spierpijn/krampen

1
hoi ,

ik heb nog niet zolang een cpap ,voel me wel wat beter maar ik barst van de spierpijn/krampen rechtop lopen is moeilijk krijg snel kramp en moet dan steunen en voorover hangen om de kramp en pijn eruit te krijgen.
ook bij mijn linker schouderblad is het momenteel geen feestje.
eigenlijk wil ik wel ff door een ouderwetse mangel gehaald worden lijkt me heerlijk alle botten ff losgemaakt.
iemand ervaring mee?

Re: spierpijn/krampen

2
Annette, een druk van 15 cmh2o is waarschijnlijk bij jou de oorzaak van de pijn. Een ahi van 40 per uur bij de slaaptest en nu bij deze druk 3 per uur is een mooi resultaat.

Ik adviseer echt om in overleg met je arts de druk te gaan fine tunen. Wellicht is een lagere vaste druk al voldoende om de AHI omlaag te brengen. Ook een neusdoppen masker kan de ahi ruim onder de 5 per uur brengen bij een lagere druk instelling.

Wat voor merk cpap heb je en wat voor type masker?

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: spierpijn/krampen

3
Ik lees nergens een druk van 15 cm, maar als het dat wel is is dat echt heel erg hoog.
Ik heb ooit 13 gehad en had dezelfde klachten.
Het blijkt dat je dan zoveel lucht in je darmen kunt krijgen dat de pijn van de darmkrampen doorstralen naar, met name, je rug.

Ook krijgen je ademhalingsspieren het wel heel erg voor de kiezen met die druk en is je spierpijn ook geen wonder.

Mijn druk is toen verlaagd naar 10.
Wel een iets hogere AHI, die overigens met de tijd nog steeds zakt, maar geen pijn meer.

Praat er eens over met je behandelaar, want die pijn is onnodig.
Er is van alles mogelijk.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: spierpijn/krampen

9
Daarover is echt heel veel informatie te vinden op dit forum.
Tik 'spierpijn' maar eens in in het zoekvenster.

Komt er in het kort op neer dat je ademhalingsspieren getraind worden door de druk op je longen.
En spieren die je traint krijgen spierpijn.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: spierpijn/krampen

10
Door het veelvuldig voorkomen van Ademstops, komt er geen zuurstof meer binnen. Zuurstof is nodig om de rode bloedlichaampjes te vervoeren. Door de Ademstops moet het hart veel harder zijn werk doen om het bloed rond te pompen. Hierdoor, door het zoeken naar zuurstof, verkrampt je lichaam en verzuren je ledematen.

De hoge druk kan ervoor zorgen dat de Hulpademhalingsspieren overbelast worden. Deze loopt via je middenrif naar de halsstreek. Dit kan de pijn bij de schouderbladen veroorzaken.

Dus het laag houden van de AHI en proberen deze met een zo laag mogelijke ingestelde druk proberen te bereiken is het hoofddoel.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar