Re: Tijdelijk van APAP naar CPAP

2
Als het goed is, staat je APAP ingesteld op een minimum en een maximum waarde (bijv: 5-8). Zodra je een ademstop hebt gaat de druk automatisch van 5 naar de druk die nodig is om de ademweg te openen.
Bij een CPAP staat de druk vast, en zal dus hoger zijn dan 5, om de ademstop te voorkomen. Deze druk wordt door arts of consulent vastgesteld aan de hand van de gegevens van de afgelopen tijd.

Het is dus niet verstandig om zelf te gaan experimenteren met het vastzetten van de druk, tenzij je heel goed weet waar je mee bezig bent.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Tijdelijk van APAP naar CPAP

3
Willem bij mij rijst dan de vraag, waarom de apap met een minimum en maximum druk instelling van 5 cmh2o wijzigen naar een cpap met een druk instelling van 5 cmh2o? Althans dat begrijp ik uit jouw verhaal hier.

Het is dan lood om oud ijzer, want beide werkt dan hetzelfde. Als de druk te laag is om de apneu te voorkomen of op te heffen, dan zal je bij beide apap of cpap de kans lopen om te worden gewekt of je dit nu wel of niet zelf bewust merkt.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Tijdelijk van APAP naar CPAP

5
Clan schreef:Ik heb de indruk dat Willemk een aparte reis cpap apparaat heeft.

M.vr.gr.
Dat is de juiste conclusie!
De reis CPAP is een Respironics Pro uitvoering met ingestelde therapiedruk (5). Mijn " thuis " exemplaar is een Respironics APAP met variabele druk tussen 5 en 10. Gemiddelde druk ligt bij 6. Mijn vraag is of die vaste druk van 5 bezwaarlijk is, voor de duur van enkele weken tijdens vakantie e.d. Ik kan de vaste druk van de Pro ook instellen naar 6.

mvrgr. Wk

Re: Tijdelijk van APAP naar CPAP

8
Clan schreef:Ik denk, als de Respironics Pro op de drukstand van 6 gezet wordt, snel duidelijk zal zijn of dit voldoet.

Ik neem aan dat u dit zelf kunt aanpassen, indien nodig.

M.vr.gr.
Dat gaat wel lukken, laat de vakantie maar komen!

Mvrgr. Wk