Plaats reactie
Tossie
Geregistreerde gebruiker
Overzicht flex, aan of uit

Bericht door Tossie »

Ik zie in sleepyHead niet het wisselen van de stand van de Flex (Dreamstation), of kijk ik niet goed?
Met de Resmed werd dat wel goed aangegeven, onderaan bij de statistieken.
Airfit P10

RuudJ
Moderator
Re: Overzicht flex, aan of uit

Bericht door RuudJ »

Hallo Tossie,

Ik weet niet of dit zichtbaar is. Je hebt gelijk dat dit bij Statistieken naar voren zou kunnen komen.

Je kunt dit vermoedelijk ook zien in het Tabblad Dagelijks en dan ergens in de Linkerkolom, volgens mij moet daar ook staan dat Flex 1 of 2 of 3 in gebruik is.

In de druk grafiek is het de vermoedelijke groene onderste lijn die de flex druk weergeeft.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Tossie
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Tossie »

Hallo Ruud,
Bij statistieken zie ik bij drukvermindering, iedere keer "geen" aangegeven staan. Dit terwijl ik de laatste tijd weleens gewisseld heb, met de Flex uit, of in stand 1.

Bij dagelijks heb je links "apparaatinstellingen".
Daar heb je met Resmed heel uitvoerige info, maar bij de Dreamstation is dat heel beperkt, maar 2 regeltjes.

Dus ik kan die Flex wisselingen niet volgen. Jammer.
Airfit P10

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Ik zie onder het tabblad "Statistics" in de afdeling "Changes to Prescription Settings" een kolom in het tabel "Pressure Relief" waar ik steeds "Bi-Flex x1" heb staan.

Wellicht is uw versie van Sleepyhead oud? Ik gebruik de HEAD versie van https://gitlab.com/sleepyhead/sleepyhead-code/, commit 0e04bd991bbd904a7fea6f8a809e02e608db94bc
Ik behandel mijn UARS. Diagnose SEIN: "insomnie". Echter geen insomnie met CPAP, ra ra.
Binnenkort Oesofagale Manometrie bij Kempenhaeghe!
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 14 over 9 cmH2O, ResMed AirFit F30i

Tossie
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Tossie »

Ik gebruik de laatste versie met automatische updates.
Ik denk dat dit programma voor de Dreamstation Pro nog niet zo uitgebreid is.
Airfit P10

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Sleepyhead zal ook niet verder worden uitgebreid, dit omdat het Qt5 platform waar SleepyHead op gebouwd is niet meer wordt gebruikt en de ontwerper van SH ook te ziek is.

Groet RuudJ
Groet RuudJ

Tossie
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Tossie »

Bedankt voor de info.
Airfit P10

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Ruud J, schreef: omdat het Qt5 platform waar SleepyHead op gebouwd is niet meer wordt gebruikt
Kunt u verwijzen naar een bron waaruit dit blijkt?
Ik behandel mijn UARS. Diagnose SEIN: "insomnie". Echter geen insomnie met CPAP, ra ra.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Ik heb dit vernomen van mijn collega Arie Klerk die direct in contact staat met Mark Watkins de ontwerper van SleepyHead in Australië.

Groet RuudJ
Groet RuudJ

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Dat is raar, want op mijn systeem zijn er aardig wat pakketten die afhankelijk zijn van qtcore versie 5: https://pastebin.com/JDwMD3QS

...en ik heb niet eens het volledige pakket van de KDE SC geinstalleerd, waarvan bekend is dat deze bovenop Qt is gebouwd.

Ik heb er geen belang bij, maar omdat het altijd wel een tijdje duurt om de Qt libraries te compileren is dat iets wat ik altijd wel heb onthouden :D

https://www.qt.io/

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Overgenomen vanuit het Apnea Board Forum:

54 02-11-2018, 09:16 AM
The problem Mark has is two fold indeed.
A. The Qt programming. Compiling would now entirely ruin the program and Mark told me he actually should start all over. Which is virtually impossible in his condition:

B. He suffers from enormous headaches and cannot concentrate anymore.

It's a dead end, I'm afraid. Sorry for Mark... and for us. But cannot these programmers that SleepRider refers to, contact Mark through Messenger? If you and I can, why not they?
Just been chatting with Mark. This is what he said:
me: Have you had contact with the ones who wrote this?
Mark: not yet.. I'm still recharging, and at the moment I have an aversion to forums.. it turns out it's pretty hard to recover from burnout.Facebook messenger has been pretty much all I can handle now.. it's just others don't like using it :-}
me: May I tell them this?
Mark: sure, they'll probably judge me for it, lol.. :-}
but thats totally cool.
I just want to crawl out from under this 10 tons of burnout, and get coding again.
stupid Qt needs to die. along with whoever hacked my server.. I still haven't had the energy to replace the stuff I need on it. ?
the server hack was my own fault for running old TikiWiki and taking too long to migrate.
My blood pressures up lately, docs got me logging it twice a day... I need to write software for my blood pressure monitor now, lol.

SO, please get in thouch!! He wants you so... He's building a new workplace:
[Image: 27999443_1419349448194484_1513459459_o.j...e=5A827480]
Find Post Reply Post Reply

#56 02-11-2018, 10:02 AM
Further:
I need to build a nice fast workstation, but also need to find a way to switch a bank of low end windows/linux/mac machines (or NUC's/VMs) to test running code on comparable to what low end/average users have. Up till now I've been relying on others to do the bulk of the testing, which is a ridiculous development model.
?
1
(I mean performance testing)
Most of SleepyHead was written on an 800mhz clock locked Dell notebook... it used to take 25 minutes to compile, and I'm complaining about 27 second builds, lol.
For now SleepyHead is working without any major flaws. I'm still proud that I made you call it version 1.0.0 Now people believe in it, even so that the ApneuVereniging call it "the most usefull solution".
I took a lot out of me getting it there.. I'm super glad other devs have stepped up with the new stuff.

#57 02-11-2018, 10:28 AM
I have had similar conversations. I think we should resume this discussion in the Sleepyhead Testing Forum, and see if we an collect some ideas on how to best move forward, and perhaps what programming platform might be the best alternative to Qt.

#58 02-11-2018, 10:53 AM
Good idea Sleeprider and please pass on to Mark that he is not being judged but rather we wish him well in his return to health. We are all empowered and healthier OSA survivors because of the work he did.

#60 02-11-2018, 02:02 PM
So I opened a new Thread on the SleepyHead Testing Forum. For those interested: Please follow up!

Further:
I need to build a nice fast workstation, but also need to find a way to switch a bank of low end windows/linux/mac machines (or NUC's/VMs) to test running code on comparable to what low end/average users have. Up till now I've been relying on others to do the bulk of the testing, which is a ridiculous development model.
?
1
(I mean performance testing)
Most of SleepyHead was written on an 800mhz clock locked Dell notebook... it used to take 25 minutes to compile, and I'm complaining about 27 second builds, lol.
For now SleepyHead is working without any major flaws. I'm still proud that I made you call it version 1.0.0 Now people believe in it, even so that the ApneuVereniging call it "the most usefull solution".
I took a lot out of me getting it there.. I'm super glad other devs have stepped up with the new stuff.

Sleeprider

I have had similar conversations. I think we should resume this discussion in the Sleepyhead Testing Forum, and see if we an collect some ideas on how to best move forward, and perhaps what programming platform might be the best alternative to Qt.

Good idea Sleeprider and please pass on to Mark that he is not being judged but rather we wish him well in his return to health. We are all empowered and healthier OSA survivors because of the work he did.

HI Klerk,
I believe that you can have ONE strong machine and use multiple virtual machines with all specifications you need form CPUs and RAMs,.. using either Microsoft HyperV or VMware workstation and run ALL of them same time (based on your environment and how many monitors you could use, instead of keep switching between them)
Groet RuudJ

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Tja, ik weet niet wat u daarmee wilt zeggen... Mark zegt dat hij zijn code niet meer gecompileerd krijgt (een probleem dat elke programmeur wel kent) maar dat hij niet de energie heeft om de boel op orde te brengen; niets dan begrip daarvoor. Verder zeggen ze dat ze een alternatief voor Qt zoeken voor Sleepyhead, en dat is prima. Het is ook niet het platform wat ik nu zou kiezen voor een project van mijzelf.

Als u hieruit concludeert dat de rest van de wereld gestopt is met bouwen op Qt, dan is dat een vergissing.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Perslucht, ik denk dat ik e.e.a. dan verkeerd begrepen heb. Ik ben niet thuis in de wereld van programmeren en dit is dan een gevalletje, de klok horen luiden maar waar de klepel hangt.....?

Bedankt voor de uitleg.

Groet RuudJ
Groet RuudJ

Plaats reactie