1e week

1
Ik heb er nu een week opzitten met de slurf. Van 30+ AHI naar 3.1. Maar eigenlijk is dat helemaal niet zo interessant voor mijn beleving. Vanaf nacht 1 heb ik de CPAP omarmt en heb alleen de eerste nacht beroerd geslapen. Ik voel me fitter, ben nog steeds wel moe maar beter aanwezig. De wallen onder mijn ogen zijn minder. Mijn humeur is beter, kom niet meer chagrijnig uit bed. Ik heb meer energie.

Nog een paar uitdagingen over. Ik heb vaak een verstopte neus en daardoor de neiging om mijn mond open te doen. Dan hoor ik mezelf als een straaljager en daar stop ik dan wel vlot mee. Zou mooier zijn als dit ook minder zou worden. Hetzelfde geldt voor mijn droge mond. Ik heb het vocht wat omhoog gezet en dat lijkt beter te gaan maar ben nog een beetje voorzichtig als ik over condens lees. Iemand tips?
Ap, Neu, Mies...........

Re: 1e week

2
Je bent een week bezig. Ik neem nu even aan dat bij jou de druk nog variabel staat ingesteld. Op de eerste afspraak zal de druk hoogstwaarschijnlijk nog worden ingesteld op een druk die beter voor jou is. Deze druk kan ervoor zorgen dat de mond automatisch gesloten blijft. Je zult dus dit nog even moeten aanzien en wachten tot de eerste controle afspraak.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: 1e week

4
Hallo

Vaak heeft de verstopte neus te maken met een niet goed ingestelde bevochtiger, mn een te laag ingestelde bevochtiger.

Stel je bevochtiger hoger in is mijn advies.

Heb je condens in je slang verhoog dan de temperatuur van je slaapkamer of isoleer je slang met een hoes van fleezestof.

eventueel kun je een verwarmde slang aankopen.

s6 ermee