Plaats reactie
Bendpoets
Geregistreerde gebruiker
Leidt terugzetten klok tot dataverlies?

Bericht door Bendpoets »

Klok Goed gezet ...
Zag, toen ik EPR instelde dat klok achterliep en heb die gelijk goed gezet. Nu lees ik hier dat dit tot problemen gaat leiden. Wat doe ik nu? Wachten tot Oktober, terugzetten, dataverlies accepteren en nooit meer aankomen? Of helemaal nooit meer aankomen en accepteren dat ik voorloop in de winter?

Kan leverancier mijn gegevens nu nog wel uitlezen?
Ai, ai, ai...
Groet,
Bende

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Resmed Airsense 10 Autoset. Druk 4-10. Resmed airfit P10
Chaos is het begin van orde

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker
Re: Uitgebreide Uitleg SleepyHead: Uw vragen!

Bericht door persluchtpiraat »

Het gelijkzetten van de klok op uw Airsense10 kan nooit leiden tot dataverlies. Als de klok nu goed staat is er geen enkele aanleiding tot zorgen.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

Bende, je hebt neem ik aan de klok ingesteld op de zomertijd?

Als je de klok nu weer wilt terugzetten naar wintertijd, krijg je waarschijnlijk een waarschuwing dat dit niet mogelijk is of dat je data verliest. (mogelijk alle data)

Dit wil je nu zeker niet omdat je deze nodig hebt bij je arts.

In feite geeft de uitlezing de start en eindtijd van de dagelijkse therapie aan.

Belangrijk is de tijdsduur van de therapie en die blijft gelijk. Je kunt dit aangeven bij het uitlezen van het apparaat door de leverancier of arts.

Belangrijker is dat je weet dat er een tijdsverschil van een uur in de winterperiode is. Gelukkig is het apparaat geen wekker.

Dus maak je er niet sappel om daar je dit of in de zomer had of in de winter.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

PLP, je kunt volgens mij wel bij het terugzetten data verlies krijgen. Stel de data tussen 2 uur en 3 uur is opgenomen en je zet de klok een uur terug dan verlies je de reeds opgenomen data. Ik kreeg regelmatig bij de AirSense 10 waarschuwingen en het was steeds problematisch gedoe en daarom ben ik ermee gestopt om aan die onzin elk jaar weer de tijd van het apparaat aan te passen.

Geeft meer rust en je weet zelf wel hoe laat je de therapie start en eindigd.

Groet RuudJ
Groet RuudJ

persluchtpiraat
Geregistreerde gebruiker

Bericht door persluchtpiraat »

Ruud J, schreef:PLP, je kunt volgens mij wel bij het terugzetten data verlies krijgen. Stel de data tussen 2 uur en 3 uur is opgenomen en je zet de klok een uur terug dan verlies je de reeds opgenomen data. Ik kreeg regelmatig bij de AirSense 10 waarschuwingen en het was steeds problematisch gedoe en daarom ben ik ermee gestopt om aan die onzin elk jaar weer de tijd van het apparaat aan te passen.
De zaak ligt precies omgekeerd: als je de tijd wilt terugzetten naar een punt dat overlapt met bestaande data, dan moet je zelf de data verwijderen. Dit komt uit de clinical manual van de Airsense 10:

Date Set the current date.
If you set a new date that occurs in the past then an error message is
displayed. Before this change can be made, erase the compliance data
available under the Configuration menu.

Time Set the current time.
If you set a new time that occurs in the past then an error message is
displayed. Before this change can be made, erase the compliance data
available under the Configuration menu.

Er is geen probleem als je wacht tot na het middaguur (12u) dat de 24uurs periode besluit waar de laatste sessie in valt. Dus om 13:00 oude tijd kan je de tijd straffeloos terugzetten naar 12:00u, of om 14:00 terugzetten naar 13:00 etc.
Diagnose SEIN: "insomnie." Dwz, insomnie die verdwijnt als ik mijn zelfgekochte CPAP gebruik. Wie het weet mag het zeggen. #mallampati4 join the club
Philips Respironics BiPAP Auto 761P, 9 over 6 cmH2O, F&P Simplus. FlashAir & Sleepyhead.

RuudJ
Moderator

Bericht door RuudJ »

PLP, heel hartelijk dank voor je uitleg. Dit betekent dus Bende dat je de tijd wel terug kunt zetten, maar dat je dit dus pas kunt doen na 12 uur 's middags dus zoals PLP aangeeft vanaf 13h00 en dan zou ik het doen vanaf 14h00. Dan geen middagdutje doen vanaf 12h00 tot 14h00.

Groet RuudJ
Groet RuudJ

Bendpoets
Geregistreerde gebruiker

Bericht door Bendpoets »

PLP en Ruud, dank!
Toch fijn om juiste tijd te hebben!
Ga het in okt doen.
Groet,
Bende

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Resmed Airsense 10 Autoset. Druk 4-10. Resmed airfit P10
Chaos is het begin van orde

Plaats reactie