Re: Matras van invloed op apneus?

3
Nou, daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken. Een goed matras is heel persoonlijk. Hoe comfortabeler de slaapomstandigheden hoe beter het is voor de algemene toestand. Ik denk niet dat het verbeteren van de slaapomstandigheden direct invloed heeft op het aantal apneus in de slaap.

Re: Matras van invloed op apneus?

4
Uiteraard is het natuurlijk afhankelijk van lichaamsbouw, maar toch denk ik dat het van invloed kan zijn. Puur logisch gezien:
Je matras is te zacht. Omdat je bouw te zwaar is, zakt je onderlichaam dieper weg dan zou moeten. Omdat je hood daardoor naar voren gekanteld wordt, is het weefsel achterin je keel slapper. Je slaapt diep en ontspannen. Hierdoor zakt je tong makkelijker in je keel.

Ja dit is afhankelijk van weefseksterkte en ontspanning, maar niet ondenkbaar.

Natuurlijk zeg ik niet dat dit zo voor iedereen hoeft te zijn, en zal gebeuren, maar toch....

Proefondervindelijk is het dan verstandig te ontdekken wat voor jou de juiste hardheid is (qua apneu/ahi maar ook confort)

Patrick

Re: Matras van invloed op apneus?

7
Ik plaatst deze link omdat er meer over Tempur matrassen wordt verteld. Het verminderen van snurken neem ik met een korreltje zout tot mij. [bigsmile] Dat apneu wordt voorkomen of verminderen dat geloof ik niet, maar dat zo matras lekker kan liggen.... ja dat wel, alleen het is soms zo vreselijk duur om aan te schaffen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Matras van invloed op apneus?

8
Ik word altijd sceptisch over reclame links; welk bedrijf wil zich niet als beste aanprijzen. Ik wil daar dan toch altijd bewijs van zien. Dan bedoel ik niet het bewijs van hun reclame want ook ik kan iets de hemel in prijzen of met de grond gelijkmaken zonder deugdelijke bewijzen. Ik wil goed onderbouwde wetenschappelijke bewijzen zien.

Groetjes, Thea

Re: Matras van invloed op apneus?

9
Je matras is te zacht. Omdat je bouw te zwaar is
Matrassen die wij destijds gekocht hebben (Auping) kwamen in een "gewichtsklasse".
Mijn (ex) vrouw had dan van de zelfde matras dan een andere gewichtsklasse dan ik om dat op te vangen.

Groeten, Bram

Re: Matras van invloed op apneus?

11
Even terug naar de vraag: "Ergens heb ik op internet gelezen dat een matras ook van invloed kan zijn op de apneus. Een traagschuimmatras zou het beste zijn. Klopt deze info?"

@Swanica, Waar heb je dat gelezen?

Dan even iets anders, ik slaap al jaren op een traagschuim-matras om de druk op mijn lichaam goed te verdelen. Ik heb hier thuis slaaponderzoek gehad eind april en had een AHI van 33 op mijn traagschuim-matras.