Plaats reactie
Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker
Wifi-SD-kaart

Bericht door Reempiedeempie »

Hallo allemaal,

In een ander topic op dit forum had iemand het over een Wifi-SD-kaart.
Indien je deze in je (in mijn geval) Resmed as10 stopt, worden je gegevens naar je PC gezonden, zonder dat je je SD-kaartje uit je CPAP hoeft te halen.
Zijn hier mensen die er ervaringen mee hebben?
Ik ben online aan het zoeken naar verkoopadressen, maar die zijn er maar weinig. Bij diverse winkels staat "uitverkocht".
Is dat een teken dat het product misschien toch niet zo goed werkt? Of zijn ze voor de meeste mensen te duur?

Groeten Remo
Resmed AS 10 (heel tevreden)
Philips Respironics Nuance Blue Gel neusdoppen masker (heel tevreden)
Bevochtiger en verwarmde slang

RuudJ
Moderator
Re: Wifi-SD-kaart

Bericht door RuudJ »

Ik denk eerder dat men het geen be zwaar vind om het sd kaartje uit de cpap te halen en weer terug te plaatsen na uitlezing.

De prijs kan ook een reden zijn om het niet te doen.

Het uitlezen hou ik beperkt tot 1 keer per week.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

Hallo Ruud,

Misschien ben ik lui geworden van al die adempauzes [bigsmile] .
Ik heb geen kaartlezer op mijn pc en al zou hij er wel zijn, dan zou ik de wifi optie nog steeds een handige feature vinden.
Maar als hij slecht verkocht wordt, ben ik al snel bang dat er veel problemen mee zijn, dus vandaar mijn vraag.
Ik ga verder onderzoeken en sta uiteraard open voor meer ervaringen/overwegingen.

Groeten Remo

Clan
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Clan »

Ik heb eens gekeken, maar de sd kaart met wifi is voornamenlijk bedoeld voor fotocameras met sd kaart.
Daarbij komt dat het bereik van wifi van de kaart niet echt optimaal is, bij een minder sterke verbinding is er dus een risico dat bij onderbreking de gegevens verloren gaan.

Maar goed, hier is die nog verkrijgbaar: sd kaart met wifi 16Gb

Goedkoper en betrouwbaarder is een kaartlezer (werkt ook sneller), bijvoorbeeld deze: Sitecom usb2 multi kaartlezer

M.vr.gr.
ResMed AirSense 10 Elite / Resmed Airfit P10 masker/ Tiara Ruby chinstrap (even niet)/ AHI 28 / Druk ingesteld op 5.4 / Zit nu gemiddeld op AHI 0.8.

In behandeling sinds 28/08/2017.

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

Klopt, je ziet hem voornamelijk bij foto/camera-zaken te koop.
Foto's, met name in de professionele sector, kunnen flink van formaat zijn (mb's). Dus daarbij lijkt mij ook zeker een betrouwbare verbinding nodig.
Mijn Resmed staat hemelsbreed ongeveer 3-4 meter van mijn PC, dus een beperkte verbinding hoeft geen probleem te zijn. Bovendien is het wifi-bereik van mijn router op deze verdieping optimaal.
Het is natuurlijk geen must, maar wel makkelijk. En gemak dient de mens....

Groeten Remo

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Clan schreef:Daarbij komt dat het bereik van wifi van de kaart niet echt optimaal is, bij een minder sterke verbinding is er dus een risico dat bij onderbreking de gegevens verloren gaan.
U heeft hier geen technische basis voor. Computerprogramma's controleren hun handelingen. Als er iets fout gaat, dan wordt dat ondervangen en opnieuw geprobeerd. We kennen wellicht de spreuk: Not ready reading drive A. Abort, Retry, Fail?

Ik heb even een filmpje gemaakt waarin ik de mogelijkheden uitleg

Voor Flashair generaties W-01 en W-02 is FlashPAP vereist. Bij latere generaties niet meer, dan volstaat het open protocol WebDAV, dat door o.a. Windows en MacOS standaard wordt ondersteund.
Clan schreef:Maar goed, hier is die nog verkrijgbaar: sd kaart met wifi 16Gb
Dat kan 10 euro goedkoper.

SD kaart handmatig lezen is een omslachtige handeling, en ik bespaar liever de slijtage op het moederbord van m'n CPAP.

Helemaal juist, gemak dient de mens! :lol:
Laatst gewijzigd door persluchtpiraat op 17 nov 2018, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

@Persluchtpiraat:

Bedankt voor de tip!

Groeten Remo

Clan
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Clan »

persluchtpiraat schreef:
Clan schreef:Daarbij komt dat het bereik van wifi van de kaart niet echt optimaal is, bij een minder sterke verbinding is er dus een risico dat bij onderbreking de gegevens verloren gaan.
U heeft hier geen technische basis voor. Computerprogramma's controleren hun handelingen. Als er iets fout gaat, dan wordt dat ondervangen en opnieuw geprobeerd. We kennen wellicht de spreuk: Not ready reading drive A. Abort, Retry, Fail?
Ik heb e.e.a. gelezen op internet, ik kan echter betreffende site niet meer zo gemakkelijk vinden, er was sprake van een maximum afstand van 5 meter met zo’n kaartje. Dat moet dus geen probleem zijn bij topicstarter.

M.vr.gr.
ResMed AirSense 10 Elite / Resmed Airfit P10 masker/ Tiara Ruby chinstrap (even niet)/ AHI 28 / Druk ingesteld op 5.4 / Zit nu gemiddeld op AHI 0.8.

In behandeling sinds 28/08/2017.

Menno M.
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Menno M. »

persluchtpiraat schreef:
Voor Flashair generaties W-01 en W-02 is FlashPAP vereist. Bij latere generaties niet meer, dan volstaat het open protocol WebDAV, dat door o.a. Windows en MacOS standaard wordt ondersteund.
l:
Ben ik nou de enige die werkelijk geen flauw benul heeft waar dit over gaat? :lol:
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Menno, het draadloos overzetten van jouw data van je cpap wat staat op je sd kaart naar je laptop of pc zodat deze gegevens ingelezen kunnen worden in een Uitlees programma zoals SleepyHead, Rescan(Resmed) , Encore(Phillips) , Smartlink(Devilbiss), InfoSmart(F&P).

Indien je dit zelf wilt natuurlijk.

Het klinkt Technische en zal dit ook wel zijn.

Bij de Devilbiss kun je via de App de gegevens op je telefoon krijgen en in het programma Smartlink aangeven op je pc dat je de gegevens wilt op halen via de draadloze server vanaf je app op de telefoon. Het sd kaartje blijft dan gewoon in de cpap en kan daardoor niet beschadigd raken. Hier is dus geen smart kaart met wifi voor nodig.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Clan schreef:Ik heb e.e.a. gelezen op internet, ik kan echter betreffende site niet meer zo gemakkelijk vinden, er was sprake van een maximum afstand van 5 meter met zo’n kaartje. Dat moet dus geen probleem zijn bij topicstarter.
Alle "wireless stations" communiceren bemiddeld door de "access point." Als de FlashAir kaart binnen het bereik is van de access point, dan kan het hele thuisnetwerk praten met de kaart. Overigens staat mijn accesspoint op zo'n 10 meter, dus dat zegt ook weer wat over de betreffende bron.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

Kaartje is besteld. Ben benieuwd.

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Het configureren van de kaart heel uitgebreid worden, dus hier een tip:

De kaart wordt geleverd met het bestand "CONFIG" in de map "SD_WLAN" Dit is een plaintext bestand, dus open het met NotePad++ of een andere bewerker die plaintext aankan.

Code: Selecteer alles

[Vendor]

CIPATH=/DCIM/100__TSB/FA000001.JPG
APPMODE=5
APPNETWORKKEY=ZZZZZZ
VERSION=XXXXXX
CID=XXXXXX
PRODUCT=FlashAir
VENDOR=TOSHIBA
MASTERCODE=XXXXXX
LOCK=1
APPAUTOTIME=0
APPSSID=ZZZZZZ
FORMATSETMODE=0
APPNAME=respironics
WEBDAV=1
De waarden waar XXXXXX staan zijn afhankelijk van uw kaart, die moet u zo laten staan. Het wachtwoord van uw wifi netwerk stelt u in bij APPNETWORKKEY en de naam van het netwerk bij APPSSID. APPNAME kunt u instellen naar een woord naar keuze. Als u een Thomson/Speedtouch router heeft zou het adres van de kaart van respironics.lan zijn en met een Fritz!Box respironics.fritz.box

Bij andere routers moet u in de lijst van apparaten kijken voor het juiste adres.

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

Dank voor je info Persluchtpiraat!

Groeten Remo

PS: als het goed is, komt hij volgende week binnen

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

persluchtpiraat schreef:
Bij andere routers moet u in de lijst van apparaten kijken voor het juiste adres.

Hallo PLP,

Welke lijst is dat? Waar vind ik die?

BVD Remo

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

Hallo PLP,

Overigens is het Config-bestand op mijn kaartje minder uitgebreid dan wat je hierboven beschrijft.
Bij mij eindigt het bestand bij de regel "VENDOR=TOSHIBA"
Daaronder staat niks meer.

Groeten Remo

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Het hangt er van af hoe uw router is ingericht.

Ja, het punt is juist dat u mijn configuratie overneemt.

Een alternatief is het instellen van een (ongebruikt!) vast IP adres:

Code: Selecteer alles

[WLANSD]
DHCP_Enabled=NO
IP_Address=192.168.0.16
Subnet_Mask=255.255.255.0
Default_Gateway=192.168.0.1
Voeg deze sectie toe aan CONFIG. Let op, dit zijn voorbeeldwaarden die u moet aanpassen aan uw netwerk.

Reempiedeempie
Geregistreerde gebruiker

Ik denk dat ik e.e.a. in de wachtrij moet zetten.

Ik heb een probleem met het benaderen van mijn router. Hiervoor heb ik een hulpverzoek uitstaan bij TP-Link, dus tot die tijd zal ik waarschijnlijk niets kunnen instellen.

In ieder geval bedankt.

Plaats reactie