Re: Heb je nu echt baat bij een tennisbal op je rug?

22
Wanneer hij bewust zou gaan slapen en gemotiveerd genoeg bezig zou zijn met de overlast welke hij in de slaapkamer veroorzaakt zou hij na verloop van tijd vanzelf via het onderbewustzijn op zijn zij blijven liggen..
En dat is jouw mening of heb je daar ook nog bronnen voor die dat kunnen staven ?

Groeten, Bram

Re: Heb je nu echt baat bij een tennisbal op je rug?

24
Oh dus ik moet kunnen staven aan "wie ben jij dat ik dat aan jou moet staven" dat wat de hele medische wetenschap al jaren zegt.
Dat deze mensen al jaren weten dat er zo iets bestaat als: aanleren, spiergeheugen, aanwennen en gewoonte. (ook in die volgorde)
De uitdrukkingen "in m'n slaap doe ik het nog, ik kan het bijna wel dromen" komen niet uit de lucht vallen
Ik zou eens gaan lezen op die bekende............ Google heet dat geloof ik, daar staat een wereld aan informatie...

Over lichaam en bewegen is meer bekend dat een Admin met 4339 berichten op een droevig forum kan weten.. Dat is mijn mening !

Wat apneu betreft zal je waarschijnlijk een streepje voor hebben makker, qua lichamelijke opvoeding (dat behelst meer dan in de volksmond genoemd GYM) doe je goed je te verdiepen in houding en beweging, automatisme etc.

Maar goed houd vooral vol dat het niet aan te leren is en blijf fijn tennisballen en andere dure zooi kopen ipv jezelf iets (met wat moeite maar met zo een beter gevoel ) aan te leren.. ook mijn mening !!

Jou hebben ze Admin gemaakt en dat doen ze niet voor niets toch!!
jij hebt tenslotte 10000 berichten op deze droevenis gepost dus een ieder moet met zijn bronnen staven aan jouw mening want jij bent expert op alle vlakken !!!

Ik gaf eerder al aan ik lees al weer een tijd mee op dit treurige gebeuren en kom tot de conclusie dat ik hier niet bijster veel zinnige en of intelligente info vandaan ga halen..

Later

Re: Heb je nu echt baat bij een tennisbal op je rug?

25
Dat is dan jammer, zeker als je zelf ook apneu hebt. Misschien kom je op een ander forum dan wel beter aan jouw trekken.

Kijk eens op de Amerikaanse site zou ik zeggen.

Gegroet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Heb je nu echt baat bij een tennisbal op je rug?

26
Wat een naar gedrag vertoon jij Skinnny. Denk dat jou automatisme is mensen de mond te willen snoeren met zogenaamde feiten gebaseerd op alleen jou denkpatroon maar die verder niks bewijzen. En je hoeft zoiezo al geen mensen te beledigen hier, lijkt mij niet echt terrecht. Misschien moet je dan therapie gaan geven over in je slaap het jezelf aan leren niet op je rug te gaan slapen, kun je misschien nog wat geld mee verdienen en mocht het wel helpen ben ik de 1e die zich ervoor aanmeld. En als je hier niets zinnigs vind en ook niets zinnigs te zeggen heb ga je maar naar een ander forum waar je wel je ei kwijt kan.

Mag van mij een slotje op dit topic @t Ruud
Ahi van 29.9 ( 2014 )
Januari 2015 HTP/UPPP/RFTB ingrepen gehad

Re: Heb je nu echt baat bij een tennisbal op je rug?

27
Ongelofelijk, wat een domheid je soms op fora kunt tegenkomen. Al is het vooral de toonzetting die me tegenstaat.

Ik weet dat je inderdaad zolang je licht slaapt en er op gefocussed bent, voor een deel kunt vermijden dat je bepaalde houdingen aanneemt. Zoals je soms wel moet met een pijnlijk lichaamsdeel of na een operatie. Echter, daarvoor is wel een trigger nodig. Toen ik erg veel pijn aan mijn handen had, ging ik al anders in bed liggen, en zodra ik merkte dat ik toch weer mijn polsen gebogen had (tintelingen, bewust voelen in de hele korte momenten dat je halfwakker bent), ging ik weer verliggen, en inmiddels, een paar maanden later, doe ik het automatisch niet meer.
Ik heb geleerd niet meer op mijn rug te slapen door de kamertemperatuur laag te houden, waardoor die behoefte tot ' afkoelen' niet meer bestond, en inmiddels is het een automatisme geworden, maar daar had ik dus wederom wel een prikkel voor nodig. Ik sluit ook niet uit dat ik in een warme kamer op een gegeven moment weer op de rug zal kunnen gaan liggen.

Als het op de rug liggen geen enkel nadeel oplevert voor jezelf, alleen maar een voordeel kan een tennisbal of apparaatje of rolkussen of alerte partner ook een prima trigger zijn om te trainen. En pas DAN, als je er helemaal op getraind bent, kun je het 'in je slaap' of automatisch. Een routine die je niet beheerst, beheers je ook niet in je slaap. En DAT is wat men bedoelt met 'ik kan het dromen' en ' ik kan het in mijn slaap' ; dat een bewust getraind proces een onbewuste gewoonte is geworden. (Hoewel ik er nog steeds niet daadwerkelijk in geslaagd ben in mijn slaap een paar soken te breien).

Maar wellicht hoort Skinny bij die enge club van mensen -vaak aanhangers van alternatieve geneeswijzen - die ook beweert dat je bewust gebruik kunt maken van het zelfgenezend vermogen van je lichaam, zelf het placebo-effect kunt opwekken en met je gedachten de processen je lichaam kunt sturen. Ze noemen het ' mind over matter' , wat een prachtig hoewel wat zweverig concept is, maar uiteindelijk resulteert het in " Kom je niet van je kanker af ? Moet je maar niet zo negatief zijn. Eigen schuld dikke bult" .

Natuurlijk; het koud of warm hebben is een keuze , pijn is een emotie, en 's nachts kun je helemaal bewust kiezen wat je doet .... :roll: Dat daar absoluut een kleine KERN van waarheid in zit, wil niet zeggen dat het stuurbare, bewuste, altijd bruikbare processen zijn.