Re: wie heeft ervaring met nightbalance

2
Goedemiddag,

Ik gebruik op advies van het ziekenhuis de Nightshift, nu inmiddels een maand in gebruik en slaap niet tot nauwelijks meer op mijn rug.
je kan de nightshift makkelijk uitlezen op de pc en hij geeft aan hoe lang/effectief je hebt geslapen en hoe vaak je een poging doet om op je rug te slapen.
werkt tot nu toe perfect en heb niet meer door dat ik hem gebruik, ik heb nog wel een afspraak staan bij het ziekenhuis voor eventueel een MRA.

Re: wie heeft ervaring met nightbalance

3
ik heb vandaag een nightbalance meegekregen van het ziekenhuis. Ik het positioneel slaap apneu en heb sinds een week een MRA maar ga nu dus de nightbalance erbij proberen. Ik mag hem 3 maanden gratis proberen omdat ik mee doen met een onderzoek van Vivosol. Ik zal mijn ervaringen delen op het forum.

Re: wie heeft ervaring met nightbalance

5
Ik heb de NB nu 2 nachten gebruikt. De eerste 2 nachten heeft hij alleen maar geregistreerd. Vanaf de derde nacht gaat hij trillen als ik op mijn rug lig.

Ik heb al wel de resultaten van de afgelopen nachten kunnen uitlezen. Ik blijk zo'n 40% op mijn rug te liggen, terwijl ik altijd dacht alleen maar op mijn zij te liggen. Ik gebruik ook een app (snorelab) om mijn snurkgelijk op te nemen. Ik heb de tijdstippen van de rugligging vergeleken met de tijden van het luidste snurken. Tijdens rugligging snurk ik gemiddeld wel harder, maar het is niet zo duidelijk begrensd als ik had verwacht. Ook in zijligging komen periodes van luid snurken voor.

Maar goed, het gaat met name op de apneus en die schijn ik wel veel meer op mijn rug te hebben; 30 per uur op mijn rug en 5 per uur op mijn zij.