Nightbalance - uitlezen gegevens

1
Ik heb sinds een paar weken de Nightbalance. Die geeft inderdaad weinig informatie:
- percentage ruglig,
- de tijdsduur dat hij aagestaan heeft
- percentage van de keren dat je gereageerd hebt op het trillen. Je hebt geen idee hoevaak hij getrild heeft.

Mogelijk staat er op de bijbehorende webportal meer informatie, maar het lukt mij niet om daarop ingelogd te raken omdat hij vindt dat het serienummer van mijn apparaatje niet bestaat. Daar zal ik komende week eens achteraan gaan.

Ik combineer de data met die van een vinger pulse oximeter (de Breurer 80, op dit moment overal uitverkocht, kost ca 140 euro. Er zit software bij die grafiekjes en tabellen maakt van je gegevens en je kunt de databestanden inlezen in OSCAR.)
Je went eraan om met zo'n ding op je vinger te slapen zonder hem eraf te laten vallen.

Ik heb positiegeraleteerde remslaapapneu, en had toen ik nog op mijn rug liep diepe (tot 71%) desaturaties tijdens de REMslaap. Nu ik op mijn zij slaap (geholpen door zowel de nightbalance als door een groot, stevig en duur u-vormig kussen van Fossfill als door ijzeren wilskracht ;) ) zijn die desaturaties een stuk minder diep. Ze duren wel langer (gemiddeld ruim 10 seconden langer) dan toen ik nog (ook) op mijn rug sliep.

Ik heb een paar keer 's morgens toen ik wakker werd de nightbalance uitgezet om nog even een uurtje op mijn rug verder te kunnen slapen. Dit leidt direct tot een lager zuurstofpercentage (ca 92 ipv ca 94%, gedurende anderhalf uur, dus redelijk stabiel heel duidelijk lager) en ook tot een zuurstofdip van 80%.
Dus ik heb duidelijk baat bij niet meer op mijn rug slapen (wel jammer dat het zo rot ligt op je zij).
groet!
Laatst gewijzigd door liesbethj op 13 apr 2020, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Nightbalance - uitlezen gegevens

4
Het is gelukt met het plaatje :)

ik had tijdens het slaaponderzoek (polysomnografie) 17,7 apnea's per uur remslaap en ruim 16,9 hypopnea's per uur remslaap.
Dat is een AHI van 34,6 tijdens de remslaap.
Voor de non-remslaap was het 1,3 apnea's per uur en 6,4 hypopnea's per uur, samen een AHI van 7,7
Als je het over de hele nacht middelt was de AHI 15,4.

(ik reageerde met mijn bericht op een oudere vraag over de nightbalance, maar wegens technische problemen achter de schermen is het nu hier beland, ook wel best. )

Nog meer nightbalancers hier?
heeft iemand ervaringen met een traagschuimmatras? helpt dat om langer/comfortabeler op 1 zij te kunnen liggen? Ik heb het gevoel dat ik me elk half uur moet omdraaien naar de andere zij, wegens pijn en ongemak. Het zal in werkelijkheid iets minder vaak zijn, maar echt fijn slaapt het niet.

Re: Nightbalance - uitlezen gegevens

6
inloggen bij de portal van nightbalance is gelukt,
maar er staat op de portal nog MINDER informatie dan in de app.

Je houdt het niet voor mogelijk.

alleen drie gemiddelden van de afgelopen dertig dagen:
- gemiddeld percentage rugligging
- gemiddeld uur gebruik per nacht
- gemiddeld percentage reactie op de trilling

kwantitatief uitermate teleurstellend ;)
ljongkind schreef: 13 apr 2020, 11:49 Mogelijk staat er op de bijbehorende webportal meer informatie, maar het lukt mij niet om daarop ingelogd te raken omdat hij vindt dat het serienummer van mijn apparaatje niet bestaat. Daar zal ik komende week eens achteraan gaan.
groet!