Nightbalance band raakt los s'nachts

1
Ik gebruik de Nightbalance nu 2 weken. Vooraf lag ik 40% v/d nacht op mijn rug en nu nog maar 5%, dus het werkt wel. Ik snurk op mijn zij echter net zo hard als op mijn rug dus mijn vrouw heeft er nog niet veel baat bij. Uit de slaaptest bleek dat ik de meeste apneus op mijn rug heb dus dat zou wel minder moeten zijn geworden. Ik merk echter nog weinig effect op mijn vermoeidheid.

Het probleem dat ik heb met de Nightbalance is dat de band gedurende de nacht steeds losser gaat zitten en de sensor dan naar mijn zij draait of naar mijn buik zakt. Het klittenband zit nog vast dus blijkbaar verschuift het. Dit is vervelend omdat hij dan ook gaat trillen als ik half op mijn zij lig en daar wordt ik dan weer wakker van.
Hebben meer mensen dit probleem?

Ik wordt zowiezo veel wakker van het getril. Dit helpt wel om weer op mijn zij te gaan liggen, maar vraag me af of het middel niet erger dan de kwaal is. Of zou dit nog meer gewenning vergen?

Re: Nightbalance band raakt los s'nachts

5
OK, dat kan niet de bedoeling zijn. Waarom heb jij de helemaal omgedraaid eigenlijk? Je kunt het klittenband toch ook aan de binnenkant doen als je de band in de normale stand omdoet?

Gebruik jij de Nightbalance nog steeds iedere nacht, of leer je het rugslapen op den duur ook af zonder band?

Re: Nightbalance band raakt los s'nachts

6
Anton,

ik slaap vrijwel altijd op mijn rechterzijde. Ik lig dan op de het uiteinde van de band. Precies op het gedraaide gedeelte en dat ligt niet lekker. De band liet bij het draaien ook vaak los aan die kant, toen ik nog niet op het ideel was gekomen om hem een slag te draaien en aan de binnenkant vast te zetten.

Ik gebruik de NB niet meer. Hij hielp zeer zeker heel goed, ging van 40 % rugligging naar 8-10 % rugligging, maar heb me nu aangeleerd om eigenlijk altijd na twee, drie minuten direct op de zij te gaan liggen en dat lukt vrij aardig om ook zo te blijven liggen. Natuurlijk lig ik nog wel eens op de rug wat ook heerlijk ligt, maar toch weer snel omdraaien.

De NB heb ik 1 maand mee geslapen.

Groet Erwin.