Hogere druk niet kunnen verdragen

1
Ik heb iets hogere druk nodig, maar dat geeft problemen.
Een licht brandend gevoel in mijn borst, iets hogere hartslag, en een onrustig gevoel, lucht die ik niet goed kwijt kan, waardoor ik niet in slaap val.
Ik zie op het forum wel spierklachten voorbij komen, maar is dit ook herkenbaar?

Re: Hogere druk niet kunnen verdragen

2
Tossie, gebruik je ook de EPR functie bij jouw Resmed?

De druk kan dan bij het inademen hoger zijn, bij het uitademen 1 tot maximaal 3 cmh2o lager. Hierdoor kun je de hogere druk makkelijker verdragen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hogere druk niet kunnen verdragen

3
Zonder de epr ging het al helemaal niet. Die staat nu op 3.
Ik vraag me af of het aan het masker ligt.
Dat maak ik iedere dag goed schoon,dus het ligt niet aan verstopte gaatjes door slecht onderhoud.
Ik heb geen idee, ligt het aan mijzelf of aan dat ding?
Vanwege een smal gezicht, vielen neus en vol gelaat maskers af.

Re: Hogere druk niet kunnen verdragen

6
Als de druk lager dan 6 is, wat al laag is, dan heeft de EPR functie van 3 geen zin.

Lager dan 4 cmh2o kan de druk niet gaan.

Probeer eens, als het mag, een ander neusdoppen masker uit.

Je hebt bijvoorbeeld de Philips Respironics Nuance Blue Gel neusdoppen masker. Of de Resmed Swift FX, maar deze blaast de lucht flink uit. Als je een partner hebt zal die daar niet blij mee zijn.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hogere druk niet kunnen verdragen

8
Tossie hoelang ben je nu bezig met de therapie? Je moet jezelf wel de tijd geven om te wennen.

Vlak na de start wordt je vaak vermoeider doordat je tot aan de cpap therapie op opgebouwde adrenaline hebt geleefd.

Na de cpap therapie start bouw je geen adrenaline meer op en hierdoor moet je lichaam resetten. Dus afkick verschijnselen treden op en daardoor lijkt het dat je eerder achteruit gaat dan vooruit.

Je zult hier doorheen moeten.

Een lagere druk dan 6 cmh2o moet in feite geen probleem geven. Een druk van 9 ogen hoger zou dat eventueel wel doen.

Dus sterkte en hou vol.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hogere druk niet kunnen verdragen

9
3 maanden,
ik ben gelukkig sinds een maand, de nare hoofdklachten kwijt.
Maar de gebroken nachten, 2 - 3 uurtjes slechte slaap, met apneus in die tijd van soms 25 tot 40 in een uur.....
Omdat ik de rest van de nacht niet slaap is het gemiddelde dus een héél stuk lager.
En de nachten dat ik helemáál niet slaap, geven over een langere periode ook weer een lagere Ahi.

Tijdens die vele apneus, zie ik op Sleepyhead, lekkage pieken van 30-40.
Bij dat masker is een marge van 23, maar daar blijf ik onder, vanwege te weing slaap. Dus vinden ze dat acceptabel....

Omdat ze alleen maar naar de gegevens op de cpap kijken, praat je soms tegen een muur.......zucht.