Medic onbereikbaar

1
Wie heeft dezelfde ervaring met Medic?
Na het ontstaan van het Dreamstationprobleem was medic niet bereikbaar, de telefoon werd opgemonen met een "bandje" dat aangaf dat ze de telefoon niet opnamen.
Ik had minimaal een mailtje verwacht in de trend van "we zijn er mee bezig".
Normaal kreeg ik in maart het verzoek de slaapregistratie te uploaden.
In 2020 had ik geen verzoek gehad maar heb ik het uit eigen beweging geupload.
Na hierover gebeld te hebben kreeg ik een mailtje dat de registratie goed ontvangen was.
Dit jaar geen verzoek. Begin juli de registratie geupload.
Bellen heeft blijkbaar geen zin. De medewerker die voor OSAS de telefoon op neemt kan alleen doorverbinden naar de algemene klantenservice.
Na een half uur wachten maar weer naar de OSAS afdeling gebeld. De medewerker vertelde dat een wachttijd van een uur heel normaal was en dat via mail een betere optie was.
Ik heb het contactformulier twee weken geleden ingevuld maar nog steeds geen reactie ontvangen.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Medic onbereikbaar

3
Datzelfde probleem had Vitalaire vorig jaar ook, toen zij Medidis in Lelystad overnamen en zijzelf van Eindhoven naar Lelystad verhuisden. Veel personeel verhuisde blijkbaar niet mee.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Medic onbereikbaar

5
Even een update wat er is gebeurd.

Inmiddels mijn zorgverzekeraar een bericht gestuurd (via formulier op hun website).
Na telefonisch contact heeft de zorgverzekeraar Medic gebeld.
Na 25min in de wacht gestaan te hebben ze het e.e.a. met Medic besproken.
Hierna werd ik teguggebeld door Medic.
Mij werd verteld dat er iets was met de centrale waardoor een telefoonlijn in de wacht bleef staan.
Het zou sinds gisterochtend verholpen moeten zijn.
Verder nog maar eens gevraagd waarom klanten geen mail hadden gehad omtrent het DreamStation probleem.
Nogmaals de e-mail adressen van mij laten controleren want er zouden automatisch mails verstuurd moeten worden m.b.t. het uploaden van de slaapregistratie. Ik heb geen mail gezien terwijl dat tot 2020 wel het geval was.
Ik heb ze de tip gegeven om ook via dit platform informatie te geven.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe slang en masker ontvangen (had ik om gevraagd via het formulier op hun site, maar ook daar was niet op gereageerd).
Filters voor de Dreamstation gaan nageleverd worden.

Ik heb zelf Medic niet meer gebeld.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Medic onbereikbaar

6
Ik kom ook van Linde naar Mediq. Na veel gedoe eindelijk een nieuw waterbakje eind vorig jaar. Aardige mensen, maar ze konden de overname niet aan qua automatisering of zo.

Ik probeer nu een nieuw masker te bestellen.

Bestellen loopt vast op een website (https://myclang.com/3/4/161/.....), voeltt niet echt AVG vriendelijk, maar kom ook niet verder dan een leeg scherm.

En als ik via het contactformulier contact zoek krijg ik een reactie op het scherm in een voor mij vreemde taal. (Teknisten vaikeuksien takia emme valitettavasti voineet lähettää palautettasi eteenpäin. Ole hyvä ja yritä uudelleen.).

Als ik het door google translate laat vertalen kom ik uit op "Door technische problemen konden we uw feedback helaas niet doorsturen. Probeer het opnieuw."

iemand al betere ervaringen ondertussen? (ik bedoel mensen die door Linde verkocht zijn aan Mediq)

Re: Medic onbereikbaar

7
Waarom ga je zelf een masker kopen?

Je leverancier Mediq Tefa, moet jou jaarlijks een nieuw masker leveren, ook nieuwe filters voor jouw apparaat, eventueel een kinband en indien nodig een nieuwe normale slang. Je kunt aangeven welk masker je wilt ontvangen. Hebben zij dit masker niet in hun assortiment dan moet men het eigenlijk voor je bestellen.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Medic onbereikbaar

8
RuudJ schreef: 12 feb 2022, 11:14 Waarom ga je zelf een masker kopen?
Ik denk dat het niet een kwestie is van zelf kopen, maar van zelf bestellen. Bij Linde moest je altijd ieder jaar alle spullen zelf bestellen, anders kreeg je ze niet. Ze hebben mij lang verzekerd dat ze mij op de lijst zouden zetten voor automatische verzending, maar na een paar jaar vertelde een medewerker dat zo'n lijst helemaal niet bestaat. Blij dat ik teruggegaan ben naar Vivisol.
Ik heb dit forum verlaten.

Re: Medic onbereikbaar

9
De vraag is ook of het automatisch toesturen wel zo handig is? Als men elk jaar hetzelfde masker op stuurt en jij wil eigenlijk een ander masker uitproberen, dan moet het masker ongeopend worden teruggezonden en het nieuwe masker weer worden opgestuurd. Als dit veelvuldig gebeurd, dan is dit een onnodige rompslomp. Men kan er dan voor kiezen om zelf de klant te laten bellen en dan het gevraagde op te sturen. Nadeel voor de klant, als je het niet weet of vergeet te doen, dan is dit in het voordeel voor de leverancier, die vangt zijn geld en levert er niets voor terug.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Medic onbereikbaar

10
Als het echt niet lukt, je zorgverzekering bellen, het probleem uitleggen zodat die Mediq wakker "schoppen".
Ik kreeg ook geen verzoek de slaapregistratie in te sturen, die hebben ze nodig als verantwoording naar de zorgverzekeraar.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Medic onbereikbaar

11
Het is maar de vraag of de Zorgverzekeraar er echt om vraagt. Ik ben nu 11 jaar bij Vitalaire en men heeft slechts 2 keer (1 keer weet ik het zeker) bij mij thuis de score nagekeken. Dus 9 jaar niet. Ben ik nog onder controle van een arts? Niet dus. Vanaf 2011 al niet meer.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Medic onbereikbaar

12
Vroeger moest ik het naar Tefa (Mediq) uploaden, maar de laatste keer snapten ze daar zelf ook niets van terwijl de uploadserver het nog wel deed.
Dreamstation 2 + Airfit P10, voorheen Remstar Pro M + Swift FX en Dreamstation (1)
diverse MRA's gehad waardoor tanden verplaatsten

Re: Medic onbereikbaar

13
RuudJ schreef: 12 feb 2022, 11:47 Nadeel voor de klant, als je het niet weet of vergeet te doen, dan is dit in het voordeel voor de leverancier, die vangt zijn geld en levert er niets voor terug.
En als de leverancier de klant vertelt dat hij niet hoeft te bellen omdat hij op de lijst voor automatische verzending is gezet terwijl zo'n lijst helemaal niet bestaat vangen ze nog meer geld.
Ik heb dit forum verlaten.