Wen niet aan MRA

1
Ik kan maar niet aan de mra wennen, ik gooi hem er na een uut of twee uit omdat hij me steeds meer gaat irriteren. Ik voel me zo stom. Velen slapen met een mra en ik wen er niet aan. Ik werd steeds wakker dat ik er heel boos op lag te kauwen. Kreeg het advies hem overdag af en toe te dragen. Heb ik gedaan maar helpt niet. Heeft iemand nog tips om er aan te wennen?

Re: Wen niet aan MRA

2
Hoe lang heb je hem al?

Het kauwen is logisch omdat er ineens iets in je mond zit. Geef het tijd...

Wat ik altijd deed was naar bed gaan, lekker een beetje tv kijken of wat lezen, als ik voelde dat ik moe werd mra in en dan nog even doorlezen of tv kijken. Je bent dan goed afgeleid.
Misschien werkt het voor je.
Overdag dragen heb ik nooit gedaan, ik kon niet rechtop met mijn mra omdat ik dan braakneigingen kreeg. :roll:

Op een gegeven moment werd het echt Pavlov voor me: mra in = slapen. Heel handig toen een therapeut mijn nekspieren wilde behandelen met mijn mra in omdat ik daar last van kreeg. Ik viel zo in slaap [bigsmile]

Re: Wen niet aan MRA

4
Dat kan, dat komt door het wrikken 's nachts.
Ik nam de eerste tijd preventief ibuprofen in voor het slapengaan op advies van de kaakchirurg die de mra voorschreef. Het werkt ook ietwat spierverslappend.

Heb je eigenlijk al contact opgenomen met je behandelaar? Misschien weet die nog wel raad.

Re: Wen niet aan MRA

5
Ik heb maandag een afspraak bij de mra tandarts. Heb hem nu de hele nacht ingehouden wel twee keer eruit gegaan en een kop slaaplekker thee gedronken. Ik heb me voor genemen hem nu de hele nacht te dragen ook als ik er niet door kan slapen. Wat die voortanden betreft heb ik het gevoel dat die door de mra naar achteren worden geduwd. Blijven volhouden het lukt anderen ook.

Re: Wen niet aan MRA

6
:D Het begint beter te gaan, ik lig ongeveer zo'n twee uur wakker en val dan in slaap. Als ik wakker wordt was het vannacht nog maar 1 keer dat ik erop lag te kauwen. Maandag moet ik weer naar de tandarts. Moet je vakk terug naar de tandarts? Het voor mij heen en terug anderhalf uur rijden dus ga eigenlijk liefst zo min mogelijk. Ben wel blij dat het nu beter gaat. Mijn man hoort nog wel snurkgeluiden maar minder hard en geen stops meer.

Re: Wen niet aan MRA

7
ik ben er 2 keer geweest, alleen om strakker te stellen.
Vriendelijk verzocht of ze me dat even voor wilden doen. En dat deden ze.
Ik moest namelijk ook 1.5 uur op pad. En strakker stellen was bij mij iedere 2 weken.

Meldt wel dat je nog wel snurkt! Dit kan nog stops betekenen!

Re: Wen niet aan MRA

9
Vandaag bij de tandarts geweest, hij heeft hem 4 slagen gegeven. Ben benieuwd of ik nu nog snurk. Als ik nog snurk moet ik weer terug maar denk dat ik er dan zelf maar een draai aan geef, heb nu gezien hoe het moet :lol: