Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

21
Roelie, de slang hoef je echt niet zo vaak schoon te maken hoor. Ik doe dit zelfs 1 keer in de twee maanden. Wat ik dan doe? Onder de douche, als ik zelf sta te douchen, mijn duim over 1 kant de slang af te sluiten en ik zorg dat het gedeelte waar de elektriciteit aansluiting zit niet nat wordt. (ook niet erg als het wel nat wordt) Aan de andere kant vul ik gewoon warm water zonder zeep. Dan laat ik het water een paar keer door de slang heen lopen door mijn armen wisselend omlaag en omhoog te doen. Dan leeg laten lopen en in de douche te drogen hangen. doe dit wel aan het begin van de dag, dan heeft het de tijd om te drogen.

Energie wordt in het begin van de therapie lager en na zo 6 weken na de start kun je ook nog een dip verwachten.

succes

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

23
Je hebt het niet verkeerd gelezen hoor, maar zo vaak de slang schoonmaken is onnodig. Wel van belang is het water in de bevochtiger dagelijks verschonen en het siliconen gedeelte van je masker regelmatig schoonmaken.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

26
Ik had gisteren een afspraak in het ziekenhuus met Vivisol maar daar is ergens iets misgegaan waardoor ik er 2 uur voor niks heb gezeten...

Dus nu heb ik Vivisol gebeld om de begindruk wat te verhogen naar 6 vonden ze goed alleen hoe doe ik dat? Ik kan die optie niet vinden op het apparaat?

Sent from my Samsung Galaxy Note using Tapatalk

Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

29
Wat ik ook vreemd vind is dat ik een standaardfilter heb in plaats van een hypoallergene filter. Ik heb hooikoorts en ben allergisch voor huisstofmijt... Hoe krijg ik deze vergoed?
Roelie,
Dat kun je het beste via het ziekenhuis regelen. Zij geven de medische indicatie door aan Vivisol en dan krijg je de witte filters geleverd. Ik krijg 12 filtertjes per jaar, één per maand en dat is voldoende.
Groet,
Anne Marie
Wie de volle zee niet kiest
zal nooit de diepte van het blauwe water zien!

Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

31
Heeft het ziekenhuis geen poli voor apneu. Gewoon even bellen of mailen. Ook vivisol bellen is wellicht voldoende (ik kreeg ze zonder voorschrift)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

35
Experimenteer met kussens zou ik zeggen. Speciaal traagschuim kussen heb ik weer verkocht omdat het mij niet beviel. Ik heb liever een donzen kussen dat ik kan proppen. Is allemaal behoorlijk individueel geloof ik.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.

Re: Gediagnoseerd met ernstige apneu

36
Anne Marie schreef:
Ook vivisol bellen is wellicht voldoende (ik kreeg ze zonder voorschrift)
Ja, dat kreeg ik ook, maar wel mét de rekening!
Hmm. Even vragen dan. Vitalaire stuurde ze zonder rekening.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.