Wijzigingen in categorieën, samenvoegen enkele forumonderwerpen, nieuw forum

1
Er bestonden twee categorieën op dit forum: 'algemeen en andere zaken' en 'sociaal', deze zijn nu samengevoegd. Tevens zijn twee fora 'mijn verhaal' en 'verzekeringen' ondergebracht als een sub-forum onderaan. Deze blijven zelfstandig bestaan. Zodoende is het geheel wat compacter. Er zijn geen berichten verwijderd en alle abonnementen of 'favorieten' blijven in tact. Ook zijn er wat tekstuele aanpassingen in de omschrijvingen gemaakt of zijn deze omschrijvingen in het geheel verwijderd. Het forum FAQ is opengesteld en niet meer 'alleen lezen'.

Wellicht dat de onderwerpen en berichten van het forum 'verzekeringen' nog worden verplaatst naar het hoofdforum 'overige'. Sommige berichten zijn alweer verouderd en mogelijk niet meer up to date. Hier wordt nog nader naar gekeken.

Het forum over 'terugroepactie Philips' is in het geheel als zelfstandig forum ondergebracht bij 'Philips'.

Er is een nieuw forum toegevoegd 'UARS', een specifieke vorm van apneu.

Re: Wijzigingen in categorieën, samenvoegen enkele forumonderwerpen, nieuw forum

2
RuudM schreef: Er is een nieuw forum toegevoegd 'UARS', een specifieke vorm van apneu.
Ik zou zeggen "een specifieke vorm van obstructieve SDB" omdat het wel heel raar is om te zeggen is dat je een vorm van apneu hebt zonder de apneus ;)
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Wijzigingen in categorieën, samenvoegen enkele forumonderwerpen, nieuw forum

4
RuudM schreef: 24 jul 2021, 12:54 Ah, da's waar. Het werd alleen in bovenstaand bericht gebruikt. Kan je UARS ook als 'een slaapstoornis' omschrijven? Wat voor een omschrijving kan je voor een leek aanbevelen? Dan bedoel ik: zonder afkortingen of medische termen?
Ik leg het mensen altijd uit als een "slaap-ademstoornis zonder dat je stopt met ademen" (en zonder dat je hypopneus hebt, maar veel mensen weten al niet wat dat zijn) of als een "verstoorde slaap door gehinderde ademhaling."
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: Wijzigingen in categorieën, samenvoegen enkele forumonderwerpen, nieuw forum

5
Wellicht dat de onderwerpen en berichten van het forum 'verzekeringen' nog worden verplaatst naar het hoofdforum 'overige'. Sommige berichten zijn alweer verouderd en mogelijk niet meer up to date. Hier wordt nog nader naar gekeken.
Het forum 'verzekeringen' is inmiddels omgedoopt naar 'rijbewijs'. De zoekterm 'rijbewijs' leverde 17 pagina's aan resultaten op dus dat leek mij handiger om het in 1 forum onder te brengen.

Enkele berichten gingen over wat anders, die heb ik naar 'overig' verplaatst.