Teveel slijmvorming

1
Allemaal een super gezond 2019

Vraag sinds de cpap nu 1.5 maand heb ik meer last van mijn neus heb nu zalf om erin te doen dat houdt t wat vochtiger ook heb ik mondspray maar waar komt ineens al dat slijm vandaan :?: :?: :?: Heeft dit met cpap te maken of is het een toevallig iets dat het sindsdien vele malen erger is?
Ben onderbehandeling voor mogelijk astma dus daar kan t natuurlijk ook van zijn maar het is ineens zoveel meer herkent iemand dit????

Re: Teveel slijmvorming

2
De lucht die door je neus geblazen wordt, kan je neusslijmvlies prikkelen, met als mogelijk gevolg dat je neus dicht gaat zitten, dat je heftige niesbuien krijgt, het gevoel van een heftige neusverkoudheid.
Vaak is dit te verhelpen door het gebruik van de bevochtiger, blijkt dit onvoldoende effect te sorteren, dan biedt een neusspray (op recept, voor langdurig gebruik) of een zalf vaak wel verlichting.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Teveel slijmvorming

3
Hallo Sissy,

Een goede mate van bevochtigen kan een loopneus / geirriteerde neusslijmvliezen voorkomen.
Zorg dus dat je een bevochtiger kunt gebruiken en de stand waarop die voor jou het meest effectief is, kijk in de handleiding voor mogelijkheden of stel je vraag op het forum.

Krijg / heb je last van condens isoleer je slang dan met een hoes van fleeze stof of een verwarmde slang en probeer de slaapkamer temperatuur op minimaal 16 graden te houden.

s6 ermee

Re: Teveel slijmvorming

4
Hartelijk dank ik heb de bevochtiger op 4 stand kan op 5 heb dat 1 keer gedaan toen had ik druppels in het neusmasker.
Heb er een fleecehoes omheen gedaan, zalf voor me neus want die is inmiddels helemaal kapot van binnen het probleem blijft.
Als ik de verwarmstand gebruikt krijg ik het benauwd gebruik dat bijna niet en ben bang dat een verwarmde slang hetzelfde effect geeft.

Volgende week controle 2 in het ziekenhuis wil het nu daar eens voorleggen.

Re: Teveel slijmvorming

5
Weer controle gehad alles was prima gemiddelde ahi 2. 6 voor mijn neus krijg ik een neusspray want die is ondanks bevochtiger nu helemaal kapot aan de binnenkant. Had zelf zalf gekocht maar neus blijft kapot van binnen. Heb het recept via de longarts hopenlijk gaat het helpen is erg pijnlijk.