na 22 maanden nog niet veel beter...moe!!

1
Goedemorgen mede apneu-ers.
Ik gebruik nu zo'n 2 jaar een cpap. Had vreselijke hoofdpijn, die is wat af aan het nemen. Maar de vermoeidheid niet, en daar ben ik zo moe van!!! Die wordt zelfs de laatste maanden erger.
Bovendien wordt de laatste maanden mijn tinnitus langzaamaan erger, heel irritant.
Hel helpt mij om dan naar buiten te gaan (wandelen en fietsen) maar daar heb ik vaak de energie niet voor.
Ben nu 17 maanden ziek thuis en probeer nu 3 maanden therapeutisch te werken, maar dat gaat niet echt goed....
Zij er meer mensen die zo moe blijven en ook tinnitus hebben die bij het gebruik van de cpcap erger is geworden. ( voor de cpap had ik het af en toe een beetje, nu is het er constant.
En heeft iemand nog tips????
Morgenmiddag overleg met de arts van Sein in Zwolle.

Re: na 22 maanden nog niet veel beter...moe!!

2
Gedeelde smart is halve smart.
Ook ik had vroeger af en toe tinnitus.
Nu heb ik het af en toe niet.

Of het iets met de cpap te maken heeft weet ik niet.
Maar ik heb het ook sinds ik met een cpap slaap.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: na 22 maanden nog niet veel beter...moe!!

3
Ook ik met regelmaat tinnitus sinds ik met de CPAP slaap maar kan het gelukkig blokken.
Ook ik ben nog steeds moe, zelfs zo moe dat ik mij nu, na 3 jaar CPAP en 25 jaar doorzetten, ziek heb gemeld, met als reden slecht slapen en zware vermoeidheid.
Ik doe nog wel wat kleine klusjes als: met cliënten naar de apneu poli, met cliënten boodschappen doen, met cliënten naar therapie of met cliënten een gesprekje. Ik doe dat van huis uit.
Daarnaast ga ik voor de zoveelste keer ook zelf in therapie. Huisarts vermoed dat oud trauma aan de basis licht van het slechte slapen. Ik ga voor EMDR. Het kan verkeren. Wat zou het toch fijn zijn als zij gelijk heeft en als ik eindelijk weer een nacht door zou slapen in plaats van 10/15 keer per nacht wakker worden.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP