MRA Helpt niet goed

1
Beste mensen,

Ik heb sinds enkele maanden een MRA beugel.
Het werkt tot op zekere hoogte maar ik ben opzoek naar iemand die hetzelfde heeft ervaren en evt een oplossing heeft.

Door de MRA is het erg harde snurken wel weg , maar is nog steeds aanwezig en vooral op de momenten dat ik druk ben geweest.
Afgelopen week heb ik vakantie gehad en heb ik maar heel weinig gesnurkt en ook niet hard.
Dit veranderd dus duidelijk als ik heb gewerkt en druk ben geweest.

Wat zouden volgende stappen kunnen zijn naar een oplossing om de goede ervaring constant te behouden?

Gr

Re: MRA Helpt niet goed

2
Heb je dit ook in zijligging? Hoe voel jij jezelf met het gebruik van de MRA? Minder vermoeid of nog hetzelfde? Is de MRA al helemaal goed ingesteld? Als je in zijligging dit niet hebt, dan kun je voor €200 eventueel deze aanschaffen: https://www.philips.nl/c-p/SN3710_10/smartsleep-anti-snurk-band

Lees hier de ervaring van een forumlid: https://forum.apneuvereniging.nl/viewtopic.php?f=67&t=13675
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: MRA Helpt niet goed

3
Beste MRA gebruikers,

aanhakend op de klacht dat ondanks het dragen van een MRA , snurken nog steeds voorkomt.
Ook ik zie op mijn snurk app ´Snoreclock' dat ik de laatste maanden weer ´stevig´ snurk. Desondanks valt de vermoeidheid overdag mee ...
Even de feiten op een rij. Ik heb vorig jaar een nieuwe MRA beugel gekregen en die is toen vanwege een kaakklacht bijgesteld/teruggeschroefd en ondanks het terugdraaien had ik geen toegenomen klachten van vermoeidheid en mijn kaakklacht ging over.

Mijn vraag nu is: zijn er MRA gebruikers op dit forum die ivm snurken een kinband gebruiken om te voorkomen dat de mond openvalt tijdens het slapen. En hoe is de ervaring hiermee?
De MRA weer ´open' draaien, is de andere optie, maar dat wil ik zo lang mogelijk uitstellen.

Dank alvast voor jullie reacties, Paul

Re: MRA Helpt niet goed

4
Ik had mra's die een "vaste" stand naar voren hadden.
Wanneer ik nog wakker was werd de onderkaak tegen de kaakspier in naar voren getrokken.
Dit leverde kaakspierpijn op en het zorgde er voor dat de boven-voortanden naar binnen gingen staan en de onder-voortanden naar buiten.
Hierdoor was na verloop van tijd alleen bijten nog mogelijk kauwen lukte niet meer omdat de tanden verplaatst waren.
Nadat de stand van de tanden gecorrigeerd was d.m.v. een beugel, werd een nieuwe mra gemaakt.
Deze nieuwe mra bestond uit 2 plaatjes zoals gebruikt worden bij kunsttanden en die om de rest van het gebit klemmen.
Deze plaatjes waren d.m.v. elastiekjes (die ook bij beugels gebruikt worden) met elkaar verbonden.
Was ik wakker kon de kaakspier de kaak tegen de elastiekjes in naar achteren trekken.
Tijdens de slaap (kaakspier ontspannen) trokken de elastiekjes de onderkaak naar voren.
Na verloop van tijd hielp ook deze mra niet meer en ben ik over gegaan op een cpap.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten