Vreselijke pijn na dragen van MRA beugel

1
Na één nacht slapen met de MRA beugel heb ik iedere ochtend gierende pijn in mijn linker kaak die zelfs doortrekt naar mijn oor. Langzaam wordt de pijn minder in de ochtend maar het lijkt erop dat mijn kiezen niet gelijk meer op elkaar passen. Net of de kaak scheef zit, heel erg naar en pijnlijk ook met kauwen.
De beugel heb ik al 7 weken niet meer in gehad,uit angst voor totale ontwrichting.
Van de Acta moet ik fysio doen(zelf betalen ) en ze doen alsof het normaal is.
Op een röntgenfoto was niets te zien , de botten zijn niet beschadigd.
Heeft iemand ook deze ervaring? Ik weet me niet zo goed raad hoe het nu verder moet.

LouiseV

Re: Vreselijke pijn na dragen van MRA beugel

2
Ik had het ook. Bij mij bleek dat mijn tanden en kiezen niet recht op elkaar sloten. De MRA zat wel recht, waardoor mijn kaken dus in scheefstand getrokken werden. Deed vreselijk zeer. De kaakchirurg heeft toen de stand aangepast. Daarna was de pijn grotendeels weg.
Overigens had ik, na 4 jaar gebruik, een blijvende verandering van de kaakstand, die nog steeds (na 5 jaar CPAP) voor kauwproblemen zorgt. Ik zou zeggen: lees je eens in in de speciale MRArubriek, en zet de voordelen en de nadelen op een rijtje. Ik heb achteraf spijt dat ik aan de MRA begonnen ben, maar er zijn ook tevreden gebruikers.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: Vreselijke pijn na dragen van MRA beugel

3
Hoi Agnes, heel erg bedankt voor jouw reactie. Mijn kiezen raken elkaar niet goed, lijkt of mijn kaak scheef staat. Ik herken veel in jouw verhaal en twijfel of ik hiermee door moet gaan. In ieder geval heb ik de beugel niet meer in gehad. Ik zal de tandarts mijn stand van de kiezen en tanden laten checken.. vrijdag heb ik een afspraak. De kaakchirurg is ook een goed idee!
Wordt vervolgd..

Dankjewel voor jouw verhaal
Groetjes, LouiseV

Re: Vreselijke pijn na dragen van MRA beugel

4
Ik heb ook een MRA gedragen met ook de pijn in de kaakspieren.
Bij mijn MRA hing mijn onderkaak via de ondertanden aan de boven tanden.
Het gevolg was dat mijn boventanden naar binnen/achteren gingen en mijn ondertanden vaar buiten/voren.
Ik kon nog wel bijten maar niet kauwen.
Door het verplaatsen van de tanden moest ik de MRA verstellen zodat die weer werkte, met opnieuw kaakspier klachten.
Daarna een beugel gedragen om het e.e.a. weer op z'n plek te krijgen.
Hierbij werd er een bitje over de ondertanden geplaatst en een apart bitje over de boventanden.
De achterzijde van het onderbitje werd d.m.v. elastiekjes (van de beugel) met de voorzijde van het bovenbitje verbonden.
In rust (slaap) werd mijn onderkaak door de elastiekjes naar voren getrokken, werd ik wakker en spanden de kaakspieren aan, dan lieten de elastiekjes toe dat mijn kaak weer naar achteren kon.
Na verloop van tijd verergerden de apneu klachten en ben ik overgegaan op een CPAP.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten