Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

21
zomaar een dag van SleepyHead hypopnea 17 events, large lek 3 evens, obstructive 70 events, session end times,, session start times.
nog een clear airway 2 events, hypopnea 14 events, large lek 42 events obstructive 136 events, unclassified 1 apnea 1 event, nog een hypopnea 27 events obstructive 56 events, unclassfied apnea 11 events,

dit staat op het uitleesrapport van Sleepyhead. Zijn dit nu de hypopneus die SleepyHead aangeeft en mijn CPAP 0??.

dit komt toch wel overeen met het rapport uit Amsterdam. Zou dit mijn grote vermoeidheid kunnen verklaren?
groetjes Pauline
ik heb een Res Med air sense 10, en een masker van Res Med Wisp.
http://www.cpap.nl/c-698316/resmed/

Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

22
Pauline, wat jij opnoemt 'zomaar een dag uit SleepyHead' is dat 1 dag of meerdere dagen, 3 dagen wellicht?

Dan zeg je cpap = 0???

Betekent dit dat je in de cpap op het display niets ziet staan qua ahi, totale ai, totale cai uitslagen?

Zie jij wellicht alleen Totale Gebruikers uren en lekkage staan op het display.

En dit moet dan staan in het slaaprapport.

Of geeft jouw display helemaal niets weer en is het scherm helemaal wit?

Kun je hier even op reageren?
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

23
Hallo Ruud
Mijn CPAP geeft alleen de AHI aan en die is rond de 5, dus heel goed. En de lekkage tussen de 10 en 20.
In Amsterdam geslapen met eigen CPAP en extra 2 kastjes die aangesloten waren op mijn CPAP, en die dus wel de hypopneus aangaf, ik dacht 26, terwijl op dezelfde dag mijn CPAP 2.7 AHi aangaf. Op jouw advies heb ik toen SleepyHead geïnstalleerd (door mijn zoon), en gisteravond heeft hij hem uitgelezen.
ik kan per datum (willekeurig) de resultaten zien staan aan de linker kant. ook in de curve kan ik zien wanneer en hoelang de hypopneus en obstructive apneus duren
bijv. 5 januari 2019 hypopneus 18, obstructive 26, 6 jan. hypopn. 6 en obstr 16, 25 jan. hypopn. 14 obstr. 130, 7 febr. hypopn.9 obstr. 60, 1 augustus hypopn. 29 en obstr. 75 . zo kan ik nog wel doorgaan. Het is in ieder geval van de laatste periode
groetjes Pauline
ik heb een Res Med air sense 10, en een masker van Res Med Wisp.
http://www.cpap.nl/c-698316/resmed/

Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

24
Hoi Pauline,

Je kunt de Hypopneu's en de Obstructieve Apneu's ook makkelijk berekenen vanuit het display.

Hypopneu / uur = AHI -/- Totale AI

Obstructieve Apneu / uur = Totale AI -/- Totale CAI

Als je het aantal gebruikte uren van die nacht vermenigvuldigd met het aantal
  • Hypopneu
  • Obstructieve Apneu
  • Totale CAI
  • AHI
dan moet de optelling van hypopneu + obstructieve apneu + centrale apneu overéénkomen met de AHI.

De formule is dus: AHI = Totale AI (= Obstructief Apneu + Centraal Apneu) + Hypopneu

Let wel op de periode in het slaaprapport, als die ingesteld is op 'Dag' dan heb je het goed staan.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

25
Hallo Ruud, Is het nu zo dat het aantal wat ik noemde het aantal AHi's van de hele nacht is? Dus niet het gemiddelde van 1 uur? Want als ik er inderdaad 1 nacht uitpik zie ik vooral op de grafiek in de vroege ochtend veel AHi's staan, hyponeus en obstructieve apneus, soms een blauwe massa. Er staat dan bij vermeldt hoelang die hypo- en obstructieve apneus duren en dat is best wel lang.
en ook wel nachten met weinig blauwe strepen
Ik kan niet meer nagaan hoeveel mijn display die nacht aangaf, omdat ik alleen het gemiddelde van 30 nachten kan aflezen en per nacht dus. Je zult mij wel dom vinden, maar het is voor het eerst dat ik dit zie, en jij bent enorm. Wat een inzet heb jij geleverd, Bedankt hiervoor
groetjes Pauline
ik heb een Res Med air sense 10, en een masker van Res Med Wisp.
http://www.cpap.nl/c-698316/resmed/

Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

27
Hallo Ruud
Het uitlezen gaat nu goed, maar er staat bij mij links een bal met daarin gegevens van AHi en obstructieve maar ook UF 1 en UF 2, ik kan het niet vinden in jouw uitgebreide rapport, wat ik nog niet helemaal begrijp. 12 april ga ik naar de neuroverpleegkundige voor de uitslag van het slaaprapport en hoe nu verder. voor mijn gevoel heb ik die nacht aardig geslapen. Vannacht was het slecht, heb ik heeeel veel van die blauwe strepen
groetjes Pauline
ik heb een Res Med air sense 10, en een masker van Res Med Wisp.
http://www.cpap.nl/c-698316/resmed/

Re: Hoe moet ik het slaaprapport interpreteren?

28
Pauline, UF1 en UF2 zijn Ademstops die niet in de AH index worden opgenomen. Dit kunnen Ademstops zijn die korter duren dan 10 seconden.

Heel veel licht blauwe strepen? Dit geeft veel obstructieve apneus (volledige Ademstops) weer. Donkerblauw gekleurde strepen geven hypopneus (bijna Ademstops) weer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar