2 weken na MRA

1
Hallo iedereen,

Het is nu twee weken dat ik een MRA beugel van somnodent gebruik. Ik voel nogaltijd geen beterschap, integendeel ik voel me nog meer moe en suf! Bijkomend heb ik nu ook last van draaiingen, duizelingen ... Is dit normaal? Kan iemand zich hierin herkennen?

Re: 2 weken na MRA

2
Op welke stand staat je beugel? Ik neem aan dat hij nog op de beginstand staat, dus hij zal nog niet zoveel effect op je ademstops hebben. Dat kan nog wel een paar weekjes duren.

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Re: 2 weken na MRA

3
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... issen.html

Dit kan veroorzaakt worden door koolzuurstapeling.

Als je last van Ademstops hebt en of te weinig uitademt, stapelt het koolzuur in je bloed op omdat dit niet bij het uitademen je lichaam verlaat. Dit kan jouw duizeligheid klachten veroorzaken.

Je kunt je ook vermoeider voelen omdat je lichaam minder Ademstops heeft en daardoor minder adrenaline hoeft aan te maken. Hierdoor krijg je afkickverschijnselen en daar moet je nu doorheen. Op zich is dit dus positief. Waarschijnlijk als je langzaam verbetering voelt na enige tijd, heb je minder of geen last van een dip na zes weken.

Sterkte en succes

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: 2 weken na MRA

4
Het is vaak geduld hebben en de tijd geven om te herstellen. Zeker met start van een behandeling.
Kijk het is niet zo dat apneu wat vaak al jaren ongemerkt aanwezig is, met een behandeling in 2 weken over is. Nee, je lichaam moet wennen aan de nieuwe situatie.
Daarbij is natuurlijk nog de vraag in hoeverre staat de mra al op een goede positie. Krijg je hier nog een controle voor? zo ja, wanneer?

Verder is het zo dat je mra de onderkaak naar voren haalt. Dit is een onnatuurlijke stand van het kaakgewricht en kauwspieren. Ik weet niet of je daarbij ook nog kaakklemt?
Dit kan ook effect hebben dat je kauwspieren stijf worden. Die kunnen ook weer diverse klachten geven.

Al met al kan het dus diverse oorzaken hebben die wij niet kunnen aanwijzen.
Mocht je het gewoon niet vertrouwen kun je altijd contact opnemen met je behandelaar en dit bespreken.

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

Re: 2 weken na MRA

5
jbno schreef:Op welke stand staat je beugel? Ik neem aan dat hij nog op de beginstand staat, dus hij zal nog niet zoveel effect op je ademstops hebben. Dat kan nog wel een paar weekjes duren.

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk
Hij staat inderdaad nog op de beginstand. Half januari moet ik terug voor een bijkomende controle

Re: 2 weken na MRA

6
Dirk1985 schreef:Het is vaak geduld hebben en de tijd geven om te herstellen. Zeker met start van een behandeling.
Kijk het is niet zo dat apneu wat vaak al jaren ongemerkt aanwezig is, met een behandeling in 2 weken over is. Nee, je lichaam moet wennen aan de nieuwe situatie.
Daarbij is natuurlijk nog de vraag in hoeverre staat de mra al op een goede positie. Krijg je hier nog een controle voor? zo ja, wanneer?

Verder is het zo dat je mra de onderkaak naar voren haalt. Dit is een onnatuurlijke stand van het kaakgewricht en kauwspieren. Ik weet niet of je daarbij ook nog kaakklemt?
Dit kan ook effect hebben dat je kauwspieren stijf worden. Die kunnen ook weer diverse klachten geven.

Al met al kan het dus diverse oorzaken hebben die wij niet kunnen aanwijzen.
Mocht je het gewoon niet vertrouwen kun je altijd contact opnemen met je behandelaar en dit bespreken.

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Bedankt dirk voor je antwoord! Je hebt gelijk, ik ben misschien iets te enthousiast ...
Ik krijg hier inderdaad controle voor, halfweg januari moet ik terug gaan. Hij staat nu nu nog op de beginstand. Ik heb niet zo veel last van mijn kaken eigenlijk, soms staat het wel wat stijf maar dat verdwijnt in de loop van de dag. Vooral last van duizeligheid nu.

Ik laat nog iets weten.

Re: 2 weken na MRA

7
Ruud J, schreef:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... issen.html

Dit kan veroorzaakt worden door koolzuurstapeling.

Als je last van Ademstops hebt en of te weinig uitademt, stapelt het koolzuur in je bloed op omdat dit niet bij het uitademen je lichaam verlaat. Dit kan jouw duizeligheid klachten veroorzaken.

Je kunt je ook vermoeider voelen omdat je lichaam minder Ademstops heeft en daardoor minder adrenaline hoeft aan te maken. Hierdoor krijg je afkickverschijnselen en daar moet je nu doorheen. Op zich is dit dus positief. Waarschijnlijk als je langzaam verbetering voelt na enige tijd, heb je minder of geen last van een dip na zes weken.

Sterkte en succes

Groet RuudJ
Bedankt Ruud! Dit kan het inderdaad zijn.. Ik voel me toch al wat opgeluchter. Even naar die link kijken :)