Hartklachten sinds behandeling

1
Sinds ik vorige jaar een cpap heb gehad heb ik nog steeds last van enorm schommelende hartslagen en saturatie dalingen inmiddels gebruik ik niks meer omdat ik stuk minder apneus heb en dr onder aan de streep alleen maar lichamelijke klachten bij gekregen heb die niemand kan verklaren

Re: Hartklachten sinds behandeling

2
Martin, misschien minder apneus (hoe weet je dat zonder het te meten?), maar misschien wel langere apneus en hypopneus, die het zuurstof in je bloed doet dalen. Hartkloppingen zijn een teken dat je flink aan het werk ben in de nacht.

Het blijft moeilijk, misschien op je zij slapen met de NightBalance om apneu in rugligging te voorkomen? Hoewel je door de Eds al weinig op je rug zal liggen.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hartklachten sinds behandeling

3
Is test gedaan had 36 nu ca4 pu zonder hulpmiddelen
Ik slaap door eds niet op mijn rug lig altijd op mijn zij
Men snapt niet waar de hartkloppingen vandaan komen dr is 24uur meeting gedaan en het gekke is dat het het ergst is op moment dat ik gewoon zit

Re: Hartklachten sinds behandeling

4
Heb je misschien last van hypoventilatie overdag?

Door minder adem volume kun je ook last van hartkloppingen krijgen doordat het koolzuur dioxide te weinig je lichaam verlaat.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Hartklachten sinds behandeling

6
Hoe langer ik aan de CPAP ben (half jaar nu ingeveer), des te meer last ik krijg van hartkloppingen, hartoverslagen (om de paar slagen zelfs nu) en ook spiertrillingen. Daarbij kost ademhalen overdag me steeds meer moeite, het lijkt alsof het niet meer vanzelf gaat..
Ik heb zelf sterk de indruk dat het het effect van de CPAP is, maar geen arts wilde me geloven. Mijn huisarts heeft me nu regelmatig gezien met deze klachten en is om, denkt nu ook dat het een CPAP effect is.
Maar ja, er is geen alternatief..
CPAP, vervolgens multi-level KNO-operatie (UPPP, Celon tongbasis, HTP), terug naar CPAP vanwege nul effect operatie, Inspire, Inspire geen succes en terug naar CPAP

Re: Hartklachten sinds behandeling

7
Mra beugel
Ik ben met buteyko hoop opgeknapt training us niet goedkoop maar heeft mij heel erg geholpen
Ik vind dat ziekenhuizen teveel hangen naar leveranciers en te graag je aan het apparaat willen houden in canada en australie krijg je eerst buteyko dan pas cpap

Re: Hartklachten sinds behandeling

8
Ik snap deze ervaring wel. Ik weet nog maar kort dat ik apneu heb (OSA). Sinds een maand een Resmed. Mijn stops zaten de eerste 3 weken onder de 5 (was 32). Maar ik ontdekte mijn apneu door een smartwatch die elke nacht een de-saturatie aangaf. Dit is nog steeds zo ondanks gebruik masker. Het is zelfs zo dat de laatste week de stops ook omhoog gaan. Verder voel ik me moe sinds het apparaat omdat ik steeds wakker wordt van het masker en slang.
Onderzoeken mbt overslag in hart lopen nog. En mijn ademhaling overdag is anders sinds de therapie. Soms wil ik diep ademhalen en dan lukt het niet. Dit had ik nooit. Wat komt waarvan?
Apneu therapie sinds augustus 2023
Resmed 10 met een F20 FF en oefenend met een P30i
Druk bij start 5.0 (10 minuten) daarna 7.0

Re: Hartklachten sinds behandeling

9
Kun je ook meer informatie verstrekken over jouw behandeling? Gebruik je een Elite of een AutoSet van Resmed? Wat is of zijn de druk instelling(en)?

Maak je gebruik van de Aanloop tijd met een bepaalde Startdruk? Zo ja, hoelang is de aanlooptijd en wat is de instelling van de Startdruk?

Weet ook dat veel mensen circa zes weken (kan eerder, ook later of soms helemaal niet) last krijgen van een tijdelijke terugval. Misschien heb jij daar nu ook last van.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar