", met bovenstaande onderbouwing, mocht ik van Total Care mijn DV54 inruilen voor een apparaat naar keuze, onder de voorwaarde dat er een van ongeveer dezelfde leeftijd beschikbaar was in het "depot" van de verzekeraar. Ik heb gevraagd om een Resmed S9 en die gekregen. En nu heb ik, via SleepyHead en ook vanaf het display, elke dag perfect kloppende waardes.

Niet blijven doormodderen met die DV54 dus, als je echt die waardes nodig hebt.

Re: Rare waardes DV54

20
Ruud J, schreef: Mij is het bij Totalcare gelukt om de Devilbiss 54 om te ruilen met de Resmed S9.
Grappig, ik dus precies hetzelfde! Maar bijt je er in vast, blijf redelijk en onderbouw waarom, dan kan er wel iets geregeld worden.