5 nachten dreamstation

1
Woensdag kreeg ik geheel onverwachts de diagnose, de kno arts had ook gezegd, om het uit te sluiten. Maar helaas, ik kreeg gelijk een dream station mee.

De eerste nacht had ik echt het gevoel veel dieper te hebben geslapen. In twee delen, eerst ongeveer 3 uur. Ik werd wakker met een hele droge mond, dus een poosje afgezet. Na 2 uur werd ik wakker en toen de bevochtiger omhoog gezet en masker weer op (full face).
Mijn ahi waarde was rond de 4.
De volgende nacht weer in 2 delen geslapen, omdat mijn pijn medicatie helaas is uitgewerkt wordt ik wakker. De hele nacht masker op gehad, 8 uur en weer ahi van 4.

De volgende nachten precies hetzelfde geslapen, maar nu is mijn ahi 6/7.

Nu kijk ik bij het wakker (4 uur) worden 's nachts, dan was de waarde rond de 2,5 en dan 's ochtends tijd 8 uur dus veel hoger.
Is dit normaal, dat je in de ochtend de meeste stops hebt?

Hoe doen jullie dat met hoesten met een full face?

Ik moet een ff masker, omdat ik niet altijd een vrije doorgang in mijn neus heb door korsten in mijn neus.

Groetjes
Danielle

Re: 5 nachten dreamstation

2
Danielle, vaak heb je tijdens de remslaap meer Ademstops en / of bijna ademstops. (apneus en / of hypopneus) De remslaap is de droomslaapv, dan haal je vaak onregelmatiger adem.

Hoesten met een FF masker is een probleem, net als niezen. Even masker af doen en na schoonvegen met een doek weer terug opzetten.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar