Plaats reactie
HoogendoornJH
Geregistreerde gebruiker
SleepyHead versus Weinmann support uitleessoftware

Bericht door HoogendoornJH »

Ik heb een CPAP van Weinmann (SomnoBalance) en wilde wat meer inzicht krijgen in mijn ademhalingsgedrag. Daartoe heb ik SleepyHead geïnstalleerd. De software geeft mooie overzichten, maar kent een aantal hardnekkige nadelen:

1) Elke keer dat ik inlees, moet ik een nieuwe gebruiker aanmaken, aangezien bij toevoegen aan een bestaande database SleepyHead ermee stopt
2) De CPAP schrijft steeds maar de gegevens van vijf dagen weg.
3) Het lijkt erop dat SleepyHead niet of nauwelijks (meer) wordt ondersteund.

Nu overweeg ik de aanschaf van de Weinmann support uitleessoftware. Heeft iemand daar ervaring mee? Geeft dat ook mooie overzichten? En is het mogelijk om langere perioden in te lezen?

Groeten, Jan.

RuudJ
Moderator
Re: SleepyHead versus Weinmann support uitleessoftware

Bericht door RuudJ »

Welkom Jan, hoewel er bij de software van SleepyHead staat dat deze ook met de Weinmann zou werken, ben jij de eerste die ik nu ken die het ook daadwerkelijk gebruikt.

Ik heb nog geen Weinmann uitgelezen uit hoofde van mijn werk voor de ApneuVereniging. Mijn ervaring met andere software programma's van bijvoorbeeld Fisher & Paykel, Resmed, Philips geven deze de informatie over langere tijd weer. Resmed en Philips geven ook meerdere grafieken weer, maar SleepyHead vind ik persoonlijk meer info geven in een duidelijk overzicht.

SleepyHead wordt gemaakt en bijgehouden door Mark Watkins, echter hij heeft door ziekte ook perioden dat hij niet de fut heeft om SH verder uit te bouwen. De klachten die jij noemt zal ik doorgeven aan mijn collega die contact heeft met de ontwerper van SleepyHead.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

ArieKlerk
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ArieKlerk »

Beste Jan,
Welke versie van SH gebruik je?
Waar staat jouw map SleepyHeadData? Die hoort onder Mijn Documenten te staan.
Probeer eens op te starten met SleepyHead-BrokenGL.exe, die staat in C:\Program Files(x86)
Mark Watkins is inderdaad gestopt wegens gezondheidsproblemen (zeer ernstige OSAS en andere neurologische problemen), daarnaast is het ontwikkelingsplatform Qt helemaal veranderd in zijn nadeel. Hij zou helemaal opnieuw moeten beginnen.
En inderdaad, de Weinmann implementatie was nog niet "af"...
Arie
Arie Klerk is een medewerker van het Kenniscentrum van de ApneuVereniging

HoogendoornJH
Geregistreerde gebruiker

Bericht door HoogendoornJH »

Hallo Arie,
Ik gebruik versie v1.0.0-beta-2 en i.v.m. problemen met mijn grafische kaart gebruik ik al SleepyHead-BrokenGL.exe. Ik heb mijn datafiles op mijn DATA-schijf staan; SH bevat een optie om de plaats van de data-folder te wijzigen. Ik heb het nog eens geprobeerd met de data in een subdirectory in Documenten, maar dat lost de problemen niet op.
Jammer dat de Weinmann implementatie nog niet af is, maar ik begrijp nu dat dat ook niet meer gaat gebeuren.
Groeten, Jan.
P.S.: ik ben nog wel geïnteresseerd in het inleesformat van de data. Wellicht kom ik er nog eens toe iets te proberen in Python (alhoewel het nog 4 jaar duurt voordat ik met pensioen ga). Enig idee hoe ik daar aan zou kunnen komen?

Chris77
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Chris77 »

HoogendoornJH schreef:P.S.: ik ben nog wel geïnteresseerd in het inleesformat van de data. Wellicht kom ik er nog eens toe iets te proberen in Python (alhoewel het nog 4 jaar duurt voordat ik met pensioen ga). Enig idee hoe ik daar aan zou kunnen komen?
SleepyHead is open source, en de code, ook voor de verwerking van de evt verschillende data formats, kan je gewoon uit de online repository halen. Succes met Python!

ArieKlerk
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ArieKlerk »

Misschien is het beter om contact op te nemen met de ontwikkelaars van SleepyHead, in plaats van "in je eentje" met de code aan de gang te gaan... Kijk eens op de SleepyHead chatgroep op Discord (alleen Engels!) en stel je voor, kijk rond en wellicht word je uitgenodigd om bij de ontwikkelaars mee te doen...
De link naar de openbare groep is: https://discord.gg/TaDzuAH
Wellicht tref je mij daar ook aan...

ArieKlerk
Geregistreerde gebruiker

Bericht door ArieKlerk »

ArieKlerk schreef:
01 jun 2018, 10:51
Misschien is het beter om contact op te nemen met de ontwikkelaars van SleepyHead, in plaats van "in je eentje" met de code aan de gang te gaan... Kijk eens op de SleepyHead chatgroep op Discord (alleen Engels!) en stel je voor, kijk rond en wellicht word je uitgenodigd om bij de ontwikkelaars mee te doen...
De link naar de openbare groep is: https://discord.gg/TaDzuAH
Wellicht tref je mij daar ook aan...
Bovenstaande tekst is intussen achterhaald.
Kijk hier voor actuele info:
http://www.apneaboard.com/forums/Thread ... discussion
en:
http://www.apneaboard.com/forums/Thread ... to-contact

Plaats reactie