snor

1
ik had even een vraag aan de mannelijke cpap dragers mijn schoonzoon is sins gisteren een trotse bezitter van een resmed 10 maar hij heeft een hele mooie baart en snor???? maar de dame van vivisol zij dat de snor er af moest anders sluit zijn neusmasker niet goed is dit waar

Re: snor

2
Dat hoeft helemaal niet hoor , met het juiste masker is dat prima te doen.
Onze mede moderator Ben (CoBen) heeft een baard / snor waar Sinterklaas en de kerstman jaloers op zijn en al jaren een prima masker.

Groeten, Bram

Re: snor

3
Ja, dat heeft hij al eens verteld inderdaad.
Nochtans merk ik dat mijn masker veel minder goed afsluit als ik me een paar dagen niet geschoren heb.
Ligt dat aan het soort masker, dan?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: snor

4
Menno M. schreef:Ja, dat heeft hij al eens verteld inderdaad.
Nochtans merk ik dat mijn masker veel minder goed afsluit als ik me een paar dagen niet geschoren heb.
Ligt dat aan het soort masker, dan?
Ik denk dat de korte snor- en baardharen een probleem zijn Menno, ik ervaar het zelfde als jij.

Re: snor

5
Misschien ligt het aan het type masker, ik gebruik een Mirage activa en scheer me ook wel eens een week niet.
Geen probleem maar die Mirage maskers hebben een hele dunne soepele siliconen laag.

Groeten, Bram

Re: snor

6
Ik gebruik ook het Mirage Activa masker. En... ik heb mij al jaaaaren niet geschoren :lol:
Natuurlijk moet ik wel op tijd met een tondeuse de lengte in toom houden. Zou ik dat niet regelmatig hebben gedaan dan zou ik nu over mijn baard struikelen. [bigsmile]

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: snor

7
Ik heb mijn Resmed 10 met een Mirage FX masker ook via Vivisol en bij mij is NIETS gezegd over het eventueel scheren van mijn snor (en sik). In het gebruik lek ik eerder lucht langs mijn wang bij het op mijn zij slapen dan langs mijn snor. Lekker laten staan dus, afscheren kan altijd nog :-)

Wel heb ik last dat het vaak kriebelt bij het opzetten en ben ik een aantal keer bezig met het herpositioneren van mijn neusmasker voor ik kan gaan slapen. Nog tips hiervoor?

Groetjes,
Joost

Re: snor

8
Snor en baard moet kunnen.

Masker opzetten, cpap aan en dan met beide handen masker een paar mm oplichten van je gezicht en dan terugplaatsen. Het silicoon vormt zich dan naar de vorm van je gezicht.

Eventueel even een paar keer je neus optrekken om lekkage uit te sluiten.

Stevig kussen gebruiken en banden niet te strak zetten. Hoe strakker = hoe meer lekkage.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar