Re: verschil

4
Hey,

Bedankt.

Hebben veel mensen dat het er drie verschillende zijn in hun slaap?

Ik heb gemiddeld de helft centrale en obstuctieve en een paar hypopneu.

Groetjes

Re: verschil

5
Vrijwel iedereen heeft dit Jos
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: verschil

6
Hallo Jos,

Ben het niet met Agnes eens als wordt gesteld dat de helft van de gemeten AHi bestaat uit centrale apneus. De meeste apneu patienten hebben mn obstructieve apneus en hypopneus en enkele centrale apneus.

Gezien de mix die je hebt is het ook interessant om na te vragen of er Cheijne Stokes ademhaling, zoek dat maar eens op bij Wikipedia, is geconstateerd en hoeveel. Zo ja dan zijn daar speciale apparaten voor te verkrijgen om alles te behandelen.

Best complex om met deze mix aan type gebeurtenissen een therapie goed in te stellen dus kijk eens naar de expertise van je behandelcentrum. Mocht het niet lukken kun je altijd een second opinion aanvragen dan wel overstappen naar een behandelcentrum. Er zijn zogenaamde 3e lijn slaapcentra in NL bijv Kempenhaeghe, Sein etc die misschien beter zijn ingericht om je therapie op te zetten.

S6 ermee en zet hem op

Re: verschil

7
harks37 schreef:Hallo Jos,

Ben het niet met Agnes eens als wordt gesteld dat de helft van de gemeten AHi bestaat uit centrale apneus. De meeste apneu patienten hebben mn obstructieve apneus en hypopneus en enkele centrale apneus.

Gezien de mix die je hebt is het ook interessant om na te vragen of er Cheijne Stokes ademhaling, zoek dat maar eens op bij Wikipedia, is geconstateerd en hoeveel. Zo ja dan zijn daar speciale apparaten voor te verkrijgen om alles te behandelen.

Best complex om met deze mix aan type gebeurtenissen een therapie goed in te stellen dus kijk eens naar de expertise van je behandelcentrum. Mocht het niet lukken kun je altijd een second opinion aanvragen dan wel overstappen naar een behandelcentrum. Er zijn zogenaamde 3e lijn slaapcentra in NL bijv Kempenhaeghe, Sein etc die misschien beter zijn ingericht om je therapie op te zetten.

S6 ermee en zet hem op
Waar zie je mij zeggen dat de helft centrale apneu zijn?
Jos vraagt of meer mensen de 3 genoemde soorten hebben en ik benoem dat dat bij bijna iedereen zo is. Dat zegt niets over de aantallen of de verhouding.

Groet
Agnes
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: verschil

8
Hey,

Ik heb de CPAP nu bijna 6 maanden, volgende maand moet ik op controle, zal het daar eens vragen.

Deze nacht zat ik op

AHI 4,6
obstructieve 2,4
centrale 1,7
hypopneu 0,4


groetjes

Re: verschil

9
Agnes, Jos gaf aan de helft Csas, de helft Osas en een paar hypopneus.

Jij zegt, dat vrijwel iedereen dat heeft.

Het lijkt er dan op dat de verhouding bij iedereen zo is en dat jij dit bevestigd.

Je bedoelde echter dat deze drie soorten bij veel mensen voorkomen en dat zegt dan niets over de verhouding.

Gewoon een Babylonische spraakverwarring [bigsmile]
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: verschil

10
Ruud J, schreef:Agnes, Jos gaf aan de helft Csas, de helft Osas en een paar hypopneus.

Jij zegt, dat vrijwel iedereen dat heeft.

Het lijkt er dan op dat de verhouding bij iedereen zo is en dat jij dit bevestigd.

Je bedoelde echter dat deze drie soorten bij veel mensen voorkomen en dat zegt dan niets over de verhouding.

Gewoon een Babylonische spraakverwarring [bigsmile]

Jos vraagt letterlijk: hebben meer mensen drie verschillende in hun slaap?
Daar gaf ik antwoord op.
De rest van zijn bericht was een mededeling waar ik niet op reageerde.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: verschil

11
Tel hier bij op dat CPAP's niet uitblinken in het detecteren van Centrale apneus dus die getallen mag je ook nog wel met een korreltje zout nemen.
Zou zomaar kunnen dat het toch een obstructieve is.

Groeten, Bram