Schoonmaken MRA

1
Beste Apneu patiënten,

Ik wil graag nieuwe tip met jullie delen om je MRA beugel zo goed mogelijk schoon te maken.

Na 3 jaar gebruik van de MRA en vanalles geprobeerd te hebben op schoonmaak gebeid, heb ik nu echt goed spul gevonden.
Prothesereinigers zoals bruistabletten maken de MRA stuk, Ecosym werkt niet goed genoeg en zeep zoals de longarts adviseerde is helemaal niets!
Op internet ben ik onlangs op de website: prothesereiniging.nl uitgekomen en hier staan precies de producten op die voor de MRA nodig zijn.
Het is niet super goedkoop, maar het werkt echt super! Mijn MRA ruikt niet meer en maakt makkelijk schoon.
Voor het schoonmaken heet het So Clean en voor de frisse geur So Fresh...!
Dus bij deze wil ik dit heel graag met jullie delen, aangezien ik van meerdere MRA gebruikers hetzelfde probleem gehoord heb.

Voor mijn kaakgewrichts klachten heb ik helaas nog steeds geen oplossing....

Gr. Freek

Re: Schoonmaken MRA

2
Ik poets mijn beugel iedere ochtend met een tandenborstel en olijfzeep. Ben ook al jaren tevreden zo eigenlijk. Lekker goedkoop ook.

Het is wel zo dat ik hem onder water moet bewaren, dus niet in het bijgeleverde bakje, want dan gaat hij wel enorm stinken.

Heb je wel eens geprobeerd een tijdje ibuprofen in te nemen voor het slapen? Ik merk bij mezelf dat ik wat last heb van mijn kaken soms als ik aan het wringen geweest ben 's nachts. De ibuprofen werkt wat ontspannend en dan nemen de klachten weer snel af.

Re: Schoonmaken MRA

3
ik zet mijn MRA elke ochtend in een glas water en doe daar zo'n gebitsreinigingstabletje in, werkt perfect! s avonds is ie schoon en fris, maar borstel m nog altijd wel even en spoel daarna af met water...

Re: Schoonmaken MRA

4
Ik heb zelf sinds een maand of 3 een MRA. Ik kreeg schoonmaakmiddelen van Ecosym mee. Ik poets nog iedere morgen de MRA met de Ecosym en eens per week gebruik ik de trilbak. Ik bewaar de MRA in een bakje water en 2 x per week gooi ik een slokje schoonmaakazijn in het water.
Adri

Re: Schoonmaken MRA

6
Schoonmaken van de mra kan in principe gewoon met een zachte zeep (een vloeibare zeep) en een tandenborstel. Gebruik geen tandpasta! Wat betreft bruistabletten: alleen die tabletten gebruiken die specifiek bedoeld zijn voor een beugel zoals de somnotabs voor de somnodent. Deze zijn te vergelijken met retainer-brite die gewoon bij de drogist verkrijgbaar zijn ( geen prothesetabletten gebruiken). De mra kan ook goed gereinigd worden in een ultrasoonbadje met water, deze badjes zijn op het internet te verkrijgen maar met een beetje zoeken ook gewoon in een winkel te vinden (soms bij de aldi ook wel eens bij de kijkshop ), als er tandsteen op de beugel komt kan je gewoon simpel schoonmaakazijn in het ultrasoonbadje doen en zo'n 5 minuten laten trillen, daarna goed afspoelen en borstelen. De somnodent overdag niet onder water bewaren, maar droog in een open bakje.