"Schaam"poll gemist

1
Ik lees net in het Apneumagazine de uitslag van het onderzoek omtrent schamen.
Kennelijk was dat aangekondigd op de Facebook-pagina, een platform waar ik door omstandigheden een paar jaar geleden afgestapt ben.

Was het op dit forum niet aangekondigd, dan?
Of heb ik het gewoon gemist?

Ik had er graag aan meegewerkt namelijk.
Aangezien ik geen enkele schaamte heb omtrent mijn CPAP.
Niet voor mijn striemen, niet voor mijn masker, niet voor mijn kwaal.
Integendeel.
Iedereen in mijn omgeving weet het en mede daardoor hebben anderen zich ook maar eens laten onderzoeken.

En jullie?
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/

Re: "Schaam"poll gemist

2
Geen schaamte. Eerder trots omdat ik mijn slaap-ademstoornis 3 jaar eerder heb ontdekt dan m'n artsen :')
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: "Schaam"poll gemist

3
Menno, het heeft hier niet gestaan, dus je hebt het ook niet gemist.

Maar wij hebben hier met zijn 'allen' niet om Apneu gevraagd, dus er is ook niets om je voor te hoeven schamen. Het komt je helaas aanwaaien, erfelijk of niet, maar als je het eenmaal hebt, dan is het meestal levenslang.
Groet RuudJ
Medewerker AV-Kenniscentrum
ADEM BEWUST, WANT HET LEVEN DUURT MAAR KORT.
Bent u al lid van onze Apneuvereniging? €32,50 / Incasso €30,00/Jaar
Word lid en ontvang 4X het Apneu Magazine + 10X het Apneu bulletin per jaar

Re: "Schaam"poll gemist

4
Ik ook geen schaamte. Ik ben er ook heel open over, waardoor meerdere mensen in mijn omgeving zich hebben laten testen en ontdekten dat ook zij aan slaapapneu lijden.

Toch heeft zich nog niet heel lang geleden iemand aangemeld die aangaf dat zij moeite had met accepteren omdat zij zich schaamde voor het gebruik van het masker. Ze zijn er dus wel degelijk. Ik zou me kunnen voorstellen dat de verhalen van mensen die hier geen last van hebben, of die de schaamte overwonnen hebben, diegenen kunnen helpen om te accepteren
Resmed S9 Mirage SX for her. Van 22 AHI naar 1AHI. Respireo neusdoppenmasker. Een vaste druk van 7. Masker Airfit P 10. Druk verhoogd naar 8.
Masker F en P Brevida. Druk verlaagd naar 7.
Nieuw slaaponderzoek: AHI 33 zonder CPAP

Re: "Schaam"poll gemist

5
Als je schaamte voelt vertel het dan eens aan iemand die je niet heel erg goed kent maar wel vertrouwt.
En kijk dan eens hoe die reageert.
Dat is een mooie graadmeter voor jezelf om te kijken hoe jij reageert op de reactie.

Tien tegen één dat het meevalt.
"Er bestaan geen eindes. Er zijn alleen nieuwe beginnen." (Menno M.)

Mijn colums verzameld op een blog: https://zeemanaanwal.blogspot.com/