Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

1
Beste Forum genoten, ik heb een De Vilbiss DV5HH en ben sinds lange tijd geleden weer eens op dit forum, ik heb de laatste 1.5 jaar geen enkele controle van de leverancier meer gehad en ben eigenlijk best is benieuwd hoe de waarden van de nachten nu eigenlijk zijn, nu lees ik hier dat andere forumgenoten die toch ook een De Vilbiss Cpap hebben dat die wel zelf bepaalde gegevens kunnen uitlezen, ik was hier dus totaal niet van op de hoogte, zou iemand mij hier dus kunnen vertellen welke mogelijkheden er nu zijn om wel bepaalde gegevens te kunnen meten, wat kan je dan meten en wat heb je nog meer nodig om nog meer te kunnen meten, ik ben hier erg benieuwd naar want als ik op de leverancier moet wachten dan schiet dit niet echt op.
Alvast bedankt,
groeten,
Eric

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

2
Je zou contact opnemen met je leverancier. Normaal gesproken nemen ze jaarlijks contact met je op om alles door te spreken en eventueel toebehorende te vervangen. Ik ben bij Totalcare. en ik ben zeer tevreden hierover. Op internet is veel te lezen over de waarden en hoe ze kunnen worden geïnterpreteerd. Wat mij bevreemdt men jou een apparaat heeft gegeven zonder tekst en uitleg. Hoop dat je wel weet hoe je het apparaat en toebehoren moet onderhouden Mijn advies: Maak snel een afspraak met je leverancier. Hoe jij zelf voelt is overigs belangrijker dan de cijfers op zich. Succes

Verstuurd vanaf mijn LG-E986 met Tapatalk

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

3
Hoi Freerk, ik zit ook bij totalcare maar hoor van hun kant 1.5 jaar niets meer. Het enigste wat ik mij kan herinneren is dat het apparaat op 10 staat ingesteld, verder vervang ik op zijn tijd de filters aan de achterkant en dat is het eigenlijk. Hoe ik zelf ook maar iets kan uitlezen! Echt geen flauw idee ?
Gr. Eric

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

4
Eric, heb jij de Devilbiss 54? Zit er bij jouw Devilbiss ook een SD kaartje? Heb je beide dan kun je jouw cpap uiitlezen via SleepyHead.

Ook geven de Devilbiss apparaten via het display codes door voor de afgelopen nacht, 7 nachten, 30 nachten 6 maanden en een jaar. Deze code kun je op het internet invullen op een website van Devilbiss en dan krijg je een rapport te zien met de waardes van jou apparaat.

Ik zou zeker contact opnemen met Totalcare, want zij moet ervoor zorg dragen dat jouw therapie met de cpap goed verloopt.

Vaak werkt men met het "Piep" systeem, dus als jij niets laat horen, dan weten zij ook niet hoe het jou vergaat.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

7
Ruud, ik zie net dat je er waarschijnlijk een "Smartlink" op de achterkant kan vastklikken waar dan weer een sdcard ingestoken kan worden, wel is van gehoord?
Ik heb hem nu 3 jaar en heb geen enkele beschrijving hoe ook maar iets uit te lezen.
Oh ja. Bovenop zit dus een display met 5 knoppen eronder.
Gr. Eric

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

8
hi Eric. Kan, wil jij mij uitleggen wat jij met apparaat in huis doet en iedere dag een masker opzet, zonder dat je weet waarvoor het apparaat dient? Dat lijkt mij het zelfde als je zelf temperaturen iedere dag zonder dat je weet wat de cijfertjes op de thermometer betekenen en wat de 37,2 inhoudt. Ik kan mij niet voorstellen anno 2015 dat iemand dít overkomt of laat overkomen. Waar ging het mis? Vast een samenloop van vele omstandigheden

Verstuurd vanaf mijn LG-E986 met Tapatalk

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

9
http://www.manualslib.com/manual/826003 ... =59#manual

https://www.devilbisshealthcare.com/pro ... autoadjust

Eric, ik ken de Smartlink en het SD kaartje wel. Hierboven zie je een uitleg over je watertank en een Engelstalige handleiding van je cpap.

Probeer dit eens te lezen en door te nemen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

10
Freerk, Ik heb de CPap sinds 2012 en is toen door TotalCare goed ingesteld, bijna een jaar later in 2013 dus is hij nog een keer uitgelezen en waren de waardes toen erg goed kan ik mij herinneren.
Na de laatste uitlezing in 2013 is er tot op heden niet meer naar gekeken.
Nou moest ik vanochtend bij de longarts zijn en die vertelde dat bij hun in het ziekenhuis op elke donderdagmorgen een mogelijkheid is om een afspraak te maken en je Cpap incl masker mee te nemen en dat hij wordt uitgelezen.
Ik heb nu voor 14 januari in de ochtend een afspraak gemaakt en wordt mijn Cpap na nu ruim 1.5 jaar weer eens uitgelezen.

Ruud, ik had inmiddels de Engelse handleiding ook gedownload en moet deze nog bekijken.
14 januari ga ik bij de persoon die mijn Cpap gaat uitlezen eens meer vragen over de mogelijkheden om thuis zelf ook het 1 en ander in de gaten te kunnen houden.
Dit verhaal wordt dus nog vervolgd, in ieder geval een ieder die op mijn Onderwerp heeft gereageerd bedankt voor de erg nuttige en zeker snelle reacties.
Met vriendelijke groet,
Eric Hartman

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

11
Het probleem met de DevilBiss apparaten is dat ze geen (!) functionaliteit hebben om een complete log van een nacht of langer te maken. Wil je dat wel, dan moet je er een aparte datalogger bij kopen, die is redelijk prijzig. Dat zal dan ook de reden zijn dat het apparaat lekker goedkoop is en dat zal dan ook wel de reden zijn dat hij bij TotalCare zo populair is. Ik heb 'm destijds in m'n maag gesplitst gekregen, is totaal niet overlegd, er is niks aan mij gevraagd. En nu moet ik 'm natuurlijk eerst helemaal "op" maken. Wat dat betreft ben ik niet echt blij met TotalCare.

Wat je wel kunt doen met de DeVilbiss apparaten is aflezen op het apparaat zelf en via "smartcodes", die geven een samenvatting per nacht, week, maand en 90 dagen. Echter: de smartcodes moet je overtikken in een website en daar heb je niet elke dag zin in en de aflezing op het apparaat is totaal niet betrouwbaar, daar heb je dus niks aan.

Als je dus (nog) de keuze hebt, geen DeVillbis apparaat accepteren. Bij de andere merken kun je gewoon een SD-card er in stoppen en daarop wordt de logging dan weggeschreven en die kun je dan (wel) in SleepyHead importeren.

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

12
Het is mogelijk via quickvieuw deze zelfde uitslagen via de display af te lezen. ((duur slaap, AHI en lekkage masker. Ik zelf lees 1keer in de maand de codes via de website en kijk dagelijks bij het opstaan even naar de display. Dit om te checken of er geen gekke dingen tussen zit en met name naar duur van slaap (heb ik het masker de gehele nacht op gehad en AHI) De website gegevens cq codes zijn voor mij niet relevant om ze dagelijks te checken. Ik ben een man die toevallig apneu heeft en niet een apneupatient die toevallig ook nog een leven er naast heeft. Dat is mijn levensfilosofie. Over het algemeen hebben waarden een bepaalde waarde als ze over een langere tijd worden gemeten. Ik kan zeggen dat ik tevreden ben over Totalcare. Laatste vraag: Hoezo is de DeviVilbiss totaal onbetrouwbaar. Geldt eigenlijk dat eigenlijk niet voor alle apparaten? Moet je daarvoor niet in ziekenhuis zijn voor een slaaponderzoek?

Verstuurd vanaf mijn LG-E986 met Tapatalk

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

13
Daar heb ik hier al eens eerder over geschreven. De waardes die je vanaf de display uitleest kloppen niet, punt. Ten eerste komen ze niet overeen met wat uit de smartcodes komt en ten tweede veranderen ze vaak in de loop van de dag (terwijl het apparaat dan niet gebruikt is). Dat zegt wel iets denk ik. Ook TotalCare zelf zegt dat je niet moet afgaan op de waardes op het display, dat is bekend. Dus...

Maar dan nog is het een moment-opname. Bij de apparaten van de andere merken kun je gewoon een SD kaart er in stoppen en krijg je echte logging. Die je dan ook zelf kunt interpreteren, zodat je niet afhankelijk bent van hoe zo'n apparaat dat interpreteert (en bij DevilBiss heb ik daar intussen niet meer zo'n vertrouwen in).

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

14
Ik lees de Devillbis bij mijn moeder uit met het programma Smart link en ook met SleepyHead.

Nu weet ik dat SleepyHead niet officieel wordt gebruikt.

SleepyHead geeft met dezelfde bronbestanden, nl . De SD kaart, lagere waarden aan dan Smart link.

Bijv. SH 2,4 per uur, dan SL 3,5 per uur.

SH geeft altijd lager aan.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

15
Voor smartlink heb je een speciale kabel nodig, die krijg je uiteraard niet bij het apparaat. M'n verpleegkundige gebruikt 't niet, omdat het dezelfde gegevens geeft die uit de smartcodes komen, kun je net zo goed even overtikken. Sterker nog, soms mail ik ze door, en dan hoeft dus het apparaat niet mee. Die kabell heeft dus niet eens echt toegevoegde waarde.

Je krijgt pas fatsoenlijke logging als je datalogger er aan hangt en daar een SD-kaart in doet. Die datalogger zul je, nogmaals, er zelf los bij moeten kopen, terwijl die functionaliteit bij de andere apparaten er gewoon in zit.

Gewoon een zeer "basic" (uitgekleed) apparaat dus, lekker goedkoop voor de partij die 'm aanbiedt.

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

16
Ennuh...
eriks schreef:Daar heb ik hier al eens eerder over geschreven. De waardes die je vanaf de display uitleest kloppen niet, punt. Ten eerste komen ze niet overeen met wat uit de smartcodes komt en ten tweede veranderen ze vaak in de loop van de dag (terwijl het apparaat dan niet gebruikt is). Dat zegt wel iets denk ik. Ook TotalCare zelf zegt dat je niet moet afgaan op de waardes op het display, dat is bekend. Dus...

Re: Gegevens van de De Vilbiss DV5HH uitlezen ?

17
Ondertussen heb ik de Devilbiss Blue waar een sd kaartje in zit. Vandaag zal ik proberen om de software op de computer installeren. Het apparaat heeft tal van mogelijkheden zoals bluetooth. Binnenkort komt er nog een app beschikbaar. Het aantal db is ook een stuk lager dan de 5 serie. Kortom een mooi apparaat waarbij prachtige overzichten kan worden gemaakt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk