Antidepressiva

1
Hallo allemaal,

Ik heb me opnieuw geregistreerd, kwam met geen mogelijkheid meer op het forum. Ik heb een vraag over antidepressiva, welke moet de arts je voorschrijven als die geen invloed mag hebben op de ademhaling tijdens de slaap?
Ikzelf heb in 2010 een slaaponderzoek gehad in Kempenhaeghe, daar kwam uit dat ik 3 hypopneus per uur heb en een zeer matige slaap met 69 arousals. Dit is natuurlijk geen apneusyndroom, maar mijn klachten blijven hetzelfde, nemen nu ik in de overgang ben zelfs weer toe ( was ik in kempenhaeghe al voor gewaarschuwd dat de hypopneus dan toe zouden kunnen nemen) Weer wakker schrikken tijdens de slaap waarbij ik naar lucht moet happen, heel erg moe, burn-out klachten, concentratie stoornissen, bloeddruk op het randje, wakker worden met hoge polsslag en erg snelle ademhaling alsof ik gerend heb.
Ik ben nu ziek thuis en de huisarts wil me antidepressiva voorschrijven, maar ik wil er geen die in de nacht op mijn ademhaling werken, vandaar mijn vraag.

Groetjes Mieke

Re: Antidepressiva

2
Hallo Mieke,

Ik neem aan dat je met een cpap slaapt?

Of je er wel of niet mee slaapt, je bent nu 7 jaar verder. De apneus nemen met de jaren toe. Ik zou eerst een nieuwe slaaptest laten uitvoeren voordat je überhaupt aan medicijnen begint.

Groet RuudJ
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: Antidepressiva

3
Hallo Ruud,

Nee ik slaap niet met cpap, niet genoeg hypopneus om daar toen voor in aanmerking te komen. Heb er zelf ook al over nagedacht om een nieuw slaaponderzoek te laten doen, ben alleen bang dat mijn huisarts het hier niet mee eens zal zijn.

Gr. Mieke

Re: Antidepressiva

4