Re: Heel erg geschrokken

41
Ik heb een Philips dreamstation gekregen met een neuskap.

Wat een bijzondere nacht zeg :lol: ik heb hem ergens in de nacht uitgezet en afgedaan.. geen idee Hoelaat en hoe :shock:

Heel apart, maar kanonnen wat blaast dat ding (hij staat op 8, de eerste 20 minuten op 4) maar volgens mij komt er wat lucht onder het kapje door wat op mijn ogen komt waardoor het nu lijkt of ik kou op m’n ogen heb.
Zal allemaal een kwestie van wennen zijn gok ik. En ik verslik me een soort van als ik mijn mond open doe.

Ik moet hem vandaag even op WiFi aansluiten zodat de arts mee kan kijken.

Re: Heel erg geschrokken

42
Elphie,

Jij zelf kunt de Dreamstation ook zeer goed uitlezen en dus zelf ook meekijken.

Dit doe je met behulp van het sd kaartje en SleepyHead.

De info daarvan kun je hier vinden.

Mijn advies, gewoon doen. Je leert er een hoop van.

viewtopic.php?f=64&t=11327

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Heel erg geschrokken

43
Elphie schreef:
Heel apart, maar kanonnen wat blaast dat ding (hij staat op 8, de eerste 20 minuten op 4) maar volgens mij komt er wat lucht onder het kapje door wat op mijn ogen komt waardoor het nu lijkt of ik kou op m’n ogen heb.
Zal allemaal een kwestie van wennen zijn gok ik. En ik verslik me een soort van als ik mijn mond open doe.
Het is in het begin inderdaad wennen. Maar het lucht wat in je ogen blaast is een kwestie van het masker goed afstellen, daar worstelt iedereen in het begin mee.

Afstellen kan het beste als volgt:
Je kunt het masker het best afstellen door de cpap aan te zetten, terwijl je masker op je hoofd zit. De siliconen rand moet als het ware iets kunnen uitzetten om goed te kunnen aansluiten op je gezicht. Dus niet te strak zetten, het masker moet door de druk iets van je gezicht af kunnen gaan, een mm of twee drie zodat de siliconenrand kan uitzetten. Meestal eerst de band boven je hoofd vastzetten en daarna de band op je achterhoofd.

Met dank aan RuudJ voor deze info. :wink:

Over het algemeen staat in de handleiding van het masker ook hoe deze het beste afgesteld kan worden.

M.vr.gr.

Re: Heel erg geschrokken

44
Het probleem van lucht in mijn ogen is opgelost dus daar heb ik geen last meer van gelukkig.
Maar poeh wat valt het me zwaar :( nacht 3 zit erop en alledrie de nachten heb ik hem onbewust ergens na 3 uur gok ik afgedaan en op de grond gegooid.
Ik ben zo moe nu, ik kan echt wel huilen.. ik blijf echt wel doorzetten maar wat een ellende

Re: Heel erg geschrokken

45
Elphie, wij adviseren vaak om te gaan oefenen. Dit doe je gewoon door lekker voor de tv met je cpap aan en masker op tv te gaan kijken. Zo wen je eraan om het masker te dragen.

Je kunt ook aan je Osas deskundige vragen of je de c-flex functie mag gebruiken. Deze functie zorgt voor een makkelijker ademhaling bij het uitademen.

En onthoud wij hadden allemaal deze problemen. Zelf kon ik pas vanaf nacht vier het masker de gehele nacht ophouden. Dat was een full face masker.

Dit is alweer 7 jaar geleden. Zou het niet meer willen missen.

Sterkte en hou vol.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar