MRA/TRA

1
Ik heb via KNO arts en KNF een apnoe-onderzoek laten doen. Hieruit bleek dat ik 27 apnoes had tot een lengte van 2 minuten. Cipap was 1ste keus advies doch een MRA beugel zou ook kunnen volstaan. Deze werd gemaakt en ik heb daarna nooit meer een controle gehad. 5 jaar heb ik deze kwelling ondergaan. Het was ongerieflijk en pijnlijk op zijn zachtsgezegd.
Ik kreeg kaakklachten die niet meer te verhelpen zijn[slijtage door subluxatie]. Toen ik voor andere beugel vroeg TRA was ik uitbehandeld. Gebruik van deze beugel was not evidence based!! Omdat ik van SNOREX goede geluiden hoorde heb ik op eigen kosten dan maar beugel aangeschaft 823 €. Zorgverzekeraar geeft niet thuis en weigert een bijdrage te betalen. Ik heb beugel nu 4 jaar en slaap zonder apnoes en goed. Deze soort beugel is veel minder belastend. Schande dat onze gezondheid niet door de verzekeraar betaald wordt. Een TRA snorex is bovendien veel goedkoper dan een MRA.
Ger Janssen

Re: MRA/TRA

3
Ruud J, schreef:Ger, wordt met deze Snorex beugel je tong vastgezet?

Groet RuudJ
Dat klopt. Je kunt er echter goed mee slikken. Ik vind het een verademing afgezet tegen de MRA.
gr Ger Janssen

Re: MRA/TRA

4
Ger, jij kan er misschien veel baat mee hebben, maar wij hebben andere ervaringen met de firma Snorex. De ApneuVereniging heeft diverse rechtzaken aangespannen tegen deze firma en heeft deze ook gewonnen. De Tong wordt wel tegengehouden om bij rugligging niet in de keel holte te zakken en zo de lucht wegen te blokkeren, maar de apneu door andere oorzaken zoals centraal Apneu wordt hierdoor niet opgeheven.

Wij, als ApneuVereniging, staan dan ook zeer kritisch tegenover deze Snorex beugel. Onze collega Sandra Houtepen heeft bijna het leven gelaten bij het gebruik van deze beugel.

Waarschijnlijk daarom wordt de beugel ook niet vergoedt door de Zorgverzekeraar.

Wees dus voorzichtig, het lijkt of je geen Apneu hebt, maar de kans dat het er nog steeds is, is weldegelijk aanwezig.

https://www.google.nl/search?client=ms- ... Q-B7U0u7Nc

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar