Re: Burn out ,

41
Ik had om 10.30 huilend huisarts gebeld,en deze zou de crisisdienst bellen,
en die zouden contact met me op nemen en is nog niet gebeurd,
Ik heb nu knallende koppijn en ga op de bank liggen en neem een paracetamol.

Groet

Henk (dank jullie voor de steun)

Re: Burn out ,

44
k hoop dat de crisisdienst inmiddels geweest is. Het is toch te gek voor woorden....hoe crisis moet het zijn dan ??
Bureaucratie ? Mmm,ik weet niet....ik woon in zo ongeveer het meest bureaucratische land van Europa, maar daar WERKT het allemaal WEL, ondanks de vele, vele papiertjes. Je weet vrij precies waar je aan toe bent. In Nederland heb ik altijd meer het gevoel dat het een onoverzichtelijk woud van regeltjes op regeltjes op regeltjes is die mekaar allemaal tegenspreken of tegenwerken en onnodig tijd kosten, en je ook nog makkelijk tussen wal en schip kunt vallen.

In elk geval, ik hoop dat ze inmiddels met je bezig zijn, en dat er eindelijk een beetje een deur voor je op een kier gaat, want zo gaat het niet langer. Misschien is het zelfs wel het beste voor je als je een poosje opgenomen wordt, en even niet meer alleen hoeft aan te modderen. Wij leven in elk geval heel erg met je mee.

Re: Burn out ,

45
Hallo,

Dank jullie wel nogmaals.
De crisis dienst heb ik af gezegd,maar dat komt omdat de psychiater morgen persoonlijk langs komt.
Ze werden gek van mijn gebel.
Eindelijk gebeurt er wat.
Maar wel graag een vraagje : ik ga morgen ook met haar bespreken wat voor medicatie ik wens,

Ik hou niet zo van pammetjes,maar ik heb gehoord van Cymbalta een goed voorbeeld is van een anti depressivumdoor Drs. Sandra Houtenpen maar op internet kan je veel lezen en las ik ook weer dat je er juist Osas door krijgt https://translate.google.nl/translate?h ... rev=search

Ik weet dat iedereen anders reageert op medicatie maar is er bij apneu een voorkeurs medicatie bij te korte slaap en depressieve burn out achtige gevoelens ?

Wie heeft ervaring hiermee????\

Jill hoe is het met je man ?

Allemaal groetjes

Vr groet

Henk

Re: Burn out ,

46
Oh, wat lief dat je daar aan denkt Henk! Hij mocht vanmiddag naar huis maar moet nog maanden herstellen.
Over je medicatie: ik denk dat elk slaapmiddel niet goed is voor je apneu. Zelf neem ik weleens een temazepammetje van 20 mg (waar ik overigens ook niet goed op slaap) en persoonlijk heb ik nog nooit gemerkt dat mijn ahi daar van stijgt. Het lijkt me dat je nu even tussen 2 kwaden moet kiezen, gewoon eens 1 nachtje goed (chemisch) slapen lijkt me nu heel belangrijk voor je. Dat je wéét dat je kúnt slapen.
Laat je horen hoe je gesprek met de psychiater verliep? Mïsschien is een kortdurende opname fijn voor je? Dan kun je even alles loslaten en wordt er voor je gezorgd.

Sterkte Henk!

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Re: Burn out ,

47
Henk, om te beginnen: complimenten dat je de psychiater gek hebt weten te bellen, zodat ze persoonlijk langs komt. Je hebt heel goed ingeschat dat je daar een onmiskenbaar signaal moest geven, en ondanks dat je zo moe was en ondanks dat je je soms schaamt voor al die emoties, is het je mooi wel gelukt om ze gek te bellen. Goed gedaan man!

Verder valt me op dat het hier niet gaat over je dementerende moeder. Dat alleen is al reden voor burn-out, zeker als je verder geen familie meer hebt. Neem je dat ook mee in je gesprekken? Ten eerste moet er goede praktische hulp voor haar verzorging komen, zodat jij dat los kunt laten. En ten tweede zit je nu dus in een dubbele rouw: je vriendin en je moeder.

Verder sluit ik me 100% aan bij het verhaal over de bergen & boomstammen. Er ligt teveel ineens op je bord Henk, dat kan je zelfs bij volledige gezondheid nooit allemaal tegelijk aanpakken. Misschien is t beste om bij 1 boomstammetje tegelijk te beginnen en daar ook alleen kabouterstappen van jezelf te verwachten. In overleg met je psychiater kun je afspreken of boomstam 1 dan het slapen moet zijn of juist niet. Ik kan me ook voorstellen dat je als eerste boomstam bv het opbouwen van dagritme of contacten neemt. Iets wat behapbaar is en wat je moed en hoop geeft.

Wat betreft de massage en ademhaling en zo: prima om te proberen, maar overleg met je psychiater hoe het gaat. Bij een zware depressie kunnen ze een goede, averechtse of helemaal geen werking hebben. Dingen lopen soms anders bij zo'n depressie. Hetzelfde geldt voor antidepressiva, dat is hartstikke persoonlijk. Ik heb zelf winterdepressies, mijn nr 1 remedie is (naast veel daglicht) bewegen, met beetje fluoxetine erbij. Ander heeft daar weer niets aan. Ken ook mensen die wat hebben aan magneettherapje. Bijna iedereen heeft baat bij goede psycholoog. Enz

Tot slot: het klinkt alsof je psycholoog nog bezig is om haar expertise op te bouwen, cognitieve therapie is nl tamelijk standaard. Ik vraag me af of ze de juiste is voor de klachten die jij momenteel hebt, op verschillende terreinen. Overweeg eens om dit met je psychiater te bespreken. Iemand met riante ervaring op gebieden als psychosomatiek, depressie, rouw, mantelzorg, jezelf wegcijferen, enzovoorts, aan zo iemand heb jij een hoop te bieden! ([emoji6] welkom bij de zwarte humor van de depressievenclub)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Helaas woon ik niet bij je in de buurt. Had anders graag een wandelingetje met je gemaakt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Burn out ,

48
Hallo Lindapneu ,

Dank je voor je motiverende en alleraardigste verhaal.
Ik herken een hoop punten en ik ga dit mee nemen voor mijn gesprek straks om 11.00.

Mijn lichaam en geest waren gisteren zo op dat ik iets heb gedaan wat ik nooit doe namelijk 2 oxazepam 10mg en 1 temazepam 10 mg in de hoop om even wat meer uren te trekken qua nacht rust en dat is gelukt,maar ik ben wel huilerig,duf en wazig,maar ook wel rustig.
Ik kon niet meer van uitputting.

Fijn ,en dank je voor je reactie Lindapneu en Linn fijn dat je man weer thuis is,in de hoop op voorspoedig herstel.

Voel me nu niet zo lekker ,maar ik doe rustig aan

Groetjes

Henk

Re: Burn out ,

49
Wow, ontzettend goed gedaan !
En ja, ik denk ook dat het even kiezen tussen twee kwaden is, maar dat stap één een paar nachten goed slapen is, al moeten ze je bij wijze van spreken in coma houden.
Niks nog met bergen en boomstammetjes ; eerst moet dat hek er voor weg zodat je überhaupt de berg op kunt. En even uitgeslapen zijn is dan de belangrijkste eerste stap.

Heel veel sterkte straks bij je gesprek; ik zal voor je duimen. Hopelijk komt er meteen wat uit waar je meteen mee verder kunt. Laat je niet met een kop koffie alleen de deur uit sturen !

Re: Burn out ,

50
Het is bij Henk thuis dit keer. Dus Henk gewoon de deur op slot doen en zeggen, Je gaat niet eerder mijn huis uit voordat we eens goed met elkaar gesproken hebben.... [bigsmile] [bigsmile]

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Burn out ,

51
Hoi Allemaal,

Goed gesprek gehad,

Onrust,paniek en alles wat ik ervaar is gevolg relatiebreuk en zorg moeder heeft ook veel impact op me.

Advies;

Proberen een plekje te geven,ontspannende dingen zoeken,mijn stress niveau is zo erg hoog , oxazepam 10 mg zo nodig en 10 mg amitryptiline en meer niet

advies voor nacht: Muziekje aan op achtergrond.

Eigenlijk ben ik wel bij dat men goed rekening houd met mijn apmeu,met de bijwerkingen van bepaalde medicatie heb ik veel nare ervaringen en angst ontwikkeld er voor.

Ik heb het gesprek als prettig ervaren

UItslag schildklier was in orde
Urine was geen ontsteking maar er was wel een stofje gevonden ( is in onderzoek)

Haha Ruud 'grappig"

Groetjes

Henk

Re: Burn out ,

52
Henk, klinkt goed, maar krijg je nu psychologische hulp of houdt het bij dit gesprek op? Wel fijn dat je het gesprek prettig vond. Als ik niet kan slapen luister ik radio 1, veel geleuter en soms interessant.
Hoe staat het met je buddy project??

Sterkte, Jil

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk

Re: Burn out ,

54
Hallo Henk,

Laat een troebele vijver met rust en hij wordt van zelf weer helder, aldus een boeddhistisch gezegde.

Anders gezegd: Jij hebt nu erg veel op je bordje en als je daarin gaat roeren krijg je alleen maar meer rotzooi.

In dit soort tijden is het belangrijk in te zien dat er niet meer, maar juist minder van je verlangd wordt. Henk hoeft dit allemaal niet te doen en heeft rust nodig. Gewoon, pure rust. In bed of in bad liggen en alleen ademhalen. Wandelen stap voor stap en de lucht zien. Gewoon, alleen maar om het zien en voelen. Slapen om het slapen zelf. Om het niet-doen - rust. Dat is jouw werkelijke grond en daar kom je tot jezelf.

Jouw prioriteiten liggen bij het zorgen voor je zelf, niet bij het zorgen voor anderen. Nu niet, en straks als je weer beter bent ook niet. Want als jij niet goed voor jezelf zorgt, kun je ook niet voor anderen zorgen.

Laat de vijver dus met rust. Adem in, adem uit en geef het vrij. Tranen zijn toegestaan. ;)

Sterkte, succes en vooral veel rust toegewenst,
Julius

PS Mijn vader is aan Alzheimer overleden, dus ik weet waar ik over praat.

Re: Burn out ,

56
Beste Henk,

Ik heb vluchtig alle berichten doorgelezen. Maar kan niet vinden wat er allemaal onderzocht is. Heb je wel eens een slaaponderzoek gehad?

Ik zou je als tip geven om je zorgverzekering te vragen of je naar Woerden mag (slaapcentrum). Hebben mij geweldig geholpen. Mijn arts vertelde me ook dat eigenlijk iedere apneu patient behandelbaar (operabel) is. Wellicht kunnen zij een betere oplossing bieden voor je apneu.

Alex

Re: Burn out ,

59
Dag Henk, met ptss is het dweilen met de kraan open.

Ikzelf heb 18 weken in jelgerkliniek gezeten voor een complexe ptss.

De methode die men daar toepast, wordt nu ook door centrum45 als Sinai toegepast.

Alle goede bedoelingen daar gelaten is het aangaan van vriendschappen soms een moeilijke, soms onmogelijke opgave.

Ik zou me gaan storten op de hoofdzaak. Namelijk de ptss.

Als je de ptss hebt opgelopen "in het uniform" kun je je laten behandelen bij centrum45 of sinai bv.

Indien niet, kun je altijd de Jelgerkliniek in Leeuwarden contacten.

Deze methode gaat landelijk worden, omdat men zeer goede resultaten behaald.

Mocht je nog meer info willen, laat het me weten.

Ptss is een hufter.

Re: Burn out ,

60
Helemaal mee eens
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP