Re: Welk slaapcentrum voor complexe slaapproblemen

61
Ik heb opgebeld, werd heel vriendelijk en begripvol te woord gestaan. De assistente heeft het even nagevraagd bij de cpapdeskundige die op haar beurt weer met de neuroloog heeft gebeld voor overleg. Na half uurtje werd ik teruggebeld dat het in orde was.
En dat was het inderdaad. Het was een prettige maar ook pittige dame waar ik 2 uur mee gesproken heb en het hele c-pap en slaapgebeuren mee door genomen heb. En hier en daar wat aanpassingen gemaakt. Met name het inbouwen van vaste rusttijden. Niet het geijkte rijtje standaard slaaphygiëne adviezen, maar passend bij mij en soms zelfs dingen die haaks staan op wat vaak wordt beweerd wat je wel of niet zou moeten doen. Ze leek snel door te hebben hoe ik er mee om ga en waar de problemen zitten en kon daar goed en creatief op inspelen. Daar hou ik wel van. Was wel doodmoe na die tijd.

Ik heb de afgelopen dagen erg moeten wennen aan het nieuwe ritme. Was daardoor erg moe en bang dat het weer net zo zou gaan als bij mijn vorige poging mijn slaappatroon te verbeteren. Gisteren was het diepte punt. Na een fikse huilbui (van vermoeidheid en frustratie) de rest van de dag op de bank gehangen en s avonds besloten deze week alleen het allernoodzakelijkste te doen en als het vrijdag nog niet beter gaat weer even te bellen zoals mij ook nadrukkelijk was gezegd om te doen.
Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter. Heb zowaar een uurtje kunnen werken.