Wonderlijk (verdwenen) uur

1
Vannacht werd ik wakker gemaakt door mijn partner omdat ik snurkte. Mijn neusdoppen zaten om mijn neus en de cpap was uit. Geen idee hoe dat kan. Stroom leek niet uitgevallen dus het meest waarschijnlijke is dat ik hem zelf uitgezet heb.
Via Oscar gezien dat het een uur betrof. Nou, meteen duidelijk hoe belangrijk de therapie was; prikkelbaar en stijf en stram. Ook een grieperig gevoel. Ook gezien dat ik deze week al eerder een nacht had met een wonderlijk uur. Geen registratie en geen idee hoe de cpap aan en uit gegaan is.

Als het lukt sluit ik de dagrapporten in. Er lijkt een lekkage te zijn voordat de cpap uitging. Lees ik dat goed? Doet de cpap dat mogelijk zelf?

Iemand dit ook al eens meegemaakt? modedit RM: titel aangevuld
Bijlagen

Re: Wonderlijk uur

2
Vraag, heb jij de cpap zo ingesteld met Smartstart, dat deze aangaat als je door het masker ademt en vanzelf uitgaat als je het masker hebt afgezet. Dan is dit te verklaren. Dus bij Smartstart is het niet nodig om op een aan/uitknop te drukken.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Wonderlijk uur

5
Bij mij stond de 'Auto Off' instelling van de Dreamstation bij levering ook ingesteld op 'On', ik heb dat ook een aantal keer gehad. Hij moet dan wel dusdanig hard lekken dat hij echt 60 seconden vol aan het blazen staat dus gebeurt eigenlijk alleen als het masker helemaal van het gezicht weggedraaid is; het is onwaarschijnlijk dat jij (en je partner) daar doorheen slapen. Zie je in Oscar die 60 sec terug?

Wat misschien kan is dat het masker is gaan lekken en je in je slaap inderdaad je CPAP uitgezet hebt uit irritatie over het geluid, dit heb ik zelf ook wel eens gehad (met een paar borrels op).

Re: Wonderlijk uur

6
Haha Noorder!

Ik heb even in het klinisch menu gekeken maar daar staat auto aan en auto uit allebei niet aan.
Volgens mij is er bij het eerste dag rapport te zien dat er voorafgaand een toenemende lekkage is. En mogelijk heb ik daarna onbewust het apparaat uitgezet. Een paar dagen ervoor aan en uit zonder dat ik er maar één herinnering aan heb. Maar goed. Ik los het maar praktisch op door de cpap ver EEG te schuiven zodat ikniet niet makkelijk bij kan.