Re: neus tussen schot

2
Ik, maar toen had ik nog geen Apneu.

Ben schisis patiënt. Had tot mijn 25e jaar een platte scheefstaande neus. Drie operaties heeft het geduurt voordat hij de vorm had zoals die nu is.

Heb daarna altijd gedacht dat ademhaling door de neus moeilijk ging. Daarom gestart met full face masker. Na 13 maanden overgestapt op neusdoppen masker en sindsdien een ahi onder de 5 per uur.

Nu zit ik vaak tussen 0,8 en 2,4 met af en toe 4 of 5 per uur.

De operatie nu 35 jaar geleden, had volgens mij een herstel duur van zo 14 dagen tot 21 dagen. Een neus vol met tampons.

De operatie is aan te raden als je daar meer lucht door krijgt.

Zorg wel voor een full face masker voor de periode na de operatie.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: neus tussen schot

3
Beste Roy,

Ik heb deze operatie 3x gehad. Operatie is mij altijd wel meegevallen. Enkel zetten ze tampons in je neus om het tussenschot op zijn plaats te houden en voor het bloeden.
Meestal mogen deze er na een paar dagen-een week eruit. Deze periode was ik altijd beroerd. Die tampons blokkeerden mn hele neus en was ik altijd beroerd/ziek van.
Laatste operatie was in het uza en daar gebruikten ze de tampons niet meer maar speciale splints. Dit waren kunstof buisjes die van binnen hol waren. Hierdoor was ademhalen door de neus nog mogelijk (hetzij natuurlijk beperkt) maar was niet beroerd en voelde me echt fit na de operatie in tegenstelling met die tampons.
Soms plakken ze je neus nog af aan de buitenkant en afhankelijk waar ze precies aan opereren krijg je nog een neusspalkje over de neus.

Herstel duurt ongeveer 2-3 weken voor het grootste gedeelte, maar zelf had ik altijd de 1e maanden nog wel last van gevoeligheid in de neus.

Pijn valt over het algemeen wel mee, maar is natuurlijk afhankelijk hoe iemand zijn pijngrens is :D Je kan beter de 1e week voldoende pijnstilling nemen uit voorzorg dan de pijn er doorheen te laten komen.

Hoop dat het voor jou het gewenste resultaat mag hebben.