monobloc

1
Dag Mensen,

Mijn huidige SomnoMed beugel werkt niet voor mij, ik haal de beugel in mijn slaap eruit, zeer vervelend want de beugel heeft wel effect..
De tandarts adviseert eventueel een MonoBloc.
Wie heeft ervaring met een MonoBloc?

Met vriendelijke groet,
Jerry

Re: monobloc

2
Hallo Jerry,

Ik heb zelf ook een somnomed en ik begrijp niet zo goed hoe je hem eruit haalt. Is bij mij een heel gevecht in de ochtend zo klem zit hij.
Doe je dat in je slaap of zit hij niet geklemd om je tanden. Ik heb dus geen ervaringen met monobloc.

Jammer dat het niet werkt, hopelijk doet de monobloc wat hij moet doen, zeker als je verbetering merkt.

Succes


Jeroen

Verstuurd vanaf mijn GT-P5210 met Tapatalk

Re: monobloc

3
Dag Jeroen,

Het gebeurt in mijn slaap, best wel frustrerend hóór. In het begin kon ik de beugel een hele nacht inhouden en tackelde meteen het snurken...vrouwlief blij, dat dacht ze :D ...
Volgende week gaan we naar de tandarts en zal ik een update plaatsen.
Fijn weekend!

4
Dag Jeroen,

De frustratie is eigenlijk, dat de beugel goed zit (na een aantal Tandartsbezoeken).
Van handschoenen tot mondkapjes, ik presteer het toch om de beugel eruit te halen. :cry:
Groeten jerry

Re: monobloc

5
Hoi Jerry,

vroeger werd ik eens geopereerd in het Emma kinderziekenhuis en werd na de operatie wakker met om elke arm ter hoogte van de ellebogen een koker. Op deze wijze kon ik niet met mijn handen aan het gezicht komen en dus ook niet aan mijn keel, waar ik aan geopereerd was.

Spartaans, maar het hielp wel.... :| :|

Re: monobloc

6
Hallo Jerry,

Dit is niet bemoedigend. Mijn dochter van 15 doet de beugel ook 's nachts uit. Ze heeft hem nu 4 nachten. Volgens de tandarts is dat over een week over, maar bij jou was dit dus niet het geval. Hoe lang heb je het geprobeerd nu?
Vivisol maakt geprinte MRA's. Misschien is dat iets voor je? Is ontzettend dun, maar weet niet of die net zo goed is. Ik ben erg benieuwd of er nog ervaringen komen.

Groetjes,
Swanica

Re: monobloc

7
Dag Mensen,

Ben op het idee gekomen om zelfs kleefpasta te gebruiken (Kukident).
Inderdaad Vivisol zou een optie kunnen zijn, bedankt voor de tip! :!:
Binnenkort weet ik meer van mijn eigen tandarts..
Jerry