Re: Vraag van Partner

21
Ik heb weer even een vraagje. Zoals jullie weten woont mijn man nu in een caravan die niet winterhard is. Nu heeft hij een petroleumkachel in zijn slaapkamer staan. Kan dit kwaad? Het lijkt mij dat de lucht die je nu inademt niet echt gezond is. Het lukt hem nog steeds niet om heel de nacht met zijn CPAP op te slapen en als hij zijn masker 's ochtends afdoet heeft hij heel veel moeite met ademen is dat normaal? Hij gebruikt zijn CPAP nu sinds eind november maar heeft pas voor 17 januari zijn eerste afspraak staan bij slaapverpleegkundige en longarts. Ik heb tegen hem gezegd probeer die afspraak te vervroegen maar dat wil hij niet.
Alvast weer bedankt! Groetjes Chris


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Vraag van Partner

22
Beste Chris,

Een petroleumkachel in de slaapkamer lijkt mij een heel groot risico. De kachel verbruikt zuurstof bij de verbranding en kan door onvolledige verbranding koolmonoxide produceren. Zoals je weet is koolmonoxide reukloos en giftig.
Kan hij geen elektrische kachel daar gebruiken, want dat is veel veiliger.

En het is verstandig om voorrang te vragen en zo eerder bij behandelend arts en longverpleegkundige geholpen te worden.
Helaas is er geen pilletje tegen onwil. Dat zou vaak wel gemakkelijk zijn.

Houdoe,

Ben
Er is genoeg lucht op de wereld.
Maar blijkbaar kan je toch lucht tekort komen.

Re: Vraag van Partner

23
CoBen schreef:Beste Chris,

Een petroleumkachel in de slaapkamer lijkt mij een heel groot risico. De kachel verbruikt zuurstof bij de verbranding en kan door onvolledige verbranding koolmonoxide produceren. Zoals je weet is koolmonoxide reukloos en giftig.
Kan hij geen elektrische kachel daar gebruiken, want dat is veel veiliger.

En het is verstandig om voorrang te vragen en zo eerder bij behandelend arts en longverpleegkundige geholpen te worden.
Helaas is er geen pilletje tegen onwil. Dat zou vaak wel gemakkelijk zijn.

Houdoe,

Ben
Beste Ben,

Bedankt voor je berichtje. Van die koolmonoxide wist ik niet. Dacht hij ademt nu petroleumlucht in.

Heb tegen hem gezegd dat kacheltje maar niet meer te gebruiken. Hij gebruikte het niet vaak zei hij maar het hoeft maar 1 keer mis te gaan natuurlijk.

Had ook al gezegd vervroeg je afspraak maar ik hoor net van hem dat hij de afspraak moet verzetten omdat hij naar het buitenland moet voor zijn werk. Dus ben bang dat het niet vervroegd zal worden.

En inderdaad bestond er maar een pilletje dan werd het een stuk gemakkelijker denk.

Groetjes Chris


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Vraag van Partner

25
Er zijn meerdere oplossingen te vinden hiervoor. Maar belangrijkste is dat je man hier ook naar wilt luisteren of wuift hij het maar weg van zal wel meevallen.
Het enigste wat je kan doen is je zorg uitspreken en dat je graag ziet dat hij een andere verwarmingsbron neemt. Eventueel een folder o.i.d. waarin het gevaar uitgelegd wordt.