Re: Druk, druk, druk!

21
Dag RuudJ, bedankt voor het meedenken. Ik heb dit masker gehad maar de kinband gleed steeds weg vanwege mijn baard, hoe ik het ook probeerde in te stellen; helaas.

Ik heb ook nog het Philips Respironics Dreamwear Gel Pillows masker liggen, ik denk dat ik daar maar weer een poging mee ga wagen of ik hiermee alsnog mee uit de weg kan.

Maar ik heb nog een onbeantwoorde vraag inzake het gegeven dat ik (en ook anderen) maar zo’n 6 a 7 uur maximale slaap hebben, en daarna klaarwakker zijn; is dat te verklaren?

Bij voorbaat dank,

M.vr.gr.

P.s. Ik zie net bij Vivisol het Resmed Swift LT neuspillow staan, is iemand daar mee bekend?

Re: Druk, druk, druk!

22
Clan, dat probleem heb ik ook. Maakt niet uit of ik vroeger naar bed ga of later. Meestal 6 uur en een kwartier slaap. Nu ik in de ww zit kan ik langer blijven liggen, maar nog steeds tussen 6 en 7 uur slaap. Vaak met 1 keer toilet bezoek tussendoor. Kan het niet verklaren, behalve dat ik dit al sinds de 70er jaren heb. Was vroeger postbode en moest om 6 uur beginnen dus om 5 uur opstaan. Daarna kantoorbaan in bankwezen en in 020 en 010 gewerkt dus ook om 6 uur opstaan. Biologische klok blijkbaar waar ik moeilijk van af kom.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Druk, druk, druk!

23
Bedankt maar weer RuudJ voor je reactie, ik had vroeger toch echt minimaal 8 uur slaap nodig.
Ik dacht zelf dat het door de zuurstoftoevoer van het apparaat kwam in combinatie met dat er ‘s-nachts geen adrenaline wordt aangemaakt (en wilde dat graag bevestigd zien).

Ben jij (en misschien iemand anders) bekend met het Resmed Swift LT neuspillow masker?

Bedankt maar weer,

M.vr.gr.

Re: Druk, druk, druk!

24
https://www.sleeprestfully.com/swift-LT/

Nee, geen ervaring mee, wel met de Resmed Swift FX ook een fijn masker. Je moet echter wel zelf even een filter fabriceren voor de lucht(straal)stroom die deze heeft.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Druk, druk, druk!

26
Een update:

Ik ben (een paar weken terug al) op de jaarlijkse controle bij de slaapverpleegkundige geweest. Het gaat goed, ik zit momenteel op een gemiddelde ahi score van 0,8 en dit is ook te merken.
De slaapverpleegkundige vind verdere begeleiding niet nodig momenteel en heeft voorgesteld om een nieuwe afspraak over 4 jaar te maken.

Ondanks dat ik gemiddeld 6 á 7 uur slaap voel ik me redelijk uitgerust, in vergelijk met het verleden. Ik voel me beter maar maak mij wel wat ongerust over mijn korte termijn geheugen, als ik iets wil gaan doen en ik wordt afgeleid dan komt het voor dat ik niet meer weet wat ik wilde doen. Maar weer even terug naar m’n stoel en dan schiet het me wel weer te binnen. Ik doe door de dag heen vaak geheugentraining opdrachten.

Ik ben nu 2 jaar bezig met de therapie en hoop/geloof/verwacht het komend jaar nog wel verbetering, want daar zal ik het dan mee moeten doen, heb ik via dit forum begrepen.

Ik zal voorlopig niet actief op het forum zijn, daar heb ik mijn reden voor.

Ik wil wel met name RuudJ, Menno, PLP en Agnes Ham bedanken voor hun bijdragen, dank zij hun ben ik veel wijs geworden en het heeft mij veel geholpen bij de behandeling.

M.vr.gr.

Re: Hoe wordt de druk bepaald

29
Fijn dat het zo goed met je gaat.
Voel je vooral vrij om weer langs te komen als je daartoe de behoefte voelt. Ik heb je bijdragen altijd gewaardeerd.
Ik wens je het allerbeste.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP