MRA en hyperventilatie

1
Beste mensen,

Heb sinds een weekje een MRA. Slaap er gelukkig de hele nacht mee door. Voel me wel erg moe en heb weer hyperventilatie (vooral licht in het hoofd gevoel). Volgens de tandarts kan dit liggen aan vermoeidheid die eruit komt en het gewenningsproces. Ben van een zware vorm van apneu door een flink gewichtsverlies teruggegaan naar dematige vorm. Heeft er ook iemand ervaring of tips met MRA en hyperventilatie? Je wil je graag vanaf dag 1 beter voelen maar schijnbaar is dat een langer proces. Door de hyperventilatie wordt je voor je gevoel weer wat teruggeworpen.

Groeten

Re: MRA en hyperventilatie

2
Hoi Roy

Ik heb geen ervaring met de MRA maar vraag je om geduld te hebben. Wat in jaren is ontstaan (apneu) is vaak niet in weken/ maanden op te lossen. Zelfs niet met een lichte vorm van apneu.

Overigens kan een lichte vorm best een hoge vorm zijn, gezien de richtlijn. Milde vormen kunnen ook zware vormen zijn volgens de richtlijn.

Groetjes, Thea

Re: MRA en hyperventilatie

3
Inderdaad: geduld is een schone zaak.

Je lijf is ingesteld op stops in de nacht en blijft zo ook nog wel even doorgaan. Gewoonte zeg maar.

Toen ik net mijn beugel had, kreeg ik ook last van hyperventilatie: ik was in de nacht gewend om met mijn mond open te slapen en met de beugel ging dat niet.

Er veranderen nu een hoop dingen in je lijf. Neem de tijd, doe wat ontspanningsoefeningen en het allermoeilijkst: wees geduldig.

Sterkte!