Re: Update :!!!!

82
Hoi Henk,

Ik sluit me aan bij Menno!
Cystes zijn in veel gevallen erg onschuldig. Ik heb er zelf èèn in mijn neusholte en die hoeft geeneens weggehaald te worden. Heb er ook een MRI voor gehad voor de zekerheid.
Ik zou me er op voorhand maar niet al te druk over maken.
Klote dat je blijft kwakkelen, maar we laten ons niet kisten! ;-)

Ik hoop dat je een beetje kunt ontspannen!

Frits
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Update :!!!!

84
Hedenmiddag de uitslag gehad van de Mri scan!

Er is niks kwaadaardigs gevonden in mijn keel,dus waar de onderhavige klachten vandaan komen weet ik niet,althans men vermoed reflux/gebruik c pap/ of combi
Eeen pretje is het niet maar ok ik moet me nu richten op het positieve nieuws,

Ik dank een ieder weer voor de steun, en hoop dat het jullie allen goed gaat

Groetjes
Henk

Re: Update :!!!!

85
Henk bedankt voor de update, gelukkig geen slecht nieuws, maar verder kom je er op dit moment ook niet mee.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

87
Kijk eens aan, Henk.
Gefeliciteerd.
Dat is dan ook weer achter de rug.
We zeiden het toch, dat het waarschijnlijk niks was?
Vertrouw maar ook dokter Apneuforum.
( Of nee,doe ook maar niet. :mrgreen: )

En die reflux?
Ja, dat is naar.
Ik heb er bij tijd en wijle ook last van.
Net of ik zo erg ontspan dat mijn maagklep ook ontspant.
Ik heb het hoofdeind van mijn matras verhoogd door er een opgerolde deken onder te leggen.
Sindsdien een stuk minder last.
(En het slaapt nog lekker ook.)
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Update :!!!!

88
Ja, dat kan ook. Heb geloof ik eerder voorgesteld om het hoofdeinde van je bed te verhogen. Misschien de poten met blokken verhogen?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

89
Ha Menno,Ruud

Ja die tip ken ik voor wat betreft het hoofdeind omhoog,maar ik heb eigenlijk alleen keel klachten wat zich uit in drukkende gevoel (net of keel dichtgeknepen word) gevoel krop in keel,prikkelend bijterig gevoel en soms slaat het zelfs op mijn ademhaling,ik slaap al "hoog" maar nog net niet in de hemel :-) en zelfs op 2 kussens.

Ik gebruik sinds kort Zinc Carnosine dat wist je niet he Dr Apneuforum (Menno) hahaha ,ik hoop dat deze capsule met pepsine tzt me wat gaat helpen daar ik beslist geen protonremmer slikt (Omeprazol/Pantaprazol) enz

Ben vandaag wel weer doodop van de zenuwen van op de uitslag wachten,ik beeld me altijd het ergste in (beetje aard van het beesie

Groetjes
Henk

Re: Update :!!!!

90
Bij het lezen van al die medicijnnamen haakt Dr Ap Neuforum even af en haalt zijn schoolboeken weer van zolder. :oops:
En dat je nerveus was voor de uitslag is doodnormaal.
Eh....
Heel normaal.(Excusez le mot.)
Maar bedenk wel dat er heel veel dingen fout gaan in de wereld, maar dat er nog veel meer dingen goed gaan.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: Update :!!!!

92
Henk, met meerdere kussens ga je meer in een andere houding slapen dus meer in een recht opzittende houding.

Dit is voor de houding in bed, lees de stand van de ruggengraat, niet heel goed. Als je bed scheef staat lig je toch plat in bed met 1 niet te zacht kussen.

Het kan simpel zijn. Je koopt een balk iets langer dan de breedte van je bed en bij voorbeeld 10 bij 15 cm.

Je hoofdeinde van je bed optillen en de balk er onder schuiven. Je hebt dan 2 mogelijkheden, je bed 10 cm of 15 cm verhogen.

Zolang je dan niet te wild bent in bed [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile] zal je bed niet 10 of 15 cm naar beneden storten.....

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

96
Beste Allemaal,

Ik ben lange tijd niet actief geweest op het forum,dit had mede te maken met de zorg van mijn 92 jarige dementerende moeder
welke ik als mantelzorger 12 jaar verzorgd heb (in mijn 1 tje)

Helaas werd ik gisternacht gebeld dat mijn moeder is overleden,Mijn moeder heeft morfine gekregen omdat het voor haar geen leven meer was,

Ik zal de details besparen.

ik voel me n heel onwerkelijk,brok in de keel, ,pijn mijn borst en vooral eenzaam (geen familie) en er komt veel op me af,maar het is niet anders.

Ik zit nog steeds aan de C Pap met een vaste druk van 6 en met de resmed P10 masker,en ik heb pas de uitlezing gehad van Total care en ze vonden het er netjes uit zien.

Controle bij de longarts heb ik afgezegd 7 juni aangezien ik door het overlijden van Ma andere dingen aan mijn hoofd heb.

Ik heb nog steeds last van een in en doorslaap probleem en nu natuurlijk helemaal (van de stress),

Ik ga nu weer even op bed liggen en zal weer vaker berichten gaan posten (hopelijk wat leukere items) maar nu is daar geen reden toe.

Allemaal vriendelijke groeten

Henk

Re: Update :!!!!

97
Hallo Henk, gecondoleerd met het heengaan van jouw moeder. Ik weet dat je een zware taak had om er voor haar te zijn en dat terwijl je voor jezelf ook zware tijden hebt moeten meemaken.

Nu nog de laatste verplichtingen die je ook zwaar zal vallen.

Sterkte de komende tijd en denk goed aan jezelf.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Update :!!!!

98
Hoi Henk,

Ik wil je heel veel kracht toewensen bij het overlijden van je moeder.
Heb nogmaals dit topic doorgelezen en was of beter gezegd ben onder de indruk van hoe jij je er steeds doorheen sloeg......
Hopelijk kom je ook deze zware slag te boven. Nogmaals heel sterkte.

Liesbeth
Resmed AirSense 10 Elite
F&P Eson 2
Ahi (zonder Cpap) 19
Na behandeling < 2

Re: Update :!!!!

99
Hoi Ruud en Liesbeth,

Dank jullie wel voor de steun ,daar ben ik zeer content mee,er staat me nog heel wat te wachten,maar ben in de afgelopen dagen bijna 4 kilo afgevallen,krijg ook moeilijk een hap door mijn keel,maar eet wel hoor,maar een stuk minder.
Als ik 10 moeders had gehad dan was ik nu slank (grapje om mezelf op te vrolijken ,maar alleen kan ik er zelf niet om lachen) omdat ik een soort verdoofd gevoel heb.

Ik ben nogmaals heel blij met jullie aardige woordjes,mijn hart luchten daar gaat het nu om bij mij omdat ik om mij heen toch de eenzaamheid ervaar,maar ik zal langzamerhand ook weer gaan posten over andere dingen waar het forum eigenlijk voor bedoeld is,maar ik ben wel dankbaar dat ik even mijn hart mocht luchten hierover,dat doet me echt goed,

Jullie zijn kanjers (allemaal )

Groetjes

Henk