Re: Welke ?-pap

61
Even een update:

Het gaat goed, ook met werken in ploegendienst. Dagdiensten en middagdiensten draai ik de normale uren, maar ik zit nog op 6 uur in de nachtdienst. Ik heb nog steeds dat ik niet uitgerust wakker word en had daarom een een telefonische afspraak met de longarts vandaag.
Het is niet zo dat ik niet kan functioneren, maar ik wil het graag plat strijken om het zo te zeggen.. fine-tunen..

Het was een prettig gesprek en heb aangegeven dat ik graag een bipap wilde proberen. Dit was een korte discussie waarop hij aangaf voor alles open te staan en met me meedacht om nog meer verbetering te krijgen.

Trom geroffel!!

Ik heb hem kunnen overtuigen om een bi-pap te gaan proberen, kijken of dat nog beter werkt dan de apap die ik nu heb.
Ik heb afgesproken dat het 10 over 7 gaat worden en het wordt een dreamstation zoals ik het begrepen heb.

Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Wellicht dat ik hulp ga vragen wat instellingen betreft zoals auto-track enz.

Ik ga me eerst inlezen wat zo'n dreamstation alles kan.
Al met al een goede dag vandaag :grin:
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

62
Update:

Deze week komt de bi-pap als het goed is en de 27e krijg ik uitleg hoe een en ander werkt.
Ik ben ingepland voor uitleg omdat ze me vertelden dat het toch wel even wat anders is dan de a-pap die ik nu heb.
Nu hebben ze me niet verteld of ik dan de a-pap moet meenemen, maar ik denk dat ik die nog maar even achter de hand houd ;)
Ik zou nog een email krijgen met alle info en bevestiging, omdat ikzelf gebeld heb om te informeren hoe en wat.

Ik ben heel benieuwd, kijk er wel naar uit als ik eerlijk ben :grin:
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

63
Het is een ResMed Aircurve 10 VAUTO geworden, hoewel de longarts over een dreamstation sprak.
We gaan een gegeven paard niet in de bek kijken, alleen jammer dat ik nu de verwarmde slang niet meer kan gebruiken.
Eerst maar eens afwachten hoe dit gaat, het is nog niet zo koud. Ik kan altijd nog een slang bestellen.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

64
Louis66 schreef: 22 okt 2020, 14:03 Het is een ResMed Aircurve 10 VAUTO geworden, hoewel de longarts over een dreamstation sprak.
Ik vind dit toch wel merkwaardig. Waarom accepteren we dit? Stel je voor je gaat naar de Mediamarkt, en bestelt een Miele wasmachine. Komen ze thuis een Haier bezorgen. Ik bedoel, de consumentenbond zou hier niet mee akkoord gaan :')

U zegt het al, u zit nu met een verwarmde slang die niet meer past.

Daarnaast is mijn (bescheiden) mening dat in de klasse "bilevel S" de Dreamstation toch wel stukken beter is dan zijn ResMed evenknie. Niet in bouwkwaliteit, maar wel qua programmatuur: De Dreamstation heeft het AutoTrak algoritme dat automatisch aanpast aan de ademhalingspatronen, de ResMed niet (alleen handmatige tiMin, tiMax, trigger, cycle instellingen). De Dreamstation heeft BiFlex, een dynamische "afronding" van de golfvorm die weinig van de kracht van Pressure Support wegneemt, in tegenstelling tot "EasyBreathe" van ResMed (dat sec bekeken de ademhaling alleen maar moeilijker maakt vergeleken met BiFlex).

Tja, dat is dan de kennis die ik heb omdat ik beide apparaten naast elkaar heb kunnen vergelijken.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Welke ?-pap

65
Ik had de Resmed even aangesloten en wat blijkt, deze stond op de Duitse taal ingesteld.
Gebeld met vivisol, deze aardige man heeft me gezegd wat ik moest indrukken om bij de instellingen te komen en de taal op Nederlands gezet.

Toen ik daar toch was, heb ik even de settings bekeken en daar viel me iets op.
Ik post wat foto's ;)
Vooral om de laatste foto maak ik me een beetje zorgen... Daar staat Max IPAP 25.. Ik heb wel eens gehoord over iets doorblazen, maar nooit gedacht aan een pap die dat doet ':)
Is dit een juiste instelling die ze gedaan hebben ?
Laatst gewijzigd door Louis66 op 22 okt 2020, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10
Bijlagen
Alles auf Deutsch Alles auf Deutsch
Immer nog auf Deutsch Immer nog auf Deutsch
Is dit wel gezond? Is dit wel gezond?

Re: Welke ?-pap

66
Ik zou sowieso eens navragen wat men bij jouw machine heeft ingesteld op advies van de arts. Voordat je hem gaat gebruiken, want ik krijg sterk de indruk, omdat deze in het Duits stond ingesteld dat er nog niet is gekeken naar wat er ingesteld had moeten worden.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Welke ?-pap

67
RuudJ schreef: 22 okt 2020, 17:07 Ik zou sowieso eens navragen wat men bij jouw machine heeft ingesteld op advies van de arts. Voordat je hem gaat gebruiken, want ik krijg sterk de indruk, omdat deze in het Duits stond ingesteld dat er nog niet is gekeken naar wat er ingesteld had moeten worden.
Dat vermoeden heb ik dus ook, ik bel morgen vivisol om te informeren en eens kijken wat ze daar zeggen.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

68
Voor mij oogt dit als de "standaard fabrieksinstellingen" (buiten dat Duits dan). Als dat zo is, dan zou ik me er over opwinden als ik uw longarts was ':)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Welke ?-pap

69
Ik heb vivisol gebeld vanmorgen, alles uitgelegd, die aardige man zei: Ik ga even overleggen en bel u terug.
Hij heeft terug gebeld en nu sturen ze me een dreamstation bi-pap op.
Als ik de 27e uitleg krijg moet ik alles meenemen en stellen ze de philips bi-level in.

Zo kan ik gelukkig mijn slang blijven gebruiken :grin:
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

70
De cpap (bi-level) is binnen, ziet eruit dat het een gebruikt model is. Bouwjaar 2017, bevochtiger is uit 2020.
Vermoedelijk is het een Refurbished model, maar maakt niet uit, als het doet wat het moet doen, is het voor mij prima.
Draai uren staat op 0, kennelijk kan men dit resetten?
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

71
Draaiuren/blower uren kunnen gereset worden. Als u naar het klinisch menu gaat en "Totale machine uren" opzoekt dan ziet u de niet-resetbare teller.
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Welke ?-pap

72
persluchtpiraat schreef: 24 okt 2020, 14:35 Draaiuren/blower uren kunnen gereset worden. Als u naar het klinisch menu gaat en "Totale machine uren" opzoekt dan ziet u de niet-resetbare teller.
Ok, goed om te weten. Wellicht zegt dit jullie wat meer, ik zal 2 foto's posten, eentje van de a-pap die ik nu gebruik en eentje van de bi-level die ik ga gebruiken.
Laatst gewijzigd door Louis66 op 24 okt 2020, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10
Bijlagen
Mijn apap die ik nu gebruik Mijn apap die ik nu gebruik
De "nieuwe" bi-level cpap De "nieuwe" bi-level cpap

Re: Welke ?-pap

73
Deze foto's hebben weinig zin helaas omdat ze niet van het klinisch menu zijn genomen
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Welke ?-pap

74
persluchtpiraat schreef: 24 okt 2020, 16:01 Deze foto's hebben weinig zin helaas omdat ze niet van het klinisch menu zijn genomen
Ze zijn van het klinisch menu.
Maar als u een voorbeeld foto heeft van hoe het eruit zou moeten zien, kan ik nogmaals zoeken.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

75
Vandaag is cpap (bi-level) ingesteld en heb gevraagd of hij (medewerker van vivisol) mij totale machine uren kon laten zien, daar de cpap niet nieuw was.
Dit kon hij ook niet vinden, dus misschien is het een oudere firmware waar dit niet wordt aangegeven.
Alleen vergeten de wifi module uit de oude a-pap te halen, maar vivisol stuurt een nieuwe op.
De instellingen thuis nog eens nagelopen en bi-flex maar aangezet, dit stond uit, wat toch wat prettiger is met ademen.
Tevens heb ik auto-aan weer uitgezet en auto-uit ook echt uit gezet, als ik de knop indruk gaat het sneller :grin:
Ben benieuwd, vanavond eerste nacht met bi-level.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

78
Louis66 schreef: 27 okt 2020, 15:20 Vandaag is cpap (bi-level) ingesteld en heb gevraagd of hij (medewerker van vivisol) mij totale machine uren kon laten zien, daar de cpap niet nieuw was.
Dit kon hij ook niet vinden, dus misschien is het een oudere firmware waar dit niet wordt aangegeven.
Ik denk dat de medewerker niet aan u wilde laten zien hoe je het klinisch menu inkomt. De screenshots die u had gepost zijn niet uit het klinisch menu omdat er een "naleving controlegetal" (kijken of de patient niet ligt bij telefoonische ondervraging) bij staat.

Mijn oude System One BiPAP uit 2013 geeft gewoon totale machine-uren aan.

Edit: Louis66 heeft laten weten hoe je in het klinisch menu komt :blush:
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Welke ?-pap

79
Korte update:

Het was een rare eerste nacht met de bi-level cpap.
AHI was netjes, namelijk 0,39.
Was wel geregeld wakker, maar ik denk dat ik nog moet wennen aan bi-level.

Ik heb de instellingen veranderd want ik kreeg buikpijn zoveel lucht kwam er binnen.
Voor nu op 8,5 over 6, dit ga ik nog opbouwen naar 10 over 7.
10 was me nu iets te veel ineens.
Ga nog wel wat dingen proberen met bi-flex, maar voorlopig blijft het staan zoals nu ingesteld, eerst maar eens wennen.
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10

Re: Welke ?-pap

80
Update:

Het gaat goed, het gaat heel erg goed kan ik wel zeggen.
Ik heb afgelopen week (eindelijk) volledige diensten gedraaid, te weten dag-, middag- en nachtdienst.
Het enigste waar ik van baal is dat het zo lang geduurd heeft, maar schijnbaar kon het niet sneller.
Die BIPAP is wel beter voor me, blij dat ik die gevraagd heb aan mijn longarts.
Nu is mijn druk 8,5 over 6, ik laat dat voorlopig zo staan.
Ik ga over een week ofzo eerst maar eens uitlezen met oscar en kijken wat er allemaal te zien is.
Ik voel me goed maar ben nieuwsgierig en dat knaagt :grin:

Wordt vervolgd...
Resmed Aircurve 10 VAuto + verwarmde slang + rm P10