leveranciers Reis CPAP

1
ik ben op zoek naar leveranciers van reis CPAP die een afspraak hebben met CZ dat ze de kosten van de reis CPAP vergoeden.
Ik beoefen diverse buitensporten waarbij overnachting op plaatsen waar geen stroomvoorziening is.
Ben dus op zoek naar een reis CPAP.

Re: leveranciers Reis CPAP

2
Hallo Joop,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje en probeer als "nieuwe CPAP klant" het Dreamstation Go" van Philips te krijgen maar dan in plaats van het "normale" Dreamstation die standaard vertrekt wordt. Mijn motivatie is ook dat ik veel Off grid ben ivm buitensport en det Dreamstation Go heeft dezelfde klinische mogelijkheden als zijn wat grotere broer (er is aleen nog geen bevochtigingsmodule verkrijgbaar). Ik denk dat een betere benadering is om je behandelend arts ervan te overtuigen dat je, in mijn geval, meer baat hebt bij de Dreamstation Go dan de "thuisuitvoering" van het Dreamstation. Verzekeraars zijn meestal geneigd om mee te gaan met een motivatie van c.q. via je arts anders dan dat je ze zelf van de noodzaak probeert te overtuigen. Dat is in ieder geval mijn insteek en mijn suggestie voor jou.

Vriendelijke groet,
Paul
Dreamstation Go met bevochtiger en accu. APAP 5-10
Dreamwear onder-de-neus masker
SPT Philips Nightbalance Lunoa
Pulse Oximeter Contec CMS-50FW
Sleap Apnea Screen meter Contec RS01

Re: leveranciers Reis CPAP

3
Een ResMed Airsense 10 is bijna zo klein als een thermosbeker, dus ik zou daar zelf geen problemen in zien. Zo hoef je in ieder geval geen comfort in te leveren. Het probleem is echter wel dat ResMed 24 volt verwacht, wat een geschikte accu met DC-DC converter vereist, of de 12-naar-24 booster van ResMed zelf (maar dat is minder efficient).

De gewone Dreamstations zijn wel groter, maar die werken standaard op 12 volt.

Bedenk ook dat de DreamStation Go niet standaard met een accu wordt geleverd. Met de accu wordt hij 2x zo lang: https://www.youtube.com/watch?v=bjk7S1xTNH4
Na 3 jaar strijden eindelijk de diagnose UARS
Dit onderschrift is een eerbetoon aan zij die nog in stilte lijden omdat hun artsen volhouden dat het "tussen de oren" zit
Dreamstation BiPAP AutoSV, ResMed AirFit F30i

Re: leveranciers Reis CPAP

4
Op de ALV van de ApneuVereniging heb ik een lezing bijgewoond van Vivisol over reis cpaps. Ik begreep dat de verzekeraars deze apparaten niet vergoeden omdat de levensduur waarschijnlijk niet zo lang is als die van 'normale' cpaps. Alleen de Philips heeft een pomp die identiek is aan die van hun grote broer. De andere reiscpaps hebben minder zware (en naar verwachting kwetsbaarder) pompjes. De Philips is dan ook de grootste en zwaarste reis cpap. Hoe groot de bevochtiger van de Philips wordt is nog niet bekend.
geen overgewicht, cpap sinds januari 2013. ResMed Airsense 10. Druk 7,4. Dreamwear masker. Sinds 2018 BiPap; helaas van Philips.