Fabrieksinstellingen NightBalance SPT

1
Sinds vorige week in het bezit van een zgan NightBalance SPT. Heb deze van iemand overgenomen die er in korte tijd erg veel profijt van heeft gehad. Ik heb het voor elkaar gekregen om het apparaat los te koppelen van het account van de vorige eigenaar (hij was dat vergeten te doen ;-) Met mijn eigen, nieuwe account heb ik een koppeling met het toestelletje bewerkstelligd. Al een paar nachten mee geslapen en het werkt! Maar: in het apparaatje zelf blijven de startgegevens, uit de diagnosefase, van de vorige eigenaar aanwezig. Werkt dus meteen als een malle, zonder opbouw.
De support van NightBalance gaat niet erg ver in helpen en ondersteunen van iemand die als tweede eigenaar geboekt staat, heb ik gemerkt :? . (Gelukkig doet mijn autodealer er met mijn tweedehands auto niet zo moeilijk over.....) Vandaar mijn vraag hier.
Ik heb ook al geprobeerd met een paperclip via het kleine resetgaatje bij de knop een harde reset te bewerkstelligen, maar dat resulteert in een paars controlelampje welke niet meer uitgaat totdat je het loskoppelt van de pc. Volgens de gebruiksaanwijzing mag je hem bij een paars lampje ook niet loskoppelen omdat er dan firmware wordt geïnstalleerd. Na een paar minuten moet hij dan uitgaan, Gebeurt dus niet....
Is er iemand op het forum die me kan helpen hierbij? Alvast mijn dank.

Re: Fabrieksinstellingen NightBalance SPT

2
https://www.nightbalance.com/nl/faq-nl/

https://www.nightbalance.com/wp-content ... tPX_NL.pdf

Handleiding SPT

https://www.mediqtefa.nl/Client/Luchtwe ... dleidingen

Jack ik zal mijn bronnen eens raadplegen, dus ik kom erop terug.

Hoi Jack, ik heb een medewerker van Nightbalance gesproken en hem het volgende gevraagd:

""Vanuit het Apneu Forum komt de volgende vraag naar voren:

Hoe reset je de NightBalance zodat deze opnieuw een leerproces gaat doorlopen?

De situatie is, iemand heeft de NightBalance van een ander tweede hands overgenomen. De registratie overzetten op de nieuwe eigenaar is gelukt, echter het toestel zelf is nog ingesteld op de vorige gebruiker.

De NightBalance heeft dus nog steeds het slaappatroon van de vorige eigenaar in het geheugen. Kun jij uitleg geven hoe dit opgelost kan worden? Ook ik leer hier weer van"


Zijn antwoord:

"Ik begrijp de situatie. Helaas is dit niet mogelijk.
De trillingen worden wel aangepast op de nieuwe gebruiker, maar het trainingsprogramma herstellen is niet mogelijk."


Dus ik hoop dat het trillen op den duur minder zal zijn. Hopelijk heb je wat aan de handleidingen die hiervoor vermeld zijn!

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Fabrieksinstellingen NightBalance SPT

3
Dank Ruud, voor je naspeuringen. Heel blij ook met het antwoord van de NightBalance-er. Ik was er al een beetje "bang" voor dat de neutrale instelling niet terug te krijgen is. Op zich is het ook geen probleem voor het gebruik en de toepassing van de positiontrainer. Alleen krijg ik vanaf dag 1 al meteen de volle laag aan trillingen wanneer ik op mijn rug draai. Omdat ik ook moet wennen aan het masker van de CPAP is dat nu nog niet zo'n punt. Ik merk zeker al verbetering, zelfs na een paar nachten.
Wellicht binnenkort genoeg aan alleen de CPAP en kan ik weer iemand anders blij maken met de PST :wink:.
Ik denk dat het goed is voor anderen die ook van plan zijn om een tweedehands PST aan te schaffen te weten dat het dus niet "even de fabrieksinstellingen terug stellen" en draaien (of juist niet ;-)) is.

Re: Fabrieksinstellingen NightBalance SPT

5
Nu een aantal weken gebruikt gemaakt van de SPT. In combinatie met de CPAP therapie werkt het prima. Wel jammer dat het trainingsprogramma niet terug gezet kan worden. Vind het nog steeds vreemd dat dat niet kan. Ik vraag me ook af of het wel kan met de proefexemplaren die je kunt aanvragen om het systeem uit te proberen. Die zouden dan inderdaad niet opnieuw gebruikt kunnen worden. Maar zoals gezegd: ook zonder het trainingsprogramma werkt het apparaatje prima.
Aanrader!