MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

1
Hallo,
Ik heb sinds 3 dagen een MRA ik moet erg wennen om te slapen met een MRA.
Ik heb nogal snel last van een droge mond en dan moet de MRA eruit om wat water te drinken maar dat valt niet mee krijg hem er niet zomaar uit er moet nogal wat kracht bij komen, de onderkant is niet los te krijgen.
Wat kan ik doen om hem er wat makkelijker uit te krijgen.

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

6
Ik moest mijn MRA met beide duimen van mijn ondertanden afklikken. Achteraan, aan de wangkanten, zit een kleine uitstulping waar ik mijn duimen onder kon zetten. Als ik daar de MRA omhoog duwde klikte hij er zo af. Een handigheidje waar ik ook even tijd voor nodig had om het te leren.
Wie weet lukt het jou zo ook.
Succes.
Laatst gewijzigd door Agnes-HAM op 11 jul 2015, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

7
Hallo Jan,
Als het zo moeilijk is om de beugel uit je mond te krijgen dan is het het beste om contact op te nemen met je tandarts om de beugel te beslijpen om hem makkelijker uit te krijgen. Het is niet de bedoeling dat het zo moeilijk is om hem uit te doen. Lukt het overigens niet om wat water te drinken met de beugel in ?
groet Rinske

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

11
Hoi Jan,

Fijn dat het is opgelost. Ik heb ook een mra en het is niet ongebruikelijk dat de tanden pijnlijk zijn in het begin. Maar zoals jij beschreef is niet goed nee.

Een droge mond, of in mijn geval kwijlen, hoort erbij in het begin. Het word minder hoor!

Ik heb er nu nagenoeg geen last meer van. Maar als ik wakker wordt gaat hij wel direct uit. Dan ben ik hem wel zat [emoji4]

Merkt, als je die hebt, je partner niet dan je niet of minder snurkt?
Bij mij was het de eerste nacht al stil in de kamer. Mijn vrouw lag af en toe te luisteren of nu eigenlijk wel ademende. Na een week toch weer iets snurken en hem in totaal 15 slagen verder laten zetten. Snurken is helemaal weg. En over 8 weken weer een slaaponderzoek, dat moet uitwijzen of het allemaal helpt. Maar ik voel me opknappen, dus ik ben blij met m'n roze gebitje.

Jij ook succes en rust maar goed uit.


Jeroen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

13
Het is niet verstandig om te drinken met de MRA in je mond, immers, je houdt je kaak in kinlift om ruimte in de keelholte te krijgen. Als je dan gaat slikken trek je tong en gehemelte weer naar elkaar toe. De gehemeltewand verslapt verder en de kinlift helpt niet meer.
Laatst gewijzigd door Agnes-HAM op 25 aug 2015, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

15
Grrrrrrrr autospelling. Ik zou ook niet op een forum moeten schrijven met behulp van mijn smartphone.
Zo beter te lezen Ruud?
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

17
Hallo,
Ik heb mijn MRA nu enige tijd hij is afgeslepen en past nu uitstekend ik slaap als een roos zonder snurken.
Mijn vrouw is ontzettend blij.
Wat ik merk is dat ik minder onderbrekingen heb in de nacht,maar ben nog niet heel uitgerust s' morgens bij het opstaan.
Ik denk dat het alleen maar beter zal gaan
Met een vriendelijke groet,

jan hart

Re: MRA krijg hem bijna niet uit mijn mond

20
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ben er erg blij mee! Omdat er relatief weinig over een mra staat, wil ik graag mijn ervaring tot nu toe toevoegen. Ik heb nu 2 nachten met mijn mra geslapen en het valt tot nu toe heel erg mee! Alleen het uitklikken is lastig, dat moet ik bij de controle over 2 weken even vragen. Tot nu toe geen echte klachten, slapen gaat goed, even wennen om je kaken ontspannen te houden, maar ik heb er al 2 hele nachten mee geslapen. En vanmorgen werd ik zelfs voor het eerst sinds tijden niet ' leeggezogen' wakker!!

Groet, J.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk